Elképesztő: már az autópályákat is magánosítja a kormány

Bazsó Bálint 2021-06-14 13:34:35
35 évre. Ellenzékben még az állami tulajdon és a stratégiai ágazatok megóvása volt a Fidesz programja. Változtak az idők.

Az Európai Unió lapjában a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Koncessziós Iroda felhívása szerint a magyar kormány 35 évre magánkézbe adná a komplett magyar gyorsforgalmi úthálózatot. Mint olvasható:

"Magyarországi többségében meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemek tekintetében (körülbelül 1662 km alaphálózat + 381 km kiegészítő hálózat) tervezési, felújítási, építési, ennek ellenőrzési, továbbá üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozására vonatkozó feladatok ellátása rendelkezésre állási díj és szolgáltatási díj fizetése mellett, az üzemeltetésbe adás időpontjától a koncessziós időszak (35 év) lejártáig." 

Az óriási magánosítást meg is kell magyarázni

A Kormányzati Tájékoztatási Központ az MTI-hez eljuttatott közleményben próbálja indokolni a magánosítást. Mint írják:

"Több más európai országhoz hasonlóan a Kormány döntése értelmében Magyarország is koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya felújításokat, tekintettel arra, hogy az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem az RRF, sem az MMF keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni. A koncessziós közbeszerzési eljárás eredményeképpen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor, a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül. A gyorsforgalmi utak használatával összefüggő  jövőbeli állami útdíj bevétel fedezi az új koncessziós modell keretében felmerülő fejlesztési, fenntartási, üzemeltetési díjakat."

Mint ismert, a Fidesz ellenzékben még élesen tiltakozott az MSZP-SZDSZ kormányok idején koncesszióba adott autópályák kapcsán (ahogyan a vasúti mellékvonalak bezárása miatt is), kritizálva a stratégiai ágazat magánkézbe való kiszervezését.

Szólj hozzá!

A 69-est is kihúzták az ötöslottón

Meg még négy kevésbé izgalmas számot.

Már nem nagyon lehet eladni a lityi-lötyi kávékat

Inkább kevesebb kávét iszunk, de a jobb minőségűt keressük.

Rózsaszínűre változott két tó színe Argentínában

A térségben működő halászati üzemek ürítik a tavakba a szennyvizüket, benne az elszíneződést okozó nátrium-szulfit tartósítószert.

Hamilton indulhat az élről a Hungaroringen

Bottas és Verstappen követi a hétszeres világbajnokot.

Brit kutatók koffeinnel megspékelt nektárt adtak néhány méhnek, amitől bepörögtek a rovarok

A méhek teljesen olyanok, mint az emberek, koffein hatására jobban dolgoznak.

Aláírták az LMP Zöld Garancia Programját

A párt által támogatott miniszterelnök-jelölt, Karácsony Gergely fő célnak azt nevezte, hogy "igazi, a jövőt építő zöld kormányzás" kövesse a 2022-es kormányváltást.

2037-ig biztosan lesz a Hungaroringen Forma-1-es futam

Megújul majd a mogyoródi létesítmény bejárati része, főlelátója és főépülete is.

Elhunyt Horváth Zoltán, az Egis Körmend egyik törzsszurkolója

Sokan ismerték és szerették szurkolói körökben.

Országos tűzgyújtási tilalom lépett életbe

Az előrejelzés szerint a hétvégén az ország döntő részén nem várható csapadék.

Golomán György: Szakmai döntést hoztam

Több magyar csapat is kereste a Falco új igazolását.

Milák Kristóf Európa-csúccsal ezüstérmes 100 méter pillangón

Egy hajszállal maradt le a győztes Caeleb Dresseltől.

Döntetlennel nyitott a Gyirmót az MTK ellen az NB I-ben

Rakoncátlankodó reflektorok színesítették a mérkőzést.

A patkány, a parlagfű és a vadnyúl mind-mind drága mulatság Európának

A nem őshonos fajok sokba kerültek a gazdaságnak az elmúlt hatvan évben.

Győrben 13 új zöldautóbusz állhat forgalomba

A Volánbusz összesen száz darab új ilyen busz beszerzésére nyert el támogatást.

van még itt cikk a témában:

Népszavazást kezdeményez Karácsony Gergely Fudan és a magánosításra kerülő autópályák ügyében

Budapest főpolgármestere kihasználta, hogy újra lehet népszavazást kezdeményezni.

Mészáros Lőrinc is sertepertél a magyar autópályakoncesszió körül

Összesen 3 indulóról beszélnek a szakértők, akik közül egyiküknek már idén átadhatják zsíros szerződést, rögtön 35 évre. Hivatalosan senki sem mond semmit a gigaüzletről, hatalmas a titkolózás, a pontos számokat pedig 10 évre titkosították.