Egy olyan problémára kérdeztem rá Tamás László János főigazgatónál, amit magam, illetve más betegek is tapasztaltunk az utóbbi napokban. Érdeklődtem, milyen tájékoztatást tudna adni erről az olvasóknak, illetve mit tesznek a probléma kezelése, illetve megoldása érdekében?
Az utóbbi napokban több beteget (így engem is) hívtak a 06/70 451-0200-as számról. Ha az illető nem tudta felvenni (mert ki volt kapcsolva vagy le volt némítva a készüléke) s így csak a hívásértesítő SMS-ből vagy a nem fogadott hívás elektronikus nyomából értesült róla, akkor, ha visszahívta a számot, ott a kórház telefonközpontosa jelentkezett, aki semmilyen felvilágosítást nem tudott adni, miért, mi okból, mi célból hívták az illetőt. (Legalábbis esetemben ez történt.)
Ha az adott betegnek, (konkrétan nekem), időpontja volt aznapra valamelyik szakrendelésre, akkor hiába kapcsoltatta vagy hívta annak közvetlen számát, mellékét, ott nem vették fel. Így aztán az ember tanácstalanul állt: visszamondták, törölték a mai időpontját? Vagy mégis elmehet a rendelésre? Magam is ebbe a bizonytalan helyzetbe kerültem, mert reggel, amikor többször is hívtak, még ki volt kapcsolva a telefonom, utána pedig hiába próbáltam kideríteni, mi is ez, lásd fent. Így csak a helyszínen derült ki, hogy nem törölték vagy módosították a mára kapott időpontomat.
Kérem, mondja el, mit lehet tenni az ilyen - a kommunikációs csatornából eredő - információs zavarok elkerülésére? – kértem a főigazgatót, aki helyett dr. Oláh Attila orvos-igazgató válaszolt.
„Intézményünk fekvő és járóbeteg részlegein több mint 800 telefonmellék működik. Orvosaink és asszisztenseink értelemszerűen csak a telefonközponton keresztül tudnak bárkit felhívni. Éppen úgy, ahogy bármely nagy intézményben vagy hivatalban. Mint Ön is írja, a hívást kollégáim többször is megkísérelték. Arról nem tehettek, hogy az Ön telefonja ki volt kapcsolva. Más megoldást nem tudok javasolni, mint hogy napközben (munkaidőben) ne kapcsolja ki a telefonját. Kérem szíves megértését.” – válaszolta.
A győri kórház főigazgatója eddig többször is megszólalt járványügyben, de most már talán ideje sincs rá, annyira súlyos lett a helyzet
Érdemes végignézni, hogyan szólalt meg a győri kórház, illetve annak vezetője járványügyben az elmúlt hetekben, hónapokban. Illetve azt is, mikor hallgatott, mikor nem válaszolt. Összeállításunkból egy súlyosbodó, eszkalálódó helyzet rajzolódik ki. Illetve az, hogy egy egészségügyi intézmény vezetője kommunikációs fronton sincs könnyű helyzetben.
Természetesen megértjük: tudjuk, hogy a kórház, s a teljes egészségügy milyen nehéz helyzetben van. De mit tegyen valaki, ha reggel 7 óra 47 perckor hívják a kórházból, s 10 óra 30 percre van időpontja? S addig hiába hívogatja először a központi számot, aztán meg a szakrendelés telefonszámát. Az előbbinél nem tudják, mi van, az utóbbit pedig senki nem veszi fel.
Mit tehet a beteg? Odamegy, s a helyszínen dől el, törölték-e az időpontját vagy csak más okból hívták. Egy újságírónál, akinek a munkavégzése kötetlen, nyilván nem akkora gond ez. De aki mondjuk gyárban dolgozik, annak ilyenkor szabadságot kell kivenni, s nem mindegy, hogy bejut a vizsgálatra (amire esetleg több hónapot várt) vagy potyára teszi. Reméljük egyedi, de legalábbis ritka esetről van szó, s másnál nem lesz ilyen gond, illetve megoldás születik a problémára.