A Bringázz a Munkába kampány részét képező eseményen Budapesten 25 helyszínen, vidéken pedig 13 településen - Barcson, Békéscsabán, Egerben, Érden, Fertőszentmiklóson, Gödöllőn, Győrben, Kaposváron, Sopronban, Szegeden, Székesfehérváron, Szentendrén és Vácon - várják reggelivel és uzsonnával a kerékpárosokat - tudtuk meg Halász Árontól, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettesétől és szóvivőjétől.
Több száz biciklis vett részt a Bringás Reggelin Győrben
Az ország több pontján szerveztek szerda reggel Bringás Reggelit, például Győrben is, ahol a Dunakapu téren legalább hatszáz kerékpáros fordult meg a reggeli időszakban 6:30 és 9 óra között a Magyar Kerékpárosklub győri szervezetét vezető Tömböly Tamás elmondása szerint, de nem csak ők osztottak reggelit, hanem két másik szervezet is, így a szám magasabb.
Mint kiderült, volt ahol a helyi kerékpárosklub, volt ahol a helyi könyvtár vagy éppen egy helyi kávézó szervezte meg az eseményt.
Happy mass - felavatták a nagykörúti kerékpársávot
"Eredetileg az volt a célunk, hogy az Oktogontól a Podmaniczky utcáig álljunk. Nem számoltuk meg, de sokan voltunk"
- mondta Halász Áron a hétfőn megrendezett Happy Mass kapcsán, ahol felavatták az évek óta szorgalmazott nagykörúti kerékpársávokat. Mint ismert, a forgalmi változást gyorsan felfedezte magának a nagypolitika is, a kormánypárt szerint ugyanis "káoszhoz" vezetett a sávok felfestése, sőt, Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára már egyenesen - a magyar internet nem kis derültségére - "autósüldözésről" beszélt.
"Érdekes, a Fidelitas 2016-ban még a Bartók Béla úti kerékpársávért állt ki, persze akkor még ezzel nem lehetett Karácsony Gergelyt ütni"
- mondta Halász, aki szerint igen zavaró, hogy egy politikai vitát akarnak belőle csinálni, miközben elvileg Fürjes Balázsnak is fontos ez a téma. Azért érthetetlen az egész - folytatta - mert a fideszes szavazók között is ugyanolyan arányban vannak a biciklisek.
"Azért valahol vicces felfedezni a budapesti dugókat 2020-ban, mintha eddig nem lett volna"
- mondja Halász, aki úgy vélte, már nagyon sokan elkerülik a körutat, hiszen azzal számolnak, hogy ott jóval lassabb lesz az átjutás. Ugye a távlati cél pont az, hogy a Nagykörútra ne jöjjön be az átmenő forgalom. Persze, közlekedjenek sokan, csak ne autóval. Rengeteg tanulmány mutatta ki, hogy a zaj és szmog miatt az emberek elkerülik a körutat is - tette hozzá.
"Még azért nincs kész, hiszen a Szent István körúton még nincs kerékpársáv, pedig ígéret már van rá"
- mondta a szóvivő a további tervekre vonatkozó kérdésünk kapcsán. Mint kiderült, szeretnék befejezni a Tétényi úti kerékpársávot a Dohány és Wesselényi utca Dózsa György útig tartó szakaszát, vagy épp a Gázgyár utcai sávot.
A Váci úti kerékpársávra van ígéret, de meg kell oldani Kelet- és Dél-Pest kerékpáros kapcsolatát, az Üllői úton ugyan megszűnik a sáv a metrópótló buszok miatt, ám egy felújítás után oda is kerékpársávot szeretnénk - mondta.
"Eközben van egy csomó olyan infrastrukturális elem, ami már nem bírja a meglévő forgalmat. Így például a budai rakparton az Erzsébet-híd alatti szűkület is nagy gondot okoz."
Emellett folyamatban vannak a nagyobb, forgalomcsillapítási projektek is. Ilyen volt például az erzsébetvárosi forgalomcsillapítás is, aminek a sikerét jól jelzi, hogy már Ferencváros is ráugrott a témára - mondta Halász.
"Nyilván mindenhol vannak viták, de biztos vagyok benne, hogy maradni fognak ezek a változások, megszokják és megszeretik az emberek".
A külvárosi-belvárosi bevezető utak kiemelt témánk most, szeretnénk, ha a főútvonalak mentén megoldás születne - folytatta a Kerékpárosklub szóvivőja, majd hozzátette: Célunk, hogy legyen egy összefüggő hálózat, hogy ha valaki nem mer a forgalomban tekerni, az is el tudja érni a különböző városrészeket kerékpárral"