Nehéz szülés: folytatódik az M85-ös építése

Papp László Tamás 2021-12-10 18:12:00
Újabb szakaszt adtak át, az útépítés azonban korábban nehézségekbe, illetve az M85 Ausztriával való összekötése az osztrákok ellenállásába ütközött.

2025-re gyorsforgalmi utakon lehet eljutni minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig

– hangsúlyozta az MTI szerint Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken az M85-ös gyorsforgalmi út újabb, Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakaszának és a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakaszának átadásán, Sopron határában.

A tárcavezető emlékeztetett, öt éve kiemelt szakpolitikai cél, hogy bármely hazai településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez a lakosok csaknem háromnegyede esetében már teljesült, 2025-re pedig a hazai települések háromnegyede - tízből kilenc ember - félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz

– tette hozzá.

Az M85-ös építése azonban (ahogy korábban az Ugytudjuk is beszámolt róla) nem volt egy fáklyásmenet.

Ugyanis perben állt az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért.

A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is  – mint hatóság – bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a hivatal döntéseivel sem elégedett, már többször beperelte azt.

Első alkalommal azért támadta meg a hivatal határozatát, mert az az M85-ös gyorsforgalmi út megépítéséhez szükséges két soproni magáningatlan kisajátításánál nem az állami cég árajánlatát fogadta el, és a NIF ajánlatánál magasabb összeget állapított meg.

Ebben a helyzetben a megyei kormányhivatal azt tartotta helyesnek, hogy amíg a vitatott kérdésben nincs bírósági határozat, addig felfüggeszti az eljárást

– ez volt a helyzet 2020 elején.

Egy állami cég és a kormányhivatal cicaharca nehezíti az M85-ös autóút további építését

Perben áll az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért - írja a Népszava. A lap szerint lassan és drágán épül a Győrtől - Sopron elkerülésével - az osztrák határig húzódó M85-ös autóút. A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is - mint hatóság - bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.

Az útépítő cégnek azonban ez sem tetszett, mert így nem folytathatta egy újabb, és ugyancsak korábban birtokba vett belterületi telek elidegenítését, ezért másodszor is pert indított az állami intézmény ellen

– számoltunk be annak idején a 2020 februári hírről.

Palkovics a mai átadáson arról beszélt:

2019 óta minden évben legalább száz kilométerrel nőtt a hazai autópályák és autóutak hossza.

A miniszter kiemelte, hogy az M85-ös út két stratégiai célt is szolgál: beköti Sopront az országos hálózatba, másrészt magas színvonalú közúti kapcsolatot hoz létre Ausztriával, hiszen 2024 őszére elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig. 
   .
Hangsúlyozta azt is:

három éven belül háromszorosára nő a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma.

1996 óta működik az összeköttetés az M1-es autópálya Hegyeshalomig történő kiépítésével, ősszel adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, amelynek a határig történő kiépítése 2024-ben készülhet el, úgy, mint az M85-ös úté.

Utóbbi minden szakaszának megépítésére 2010 óta csaknem 300 milliárd forintot fordítottak

– mondta.
   
Palkovics László kiért a térség vasúti és kerékpáros fejlesztéseire is és azt hangsúlyozta, hogy a kormány Sopronban és térségében is közlekedési fejlesztésekkel könnyíti az emberek életét.

Barcza Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig azt emelte ki:

egy éve adták át az M85-ös út Csorna és Sopron közötti szakaszát,

majd idén júniusban elkészült a Balfi csomópontig tartó szakasz is.

Idén tavasszal viszont alábbi cikkünkben arról adtunk hírt: Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni.

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől.

Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől - írja az ORF Magyarok.

Az április 7-én megtartott egyeztetésen Burgenland tartományfőnöke megerősítette:

az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utak összekötése nem szerepel a tartományi tervek között, és nem igazak a B16-os főút négy sávossá bővítéséről szóló hírek sem. A kamionok tranzitforgalmát pedig a határátkelők közelében érvényes súlykorlátozás fenntartásával a jövőben is akadályozni kívánja a tartomány.

ismertettük idén áprilisban.

Farkas Ciprián (Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere most arról beszélt, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.

