Nehéz szülés: folytatódik az M85-ös építése

Papp László Tamás 2021-12-10 18:12:00
Újabb szakaszt adtak át, az útépítés azonban korábban nehézségekbe, illetve az M85 Ausztriával való összekötése az osztrákok ellenállásába ütközött.

2025-re gyorsforgalmi utakon lehet eljutni minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig

– hangsúlyozta az MTI szerint Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken az M85-ös gyorsforgalmi út újabb, Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakaszának és a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakaszának átadásán, Sopron határában.

A tárcavezető emlékeztetett, öt éve kiemelt szakpolitikai cél, hogy bármely hazai településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez a lakosok csaknem háromnegyede esetében már teljesült, 2025-re pedig a hazai települések háromnegyede - tízből kilenc ember - félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz

– tette hozzá.

Az M85-ös építése azonban (ahogy korábban az Ugytudjuk is beszámolt róla) nem volt egy fáklyásmenet.

Ugyanis perben állt az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért.

A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is  – mint hatóság – bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a hivatal döntéseivel sem elégedett, már többször beperelte azt.

Első alkalommal azért támadta meg a hivatal határozatát, mert az az M85-ös gyorsforgalmi út megépítéséhez szükséges két soproni magáningatlan kisajátításánál nem az állami cég árajánlatát fogadta el, és a NIF ajánlatánál magasabb összeget állapított meg.

Ebben a helyzetben a megyei kormányhivatal azt tartotta helyesnek, hogy amíg a vitatott kérdésben nincs bírósági határozat, addig felfüggeszti az eljárást

– ez volt a helyzet 2020 elején.

Egy állami cég és a kormányhivatal cicaharca nehezíti az M85-ös autóút további építését

Perben áll az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért - írja a Népszava. A lap szerint lassan és drágán épül a Győrtől - Sopron elkerülésével - az osztrák határig húzódó M85-ös autóút. A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is - mint hatóság - bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.

Az útépítő cégnek azonban ez sem tetszett, mert így nem folytathatta egy újabb, és ugyancsak korábban birtokba vett belterületi telek elidegenítését, ezért másodszor is pert indított az állami intézmény ellen

– számoltunk be annak idején a 2020 februári hírről.

Palkovics a mai átadáson arról beszélt:

2019 óta minden évben legalább száz kilométerrel nőtt a hazai autópályák és autóutak hossza.

A miniszter kiemelte, hogy az M85-ös út két stratégiai célt is szolgál: beköti Sopront az országos hálózatba, másrészt magas színvonalú közúti kapcsolatot hoz létre Ausztriával, hiszen 2024 őszére elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig. 
   .
Hangsúlyozta azt is:

három éven belül háromszorosára nő a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma.

1996 óta működik az összeköttetés az M1-es autópálya Hegyeshalomig történő kiépítésével, ősszel adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, amelynek a határig történő kiépítése 2024-ben készülhet el, úgy, mint az M85-ös úté.

Utóbbi minden szakaszának megépítésére 2010 óta csaknem 300 milliárd forintot fordítottak

– mondta.
   
Palkovics László kiért a térség vasúti és kerékpáros fejlesztéseire is és azt hangsúlyozta, hogy a kormány Sopronban és térségében is közlekedési fejlesztésekkel könnyíti az emberek életét.

Barcza Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig azt emelte ki:

egy éve adták át az M85-ös út Csorna és Sopron közötti szakaszát,

majd idén júniusban elkészült a Balfi csomópontig tartó szakasz is.

Idén tavasszal viszont alábbi cikkünkben arról adtunk hírt: Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni.

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől.

Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől - írja az ORF Magyarok.

Az április 7-én megtartott egyeztetésen Burgenland tartományfőnöke megerősítette:

az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utak összekötése nem szerepel a tartományi tervek között, és nem igazak a B16-os főút négy sávossá bővítéséről szóló hírek sem. A kamionok tranzitforgalmát pedig a határátkelők közelében érvényes súlykorlátozás fenntartásával a jövőben is akadályozni kívánja a tartomány.

ismertettük idén áprilisban.

Farkas Ciprián (Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere most arról beszélt, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.

2015 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök elsőként Sopronnal írta alá a Modern városok megállapodást a város korábbi polgármesterével, Fodor Tamással, azóta pedig számos beruházás készült el. Egyebek mellett újjáépítették a Lenck-villát, a Szent Mihály-templomot, elkészült a belváros rekonstrukciója, a Lővér Uszoda és az új parkoló az Árpád utcában

 – sorolta. 

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházásról elmondta, hogy

a 3,9 kilométeres szakasznak a Dömper Kft. és Supterra Kft. konzorciuma volt a kivitelezője. 

Az M85-ös út építésének folytatása zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építik.

Szólj hozzá!

Ismét karácsonyi ajándékként tálalja a kormány, a januári családi pótlék decemberi kifizetését

Előrehozott családtámogatások valódi plusz nélkül, régi üzenettel.

„A nap végén csak a szeretet és az emberség számít” - karácsonyi üzenetet küldött Magyar Péter

A TISZA elnöke szerint miközben a kormány az ünnepek alatt is uszít és kampányol, addig ők valódi segítséget visznek ahz embereknek. 

Változik a győri hulladékudvarok nyitvatartása 2026-tól

Egyes napokon később nyitnak és tovább tartanak nyitva az udvarok, a hungarocell leadás szabályai is módosulnak.

Egy meghitt ünnep Győrben ami mindenkiről és mindenkinek szólt 

A Vaskakas Bábszínházban közösen tették szebbé az ünnepet azok számára is, akiknek a karácsony sokszor nehezebben érkezik meg.

Rendszeresen zaklatta volt barátnőjét egy szombathelyi férfi

10 nap alatt több mint 300 alkalommal hívta.

Drog hatása alatt és a vezetéstől eltiltva okozott halálos balesetet egy férfi egy Győr melletti településen

A rendőrök elől menekült, úgy ütötte el a sértett biciklist, aki a helyszínen meghalt. 

Versenyt szerveznek Szombathelyen Mészáros Tibor emlékére

December 27-én az Arena Savariában emelik meg az irdatlan súlyokat.

Egy friss felmérés szerint komoly politikai mélyütés a Szőlő utcai botrány a kormánynak

A 21 Kutatóközpont szerint a gyermekvédelmi ügy példátlan társadalmi figyelmet kapott, és érdemben rontotta a kormány megítélését.

Ma délután érkezik Győrben a kivilágított kukásautó

A GYHG egy kis extra fényt visz az ünnepekbe.

30 millió forintot költenek el a kőszegi Óház kilátó tetőcseréjére

Sem Ágh Péter, parlamenti képviselő, sem Básthy Béla, polgármester nem tartotta fontosnak közölni az összeget.

161 embert vert át egy kőszegi netes csaló

Nem is létező árukat kínált eladásra. Több mint 5 millió forintot csalt ki így.

Felemelte és a szemetes kukába tette ismerősét egy férfi Pannonhalmán

Egy pizzéria teraszán szabadultak el az indulatok.

Nagy esély van a fehér karácsonyra

De azért még ne kiabáljuk el!

Kommentben reagált Strompová Viktóriának Lázár János

Bocsánatot is kért, meg nem is a miniszter.

Elég imádkozni, vagy dolgozni is kellene? - merült fel a kérdés a győri temetők kapcsán

Riogatás, hangulatkeltés, vagy valós probléma? Maratoni vita széksértésekkel.