Két héttel azután, hogy az Ever Givent kiszabadították a homok fogságából, ismét elakadt a hajó a Szuezi-csatornán. A 220 ezer tonnás gigahajónak azonban most nem a partoldal homokja akasztotta meg, hanem egy jogi huzavona az egyiptomi hatóságok és a hajó tulajdonosa között. A két fél most azon próbál dűlőre jutni, hogy kit terheli a felelősség a hajó balesete miatt, ami dollármilliárdos csúszásokhoz vezetett a a globális kereskedelemben.
Az egyiptomiak azt akarják elérni, hogy az Ever Given japán tulajdonosai fizessék ki a hajó mentési költségeit, de még azt a pénzt is behajtanák rajtuk, amit a Szuezi-csatorna egy hetes leállása miatt veszítettek a helyiek. A csatornán átlagosan 50 hajó mehet keresztül egy nap alatt, a fennakadás miatt 442 teherhajónak kellett vesztegelnie a csatorna valamelyik oldalán. Az egyiptomi hatóságok egyelőre lefoglalták az Ever Givent, míg az ország állami televíziójában azzal indokolták a döntést, hogy a japán Shoei Kisen Kaisha cég nem hajlandó megfizetni a károkat.
Azt hivatalosan nem tudni, hogy az egyiptomi állam mennyi pénzt akar behajtani az Ever Given tulaján, de egyes találgatások szerint akár 900 millió dolláros összeg felett indulhat majd a pereskedés. A hatóságok közben azt is vizsgálják, hogy mitől futhatott partra a hajó, a nyomozás eredményeiről egyelőre nem közöltek adatokat.
Az Ever Given március 23-án akadt el a Szuezi-csatorna északi bejáratától nagyjából 6 kilométernyire. A hajó ezután keresztbe fordult, így teljesen elállta a többi teherszállító elől az utat. A mentés egy hétig tartott, március 29-én indulhatott meg újra a vízi forgalom a csatornában. Az Ever Given a szabadulása után a Nagy-Keserű-tó területére hajózott, hogy átvizsgálják, a balesetben nem sérült-e meg jobban a hajótest, a teherszállító azóta is ott várja, hogy döntsenek a sorsáról.