Támogatási rendszert hoz létre a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. annak érdekében, hogy felkutassa és felkarolja a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket - jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos csütörtökön Budapesten az MTI szerint.
Hozzátette: az ITM által alapított HUMDA Zrt. egyik legfontosabb törekvése az autó- és motorsport népszerűsítése és fejlesztése. Ennek érdekében alakították ki a nemzetközi szintű tehetségkutató és utánpótlásnevelési rendszert, melynek segítségével a lehető legtöbb fiatal belekóstolhat az autó- és motorversenyzés világába.
A kiválasztási rendszer innovatív, folyamatosan fejlesztett, amellyel objektív adatokkal mérhetően mutatja meg, ki a legrátermettebb - ismertette. Közlése szerint a program első pályázati időszaka várhatóan 2021 őszén indul, és kezdő szinttől nyitott lesz minden autó- és motorsport szakág versenyzője számára. Szeretnék megtalálni a jövő autó- és motorversenyzőit, akik Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert méltó utódai lehetnek - mondta.
Hozzátette: a Hajdúnánás melletti gyorsaságimotoros versenypályán 2023-tól már magyar versenyzőket is lehet látni, a MotoGP-verseny rendezésére is alkalmas pálya kivitelezése ütemezetten zajlik.
A HUMDA-t az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) alapította, a társaság a tárca 100 százalékos tulajdonában van.
A Telex megjegyzi, hogy Kósa Lajos március közepén hirdette ki a 65 milliárdos hajdúnánási MotoGP-pálya tervpályázatának győztesét.
A 65 milliárd csak az építkezés, de a tervek szerint a jövőben több mint 44 milliárdot tervezünk fizetni a Superbike motorversenyekért. A magyar állam mintegy 4 milliárdot fog fizetni a jogtulajdonos Dorna nevű spanyol cégnek csak a 2023-as MotoGP-futamért.