Továbbra sincs tervben a robogók felrendszámozása, marad az őskori állapot

Nagy Donát 2020-06-25 10:36:00
A lopott kismotorok általában sosem kerülnek elő, és egy cserbenhagyásos baleset is könnyedén megúszható az azonosíthatóság hiánya miatt. A leszerelt rendszámos 125 köbcentis motorokat pedig meg sem állítják ellenőrzésre.

Rendszeresen felmerül az ötlet, hogy ideje lenne azonosítóval ellátni a segédmotoros kerékpárokat, hiszen a világon lényegében mindenhol rendszámkötelesek ezek - írja a TotalBike.

Magyarország viszont kivétel, nálunk a segédmotoros kerékpárok egy nagyon vastag szürke zónát jelentenek a közlekedésben.

Nincsenek nyilvántartásban, az előírásoknak csak a legritkább esetben felelnek meg, nincs számukra műszaki vizsga, és rendszám híján beazonosíthatatlanok. Az adásvételük sem szabályozott, elég egy kézzel megírt adásvételi, a forgalomban való részvételhez pedig csupán egy biztosítást kell kötni.

A Moped Blog szerkesztője öt kérdést küldött a segédmotoros kerékpárokkal kapcsolatban az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak, amelyre a választ ki is rakta a blog FB oldalára.

Security Check Required

null

  • Lesz-e rendszámozás, és ha lesz, hogyan lehet kivédeni a lopott járművek tisztára mosását?
  • Tervezik-e az ötvenesként használt, de valójában annál nagyobb (ún. 50/125) robogók kampányszerű kiszűrését a forgalomból?
  • Igaz-e, hogy rendszámköteles, de rendszám nélkül használt motorkerékpárok nem parkolhatnak főútvonalon, és ezeket a hatóság elszállíthatja-e?
  • Itthon is lehet majd B-s jogosítvánnyal 125-ös motort vezetni?
  • Megemelik-e a segédmotorok 40 km/h-s maximálisan megengedett sebességét 50-re vagy 60-ra? Ha már úgyis mindegyik legalább annyival megy, és rendszám híján amúgy sem lehet őket megbírságolni.

Fotó: Pixabay

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Kommunikációs Főosztálya teljes válasza az eredeti posztban olvasható, de ha valakinek nincs kedve végigolvasni a hosszú és bonyolult szöveget, annak a cikk összefoglalja röviden:

nem fog semmi változni.

Ugyanis a rendszámozásnak állítólag nincsenek meg a feltételei, a régi robogók új forgalombahelyezésére az emissziójuk miatt amúgy sincs lehetőség. Az 50/125-ös robogókat továbbra is csak eseti jelleggel fogják szűrni, a külön ellenőrzést nem látják indokoltnak. A harmadik kérdésre a válasz benne van a a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 59. §-ában. Nem lehet majd B-s jogsival automatikusan 125-öst vezetni, erre végleges megoldásnák tekintik a B125-öt. 

A segédmotorok 40-es végsebessége jó úgy, ahogy van, az emelése közlekedésbiztonsági szempontok miatt nem indokolt.

Forrás: TotalBike

Szólj hozzá!

Lemondott Haba Vilmos, a győri Jobbik elnöke

Facebook-oldalán jelentette be a hírt.

Weöres Sándor és Károlyi Amy beugrott egy feketére a szombathelyi Nagyszállóba

Különös alakok lepték el a bezárt hotel földszinti ablakait. Derkovits Gyula önarcképe is megjelenik.

Gyógygombák és kender: harmónia az egészség szolgálatában

Az idők folyamán a természet ajándékai mindig is fontos szerepet játszottak az egészség megőrzésében.

Megkezdődik a szombathelyi Liget utcai híd felújítása

Jövő héttől lehet forgalomkorlátozásra számítani a környéken.

200 millió forintot nyert Körmend a Rákóczi Ferenc utcai háziorvosi- és fogorvosi rendelők fejlesztésére

Az épületek új hőszigetelt ablakokat kapnak, és LED világítást szerelnek fel.

Belvárosi forgalomkorlátozást hoz magával a szombathelyi Urban pARTy

Szombaton sétáló utcává változik a Kőszegi utca.

Alig 3 millió forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a C.P. Portál Kft.

Miközben közel félmilliárd forint volt Varga Jenő, sárvári önkormányzati képviselő cégének a bevétele.

Újra Fröccsnapok lesznek a hétvégén Győrben 

Jön a nyár legpezsgőbb hétvégéje.

Remek rajt a Gyermek OB-n Győrben 

A városban tényleg úszóbajnokok születnek.

Gépjármű-kiskereskedelemre váltott Illés Károly vállalkozása

Továbbra is veszteséget termel a szombathelyi önkormányzati képviselő Kft.-je.