Március 17-én lépett életbe a kormány új szuperfegyvere az árrés-stop, amitől Nagy Márton gazdasági szuperminiszter nem kevesebbet vár, mint a januárban beharangozott repülőrajt valódi startját. Az Ugytudjuk.hu-n korábban megírtuk, hogy nehéz eldönteni, hogy egy szabad-piaci környezetbe mennyire egészséges központilag beavatkozni, hogy milyen szakmai szempontok szerint született ez a döntés, és persze adódik a kérdés, hogy a 2026-os országos választások előtt egy évvel, ez mennyire tekinthető PR intézkedésnek.
Lenyomtuk!
Fekete Dávid (Fidesz-KDNP) egyenvideóját nézve nem nehéz a válasz. Az általános Fidesz forma nyelvvel forgatott rövid moziban a többségi frakció vezetője büszkén használja a kormánypárt többes szám első személyű szófordulatait, amit még Orbán Viktor honosított meg: győztünk, megvédjük, harcolunk, tudjuk, nem hagyjuk, és most épp lenyomjuk! Az árakat a kereskedők torkán, a miénken meg a mérhetetlen gőgös propagandát. Ellenőrizni kell, hogy egy hét alatt a gonosz, profitra éhes kereskedők - a videó szerint éppen a COOP - vajon betartják-e az új szabályokat, természetesen mindezt a magyar családok érdekében. Régi, hatvanas éveket idéző módszer.
Teljesen érthetetlen, hogy míg a kereskedelmi láncok üzleteinek május 31-ig az új szabályozás szerinti profit rátával kell dolgozni, addig a jóval árérzékenyebb környezetben működő falusi boltok, vagy a lakótelepek ‘garázs-egységei’ kis túlzással olyan árréssel dolgoznak, amit nem szégyellnek. De érdekes módon, a versenyszféra húzóágazatait nem sarcolja a kormány, pedig vicces lenne egy Tiborcz-szállodában maximalizálni a profitot, vagy megmondani egy burkolónak, festőnek, hogy mától bizony ennyi vagy annyi egy négyzetméter ára.
Abszurd a köbön - a Győr Projekt szál
Arról már korábban írtunk, hogy Fekete Dávid munkásságán vastagon látszik, hogy távolodik a győri politikától, és már az országgyűlési választásokra készül, posztjai java része központi, a kormány általános intézkedéseit mutatja be. Hogy emellett mennyi ideje és energiája van a győri frakcióra és a városvezetéssel való konszenzusos együttműködésre az nyilván lelkiismereti kérdés.
Az viszont már inkább véleményes, vagy talán kínos(?), hogy a közösségi oldalára feltöltött videói egyikében a Győr Projekt Kft. kommunikációs igazgatója kérdez a frakcióvezető alá, egy a rezsicsökkentésről szóló anyagban. Hogy ha ilyen feladatok is szerepelnek a kizárólag állami forrásból működő cég dolgozóinak munkakörében, már érthető, hogy miért van szükségük közel 1 milliárd 500 millió forintra egy évben a működéshez. Vajon milyen humán - és anyagi erőforrásokat vehet igénybe egy fideszes politikus egy városi cégtől, ha a kormány intézkedéseit kell népszerűsíteni, és milyen felhatalmazással? Költői kérdések voltak.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |