Mostantól bárki megnézheti, hogyan követi őt a Facebook a nap 24 órájában, akkor is, ha éppen nem használja az alkalmazást. A világ legnagyobb közösségi média portálja múlt héten élesítette a “Facebookon kívüli tevékenységeid” nevű menüpontot a beállítások között, mind a 2 milliárd felhasználója számára, akik így megtudhatják, mely weboldalak és alkalmazások szolgáltatnak információt róluk a vállalatnak, írja a Washington Post.
A Facebook értesítést kap minden egyes alkalommal, ha a felhasználója elolvas egy cikket, vagy megvásárol egy cipőt, sőt attól függően, hogy a felhasználó milyen ébresztőóra alkalmazást használ, még azt is megtudhatják, hogy hánykor ment el aludni, és hánykor ébredt fel. Akkor is, ha nincsen megnyitva a Facebook a böngészőben vagy az alkalmazásban.
A cég ezeket az információkat a hirdetései személyre szabására használja fel állításuk szerint - ahogy szerepel a Netflix Társadalmi dilemma c. filmjében.
Az alábbi linken lehet megtekinteni, hogy mely weboldalak és alkalmazások jelentettek a felhasználóról a Facebooknak. A Washington Post újságírói közül például volt olyan, akit közel ezer oldalon és applikáción keresztül figyelt a Facebook.
Ha úgy döntenénk, hogy megszabadulnánk a Facebook személyre szabott hirdetéseitől, akkor két dolgot lehet tenni:
- a feljebb linkelt oldal tetején az “Előzmények leválasztása” gombra kattintva törölheti azokat az információkat, melyeket a Facebook a múltban az ön által használt weboldalaktól és alkalmazásoktól megszerzett, és az ön fiókjához kötött.
- ugyanazon oldal jobb szélén a “A jövőbeni tevékenységek kezelése” menüpontra kattintva pedig megtilthatja a Facebooknak, hogy a jövőben az ön fiókjához kösse azokat az információkat, amiket az ön által használt honlapoktól és applikációktól begyűjt.
Fotó: Pixabay