2015 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök elsőként Sopronnal írta alá a Modern városok megállapodást a város korábbi polgármesterével, Fodor Tamással, azóta pedig számos beruházás készült el. Egyebek mellett újjáépítették a Lenck-villát, a Szent Mihály-templomot, elkészült a belváros rekonstrukciója, a Lővér Uszoda és az új parkoló az Árpád utcában

 – sorolta. 

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházásról elmondta, hogy

a 3,9 kilométeres szakasznak a Dömper Kft. és Supterra Kft. konzorciuma volt a kivitelezője. 

Az M85-ös út építésének folytatása zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építik.

Szólj hozzá!

Debrecen ostrom alatt. Felkészül Győr?

Szomorú napjait éli a magyar demokrácia. Nem elég, hogy az únió legkorruptabb országai között tartanak minket nyilván, a Szuverenitásvédelmi Hivatal, Debrecenről írt jelentése egészen rémisztő!

InGrid miatt folynak földmunkák a Kámont Oladdal összekötő út mellett

Vezénylőépület és transzformátormező is létesül.

Kriptovaluta, kábítószer és zárjegy nélküli cigaretta a vasi rendőrök fogása

A celldömölki nyomozók és a Vas vármegyei felderítők összehangolt munkájának köszönhetően újabb kábítószer-kereskedők kerültek rendőrkézre.

125 millió forint folyószámla hitelkeretet készül nyitni Körmend

A város pénzügyi likviditását szeretnék ezzel biztosítani.

Ellopott majd szétbontott egy autót egy férfi Sárváron

Bíróság elé kell állnia az alkalmi autóbontónak.

Transparency: harmadik éve Magyarország az Európai Unió legkorruptabb tagállama

Harmadik éve Magyarország az Európai Unió legkorruptabb tagállama a Transparency International 2024. évi Korrupció Érzékelési Indexe alapján - közölte a Transparency International Magyarország az MTI-vel kedden.

Alpolgármester-jelöltet vár a Fidesz-KDNP-től a győri polgármester

Eddig nem élt a lehetőséggel a kormánypárti frakció.

Mire használhatók a cink-levegő elemek?

A modern elektronikai eszközök, például a hallókészülékek is különböző energiaforrásokkal üzemelnek. A cink-levegő elemek különleges helyet foglalnak el ebben a mezőnyben.

30 millió forintra növelte Sárváron a polgármester a saját hatáskörben hozott pénzköltését

Korábban 25 millió forint volt, de ez még tovább emelkedett. Frissítve!

Jogi képzést segítő együttműködési megállapodást kötött az igazságügyi tárca és a győri Széchenyi István Egyetem

Az áldozatvédelem, a pártfogó felügyeleti tevékenység és a családi csődvédelem tematikájának oktatásba illesztése érdekében született megegyezés.

Van-e esélye az Arsenalnak a Premier League címre?

Az Arsenal az elmúlt két szezonban többször is csak egy pontnyira maradt a trófeától, és bár a Gunners rajongói már régóta vágyakoznak arra, hogy véget vessenek a több mint 20 éves címhiánynak, az új szezon elején a címért folytatott harc továbbra is komoly kihívások elé állítja a londoni csapatot.

Maradnak az emelt felügyelőbizottsági díjazások a győri önkormányzati cégeknél

Másodszor is megtárgyalták, másodszor is megszavazta a Fidesz-KDNP frakció.

Mit érdemes tudni a mellimplantátumok súlya kapcsán?

Amikor a mellnagyobbításon gondolkodunk, gyakran az esztétikai szempontok kerülnek előtérbe. Milyen formát választunk? Mennyire harmonizál a testünkkel? No de mi a helyzet a fizikális következményekkel?

Dézsi kamu ígérete miatt fájhat a sárásiak feje!

Győr elengedi az 50 millió forintos önerőt igénylő marcalvárosi kiserdei futópályáját.

1 milliárdról 100 millió forintra csökkent a győri közösségi költségvetés

Ez van, ha plusz 4 milliárd forintot nyel le az állam a városi büdzséből.

Szenvedély és intimitás a csillagok tükrében: 2025 új lehetőségei

Az idei év sokak számára hoz változást a szexualitás terén, legyen szó párkapcsolatról vagy a szingli lét örömeiről.