Nehéz szülés: folytatódik az M85-ös építése

Papp László Tamás 2021-12-10 18:12:00
Újabb szakaszt adtak át, az útépítés azonban korábban nehézségekbe, illetve az M85 Ausztriával való összekötése az osztrákok ellenállásába ütközött.

2025-re gyorsforgalmi utakon lehet eljutni minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig

– hangsúlyozta az MTI szerint Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken az M85-ös gyorsforgalmi út újabb, Balf és Fertőrákos csomópontok közötti szakaszának és a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakaszának átadásán, Sopron határában.

A tárcavezető emlékeztetett, öt éve kiemelt szakpolitikai cél, hogy bármely hazai településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez a lakosok csaknem háromnegyede esetében már teljesült, 2025-re pedig a hazai települések háromnegyede - tízből kilenc ember - félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz

– tette hozzá.

Az M85-ös építése azonban (ahogy korábban az Ugytudjuk is beszámolt róla) nem volt egy fáklyásmenet.

Ugyanis perben állt az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért.

A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is  – mint hatóság – bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a hivatal döntéseivel sem elégedett, már többször beperelte azt.

Első alkalommal azért támadta meg a hivatal határozatát, mert az az M85-ös gyorsforgalmi út megépítéséhez szükséges két soproni magáningatlan kisajátításánál nem az állami cég árajánlatát fogadta el, és a NIF ajánlatánál magasabb összeget állapított meg.

Ebben a helyzetben a megyei kormányhivatal azt tartotta helyesnek, hogy amíg a vitatott kérdésben nincs bírósági határozat, addig felfüggeszti az eljárást

– ez volt a helyzet 2020 elején.

Egy állami cég és a kormányhivatal cicaharca nehezíti az M85-ös autóút további építését

Perben áll az állami útépítő cég a kormányhivatallal, mert az többet fizettetne az autóút nyomvonalába eső telkekért - írja a Népszava. A lap szerint lassan és drágán épül a Győrtől - Sopron elkerülésével - az osztrák határig húzódó M85-ös autóút. A vita kezdeti fázisában a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal is - mint hatóság - bekapcsolódik, de az állami Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.

Az útépítő cégnek azonban ez sem tetszett, mert így nem folytathatta egy újabb, és ugyancsak korábban birtokba vett belterületi telek elidegenítését, ezért másodszor is pert indított az állami intézmény ellen

– számoltunk be annak idején a 2020 februári hírről.

Palkovics a mai átadáson arról beszélt:

2019 óta minden évben legalább száz kilométerrel nőtt a hazai autópályák és autóutak hossza.

A miniszter kiemelte, hogy az M85-ös út két stratégiai célt is szolgál: beköti Sopront az országos hálózatba, másrészt magas színvonalú közúti kapcsolatot hoz létre Ausztriával, hiszen 2024 őszére elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig. 
   .
Hangsúlyozta azt is:

három éven belül háromszorosára nő a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma.

1996 óta működik az összeköttetés az M1-es autópálya Hegyeshalomig történő kiépítésével, ősszel adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, amelynek a határig történő kiépítése 2024-ben készülhet el, úgy, mint az M85-ös úté.

Utóbbi minden szakaszának megépítésére 2010 óta csaknem 300 milliárd forintot fordítottak

– mondta.
   
Palkovics László kiért a térség vasúti és kerékpáros fejlesztéseire is és azt hangsúlyozta, hogy a kormány Sopronban és térségében is közlekedési fejlesztésekkel könnyíti az emberek életét.

Barcza Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője pedig azt emelte ki:

egy éve adták át az M85-ös út Csorna és Sopron közötti szakaszát,

majd idén júniusban elkészült a Balfi csomópontig tartó szakasz is.

Idén tavasszal viszont alábbi cikkünkben arról adtunk hírt: Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni.

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől.

Ausztria továbbra sem akarja az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utakat összekötni

Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől - írja az ORF Magyarok.

