A Civilek Győrért Egyesület városi irányítás alá vonná a tömegközlekedést

Pintér Bence 2019-10-02 16:30:00
Nem enyhít a győri tömegközlekedés gondjain az, hogy tovább központosították a volántársaságokat.

A győri önkormányzati választás egyik legfontosabb témájává kezd válni a tömegközlekedés állapota, miután az elmúlt hetekben tömegesen maradtak ki járatok szerte a városban – a kimaradásokra hivatalos választ nem adtak korábban a buszközlekedést üzemeltető ÉNYKK-tól, és már nem is fognak, hiszen

a héten tovább központosították a magyar tömegközlekedést, az ÉNYKK és a többi régiós cég helyett helyett most már a Volánbusz a szolgáltató az egész országban.

Ez a gyakorlatban azonban nagy változást nem jelent, hiszen a győri tömegközlekedést továbbra is a szombathelyi központból szervezik majd.

Miközben a fideszes vezetésű önkormányzat nem nagyon kommunikál a tömegközlekedés körüli anomáliákról, mind a Győrben összefogott ellenzéki pártok (DK, MSZP, Jobbik, Momentum, LMP), mind a választáson induló, főleg egykori jobbikosokból verbuválódott Civilek Győrért Egyesület fontosnak tartja a buszok kérdését.

Az összefogás főleg az új járművek beszerzésére helyezte a hangsúlyt, és azt ígérte: ha ők nyernek, elkezdenek azon dolgozni, hogy fokozatosan lecseréljék eletromos buszokra a járműparkot. Emellett Glázer Tímea, az összefogás DK-s polgármesterjelöltje a minap azt is felvetette, hogy járhatnának iskolabuszok is a városban.

Civilek Győrért: Ha így marad minden, a helyzet nem fog javulni

A Civilek Győrért elnöke és polgármesterjelöltje, a korábban a Jobbikot erősítő Kovács László szerint Győrben nem változik az összevonástól semmi, maradnak a járatok, és maradnak a kivénhedt buszok is. Járműbeszerzésre a közeljövőben nem számíthat a város, és az országosan jellemző sofőrhiány sem fog megoldódni.

Elmondta: Győrben havonta 30 ezer járat megy, amiből az elmúlt hónapban mintegy 800 maradt ki, ez naponta átlagban 30-40 járatot jelent.

Kovács szerint a sofőrhiány a nyugati régióban a legsúlyosabb, a kevés dolgozó sofőr rengeteget túlórázik és a nyugdíjas sofőröket kell visszacsábítani dolgozni.

„Emiatt a hihetetlen terhelés miatt nagy a fluktuáció, és ahogy az inerneten a szakmai fórumokban olvasható, Győr mumus a sofőrök körében, ide senki nem akar jönni dolgozni. Ennek csak egyik oka az extrém terhelés, a másik a buszok állapota, a harmadik a közlekedési környezet” – mondta az egyesület polgármesterjelöltje.

A Civilek Győrért Egyesület szerint az a megoldás, hogy a város vegye vissza saját kezébe a tömegközlekedés megszervezését,

mint Kovács elmondta 2017-ben ő ezt már javasolta egyszer, de a kormánypárti és az ellenzéki képviselők is leszavazták a javaslatot. Szerinte az ellenzéki pártok egyébként nem rendelkeznek komoly tervvel, csak lózungokat puffogtatnak, vagy az általuk is kínált elképzeléseket veszik át.

A Győr+ kérdésére a polgármesterjelölt elmondta: az intézkedés egyszeri 30-40 milliárd forintos kiadással járna, utána ugyanannyiba kerülne üzemeltetni a buszközlekedést, mint most.

Szólj hozzá!

A Haladás Sportkomplexum tavalyi bérleti díjára megy el a Haladás VSE gyorssegélyének nagy része?

470 millió forint tőkeinjekciót jelentettek be. Ebből 380 millió forint a létesítmény 2024-es bérleti díjára mehet el.

Sosem látott ketrecharc-gála jön Győrbe

Április 12-én az Audi Arénában tartják a CombatX Promotion Internatoinal Gálát, ami minden eddigi küzdősport rendezvényt felülmúl.

Az inverteres klíma jelentősége a modern otthonokban

A modern háztartásokban az inverteres klíma már szinte alapvető szükséglet, hiszen kényelmet és energiahatékonyságot nyújt egyszerre. Az éghajlat viszontagságaihoz igazodva a fűtési és hűtési megoldások fejlődése az utóbbi években komoly technológiai ugrásokkal bővült.

Film készül Suzanne Collins új regényéből

Tovább bővül az Éhezők Viadala filmes univerzum. 

Rekordbírságot szabott ki Kövér László a Momentumra és kitiltotta képviselőiket a Parlamentből

Több mint 70 millió forintot kell fizetnie a füstgyertyázó politikusoknak.

Milyen szórólap méretek léteznek?

Egy szórólap mindig kiváló megoldást jelent arra, hogy népszerűsítsük a márkánkat. Persze nem mindegy, hogyan néz ki, milyen stílusban készül, de ami talán még fontosabb, hogy mekkora méretben készül el.

A győri Fidesszel egyeztetve került kiírásra a szavazás a marcalvárosi kiserdő további sorsáról

Online és papíron is lehetett voksolni, lassan megtudjuk mi lesz a terület sorsa. 

Schäfer András egyelőre még nem tulajdonosa a Haladás 1919 Labdarúgó Kft.-nek

Két hónapja született meg a döntés, hogy a válogatott labdarúgó tulajdonrészt vásárolhat, eddig azonban nem ment teljesen végbe a folyamat.

5 éve körözött férfit fogtak el Sárváron

Kábítószer-birtoklás, csalás, és lopás miatt is keresték.

80 éves férfi ütött el egy gyalogost a zebrán Szombathelyen

Az elgázolt áldozat súlyos sérüléseket szenvedett.

Így jelenhetünk meg egyszerre sportosan és mégis elegánsan

Szuper hírünk van a divat elhivatott szerelmeseinek, mert most megmutatjuk, miért nem kell lemondani a kényelemről akkor sem, ha elegáns megjelenésre van szükség. Ennek a két világnak a találkozása pedig nem maradhat el megfelelő kiegészítő nélkül sem.

Garanciákat kér a szombathelyi önkormányzat az egyháztól a Derkovits iskola átadási hozzájárulásához

Ha minden szereplő úgy akarja, akkor a 2025/2026. tanévtől kezdődően a Szombathelyi Egyházmegye lesz az iskola fenntartója.

Brüsszelben díjazták Szombathely zöld jövő pályázatát

A projektben egyedüli magyar városként vett részt a vasi megyeszékhely. Az elismerés további pályázatokat nyitott ki. Jelenleg 3 millió eurót várnak az EU-tól.

Önkénteseket keresnek a szombathelyi Spartan Racere

Étkezés, póló és ingyenes regisztráció az önkéntesek jutalma.

Mikor lehet jó megoldás a visszlízing?

A lízingről valószínűleg már mindenki hallott általánosságban, azt azonban már kevesebben tudják, hogy milyen típusai, változatai érhetőek el a piacon. Az egyik leghatékonyabb például a visszlízing, ami pont akkor jöhet kapóra, ha a meglévő autónkból akarunk pénzt csinálni úgy, hogy az továbbra is nálunk marad.

Csökkenő árbevétellel és nyereséggel zárta a tavalyi évet a Rába Nyrt.

57 milliárd 74 millió forint volt a cég 2024-es árbevétele.