Nehéz szülés: folytatódik az M85-ös építése

Papp László Tamás 2021-12-10 18:12:00
Újabb szakaszt adtak át, az útépítés azonban korábban nehézségekbe, illetve az M85 Ausztriával való összekötése az osztrákok ellenállásába ütközött.

2025-re gyorsforgalmi utakon lehet eljutni minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig

– hangsúlyozta az MTI szerint Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken az M85-ös gyorsforgalmi út újabb, Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakaszának és a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakaszának átadásán, Sopron határában.

A tárcavezető emlékeztetett, öt éve kiemelt szakpolitikai cél, hogy bármely hazai településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez a lakosok csaknem háromnegyede esetében már teljesült, 2025-re pedig a hazai települések háromnegyede - tízből kilenc ember - félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz

– tette hozzá.

Az M85-ös építése azonban (ahogy korábban az Ugytudjuk is beszámolt róla) nem volt egy fáklyásmenet.

Ugyanis perben állt az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért.

A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is  – mint hatóság – bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a hivatal döntéseivel sem elégedett, már többször beperelte azt.

Első alkalommal azért támadta meg a hivatal határozatát, mert az az M85-ös gyorsforgalmi út megépítéséhez szükséges két soproni magáningatlan kisajátításánál nem az állami cég árajánlatát fogadta el, és a NIF ajánlatánál magasabb összeget állapított meg.

Ebben a helyzetben a megyei kormányhivatal azt tartotta helyesnek, hogy amíg a vitatott kérdésben nincs bírósági határozat, addig felfüggeszti az eljárást

– ez volt a helyzet 2020 elején.

Egy állami cég és a kormányhivatal cicaharca nehezíti az M85-ös autóút további építését

Perben áll az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért - írja a Népszava. A lap szerint lassan és drágán épül a Győrtől - Sopron elkerülésével - az osztrák határig húzódó M85-ös autóút. A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is - mint hatóság - bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.

Az útépítő cégnek azonban ez sem tetszett, mert így nem folytathatta egy újabb, és ugyancsak korábban birtokba vett belterületi telek elidegenítését, ezért másodszor is pert indított az állami intézmény ellen

– számoltunk be annak idején a 2020 februári hírről.

Palkovics a mai átadáson arról beszélt:

2019 óta minden évben legalább száz kilométerrel nőtt a hazai autópályák és autóutak hossza.

A miniszter kiemelte, hogy az M85-ös út két stratégiai célt is szolgál: beköti Sopront az országos hálózatba, másrészt magas színvonalú közúti kapcsolatot hoz létre Ausztriával, hiszen 2024 őszére elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig. 
   .
Hangsúlyozta azt is:

három éven belül háromszorosára nő a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma.

1996 óta működik az összeköttetés az M1-es autópálya Hegyeshalomig történő kiépítésével, ősszel adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, amelynek a határig történő kiépítése 2024-ben készülhet el, úgy, mint az M85-ös úté.

Utóbbi minden szakaszának megépítésére 2010 óta csaknem 300 milliárd forintot fordítottak

– mondta.
   
Palkovics László kiért a térség vasúti és kerékpáros fejlesztéseire is és azt hangsúlyozta, hogy a kormány Sopronban és térségében is közlekedési fejlesztésekkel könnyíti az emberek életét.

Barcza Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig azt emelte ki:

egy éve adták át az M85-ös út Csorna és Sopron közötti szakaszát,

majd idén júniusban elkészült a Balfi csomópontig tartó szakasz is.

Idén tavasszal viszont alábbi cikkünkben arról adtunk hírt: Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni.

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől.

Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől - írja az ORF Magyarok.

Az április 7-én megtartott egyeztetésen Burgenland tartományfőnöke megerősítette:

az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utak összekötése nem szerepel a tartományi tervek között, és nem igazak a B16-os főút négy sávossá bővítéséről szóló hírek sem. A kamionok tranzitforgalmát pedig a határátkelők közelében érvényes súlykorlátozás fenntartásával a jövőben is akadályozni kívánja a tartomány.

ismertettük idén áprilisban.

Farkas Ciprián (Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere most arról beszélt, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.

2015 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök elsőként Sopronnal írta alá a Modern városok megállapodást a város korábbi polgármesterével, Fodor Tamással, azóta pedig számos beruházás készült el. Egyebek mellett újjáépítették a Lenck-villát, a Szent Mihály-templomot, elkészült a belváros rekonstrukciója, a Lővér Uszoda és az új parkoló az Árpád utcában

 – sorolta. 

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházásról elmondta, hogy

a 3,9 kilométeres szakasznak a Dömper Kft. és Supterra Kft. konzorciuma volt a kivitelezője. 

Az M85-ös út építésének folytatása zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építik.

Szólj hozzá!

Most a győri Városháza folyosóján lépett meg Pintér Bence elől a GYHG vezérigazgatója

Legutóbb az irodában bújkálva rendőrt hívott, de most sem vette át a Kúria ítéletét.

Mitől lesz igazán modern egy konyha?

Mindannyian tudjuk, hogy a trendek jönnek és mennek, hogy a lakberendezési stílusok legalább olyan lendületesen változnak, mint az öltözködésben a divat, mégis vágyunk arra, hogy a mi konyhánk is modern legyen.

Nem kapott NB II-es licencet a Haladás

Az NB III-as versenyengedélyben még reménykedik a vezetőség.

A költöztetés árát több feltétel is befolyásolja

A költözés egy több összetevős művelet, melynél a siker sok mindenen múlik. Nem csupán a helyes időzítés, de a megfelelő előkészület, a költöztető cég kiválasztása és a költségek optimalizálása is lényeges elem. Ennek megvalósítása érdekében előzetes tervezésre is szükség van, amelybe beletartozik az árajánlat kérése is. 

Lezárták a gödi Samsung gyár bejáratait

Az LMP politikusai és aktivistái más ellenzéki politikusokkal és aktivistákkal fogtak össze.

A győri Városrendészet vezetője indul a vámosszabadi polgármesteri székért

Dézsi Csaba András polgármester többször beszélt mostanában arról, hogy Győrhöz csatolná a falut, Miletics Mór lehet a trójai falova.

2,3 milliárd forint vesztesége volt 2023-ban a Győr-Szolnak

Megjelent a városüzemeltető cég beszámolója a tavalyi évről.

Öt és fél évet kapott a drogos, ittas győrűjfalui autós ámokfutó

Az autóban senki sem használt biztonsági övet, egy fiatal nő meghalt.

Zsugorodik a Fidesz Szombathelyen?

Egy kis teremben elfért Dömötör Csaba hallgatósága.

Győr nagy részén szúnyogirtás lesz csütörtök éjszaka

Amennyiben az időjárási körülmények engedik.

Mi alapján válassz arcápoló kozmetikumokat?

Sok nagy márka életkor szerint ajánlja az arcápoló készítményeket, így ha most kezded a bőröd ápolását, valószínűleg eszerint választasz, azonban sokkal inkább a bőröd aktuális állapota kellene, hogy meghatározza a rutinodat. 

Hetven tő kendert nevelt a családi ház mellett a vendvidéki településen élő férfi

A vádlott által termesztett növények száma a csekély mennyiség felső határát meghaladta.

Győr volt polgármestere, Balogh József Pintér Bencét támogatja

Vérfrissítésre, fiatalokra van szükség a volt polgármester szerint.

Új köztéri szobra lehet Szombathelynek

Éhen Gyula alakja kerülhet vissza az Éhen Gyula térre.

A szombathelyi Városházán lesz az SZKKA szurkolói ankétja - Frissítve

Teljesen nyilvánosan öntene tiszta vizet a pohárba a városvezetés.

Női karóra a merészebb színek kedvelőinek

Sokan a diszkrét, visszafogott kiegészítőkre esküsznek, míg mások szeretnek kísérletezni és játszani a különféle színekkel vagy anyagokkal. Olykor szívesen nyúlunk egy-egy extravagánsabb darabhoz, mint például egy lenyűgöző zöld női karórához.

Három játékos távozott a Szombathelyi Haladástól

Pálfi Donát a Facebook-on köszönt el a szurkolóktól.

A győri Rómer Házba érkezik a Háromharmad podcast

Élőben veszik fel a 24.hu politikai kibeszélőműsorát.

A charmok mindenki szívébe belopják magukat

Ékszerek terén is elengedhetetlen a megújulás, ennek ellenére léteznek olyan különleges koncepciók, amelyek hosszú éveken át velünk maradnak. Ennek ékes példái a charmok, amelyek töretlen népszerűségnek örvendnek az utóbbi időben. 

Legyen sajtónyilvános a Haladás taggyűlése!

Nyílt levél a Haladás Labdarúgó és Sportszolgáltató Kft. tulajdonosaihoz.