Az április 7-én megtartott egyeztetésen Burgenland tartományfőnöke megerősítette:

az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utak összekötése nem szerepel a tartományi tervek között, és nem igazak a B16-os főút négy sávossá bővítéséről szóló hírek sem. A kamionok tranzitforgalmát pedig a határátkelők közelében érvényes súlykorlátozás fenntartásával a jövőben is akadályozni kívánja a tartomány.

ismertettük idén áprilisban.

Farkas Ciprián (Fidesz-KDNP), Sopron polgármestere most arról beszélt, hogy Sopron soha nem látott fejlődési pályán van.

2015 márciusában Orbán Viktor miniszterelnök elsőként Sopronnal írta alá a Modern városok megállapodást a város korábbi polgármesterével, Fodor Tamással, azóta pedig számos beruházás készült el. Egyebek mellett újjáépítették a Lenck-villát, a Szent Mihály-templomot, elkészült a belváros rekonstrukciója, a Lővér Uszoda és az új parkoló az Árpád utcában

 – sorolta. 

Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházásról elmondta, hogy

a 3,9 kilométeres szakasznak a Dömper Kft. és Supterra Kft. konzorciuma volt a kivitelezője. 

Az M85-ös út építésének folytatása zajlik, jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építik.

Szólj hozzá!

Rétvári Bence lerázta a Szőlő utcai pedofil-botrány kapcsán parlamenti vizsgálóbizottságot követelő DK-t

Szerinte ha Dobrev Klárának lennének is bizonyítékai, azokkal a hatóságokhoz kellene fordulnia.

Cica örökbefogadó napot tart szombaton a Puha Praclik Egyesület Győrben, az ETO Parkban

Mentsünk együtt cicaéleteket, örökbefogadással vagy adományokkal!

Természetes támogatás az izmok és ízületek számára

Az aktív életvitel gyakran együtt jár kisebb-nagyobb mozgásszervi panaszokkal. A rendszeres sport, a sok ülőmunka vagy akár az időskori ízületi merevség mind olyan helyzet, amikor a test extra figyelmet igényel.

Újabb szombathelyi étterem zár be

Búcsúzik a Józsi bácsi.

Taxisokat ellenőrzött a kormányhivatal

2 szombathelyi sofőrnél hiányosságokat találtak.

Hogyan ünnepel egy fiatal a felnőttek között? Biztos nem társasjátékozni fogunk!

A szombathelyi Szabados Ármin nem csak dobásával, de a vb-döntő utáni nyilatkozatával is kitűnt.

A TISZA jelöltállítási folyamata kétlépcsős lesz

Applikációval lehet részt venni a folyamatban.

Elhunyt Robert Redford

A filmsztár Utah állambeli otthonában, szerettei körében halt meg.

Rendelkezésre áll a távhőszolgáltatás Győrben

Szeptember 15-től bármikor indítható a fűtés, ha hidegre fordul az időjárás. 

228 ezer forint Győrben a havi lakbér átlaga

Csúcstartó a budapesti II. kerület, itt 485 ezer forint egy havi albérleti díj.

Már a harmadik bőrt húzta a le a Győr+ a városnak belengetett 700 milliárdos fejlesztési csomagról

Színes-szagos hosszú cikkben elemzik a feltételes jövőt, arról sajnos nem szól a fáma, hogy: miből?!

Munkacsoportot alapított a kormány, hogy méltó módon legyen megünnepelve a kőszegi sikertelen török ostrom 500. évfordulója

Igaz az évforduló majd csak 2032-ben lesz, de a munkacsoport már 2026-ban megkezdi működését.

Extrém ajándékok pároknak

Ha közeleg a párod születésnapja, névnapja, és nem tudod, mivel lepd meg, akkor most hozunk pár ötletet. Ezek nem elcsépelt tippek lesznek, hanem egészen egyediek! A feliratos póló, bögre vagy az unalmas zokni és nyakkendő helyett valami mást mutatunk most be…

Egekben Nemény András népszerűsége

Egy friss felmérés szerint a szombathelyi polgármester 80%-os a támogatottsága.