Burgenland tartomány továbbra is elutasítja az A3-as autópálya meghosszabbítását a magyar határig, a Sopron-Bécs vasútvonal gyorsításáról viszont már tárgyalnak. Ez derült ki azon a megbeszélésen, amit a BIG A3 kezdeményezés képviselői kértek Hans Peter Doskozil tartományfőnöktől - írja az ORF Magyarok.
A lap szerint az április 7-én megtartott egyeztetésen Burgenland tartományfőnöke megerősítette: az A3-as és az M85-ös gyorsforgalmi utak összekötése nem szerepel a tartományi tervek között, és nem igazak a B16-os főút négy sávossá bővítéséről szóló hírek sem. A kamionok tranzitforgalmát pedig a határátkelők közelében érvényes súlykorlátozás fenntartásával a jövőben is akadályozni kívánja a tartomány.
Az A3-as autópályán Höflány/Großhöflein és Szárazvám/Müllendorf térségében hamarosan megkezdődik a pályafelújítás és a zajvédő falak építése, a szárazvámi tervezett logisztikai központ forgalomterhelését pedig a teherautókra érvényes előzési tilalom és sebességkorlátozás bevezetésével igyekszik majd mérsékelni a tartomány a környék útjain.
Az S4-es gyorsforgalmi út Nagymarton és Bécsújhely közötti tervezett bővítése kapcsán Hans Peter Doskozil felhívta a figyelmet arra, hogy a szakaszon jogszabály írja elő a 100 km/h-ás sebességkorlátozás fenntartását, és nem tervezik az utat autópályává átminősíteni.
A közösségi közlekedés burgenlandi fejlesztéséről jelenleg is tárgyal a tartomány és a központi kormányzat. A tervek között a Bécs-Sopron vasúti kapcsolat menetidejének további csökkentése szerepel, ebben a magyar, a burgenlandi és az alsó-ausztriai érintettek egyaránt érdekeltek, közölte a megbeszélésen Heinrich Dorner, közlekedésért felelős tartományi tanácsos.
Az észak-burgenlandi utak forgalomterhelését az is csökkenthetné, ha a nemzetközi teherforgalmat Sopronban a vasútra terelnék. A határ magyar oldalán található raktárkapacitások bővítéséről már folynak az egyeztetések Bécs és Budapest között – hangzott el az eszmecserén.