Minden összevethető mérőhelyen többen kerékpároztak, mint tavaly márciusban. A budai rakparton, az Árpád hídon és a Hungária körúton vezető bringaúton rekordokat döntött a bringás forgalom, ezeken a helyeken nem mértek még ennyi kerékpározót márciusban. Munkanapokon és munkaszüneti napokon egyaránt nőtt a havi átlagos kerékpárforgalom - számolnak be róla a Magyar Kerékpárosklub Facebook-oldalán.
Bringásabb volt a március, mint egy éve
Sajnos nem lehet összehasonlítani a 2020 és 2021 teljes havi adatokat a Weiss Mandfréd úti mérőpont tavaly márciusi adatvesztése miatt. Az viszont vizsgálható, hogyan változtak többi számláló adatai tavaly márciushoz képest.
- Árpád híd: 42847 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 25%.-os növekedés a tavaly márciusi 34273-joz képest. Kétféle rekord dőlt meg itt idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 3159-en kerékpároztak el a mérőponton, ekkora napi forgalmat sem láttak még itt márciusban.
- Bem rakpart: 72750 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 24.6%.-os növekedés a tavaly márciusi 58359-hoz képest. Itt is kétféle rekord dőlt meg idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 4839-en kerékpároztak el a mérőponton, ekkora napi forgalmat sem mértek még itt márciusban.
- Hungária körút: 21640 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 19%.-os növekedés a tavaly márciusi 18211-hez képest. Itt is megdőlt a márciusi napi rekord 1245 kerékpározóval 31-én.
- Múzeum körút (1 irányban mérnek Astoria felé): 35154 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 21%.-os növekedés a tavaly márciusi 29011-hez képest.
- Weiss Manfréd út: 15558 kerékpározót mértek 2021 márciusban. Itt nem tudjuk megállapítani az éves változást, mert 2020 márciusának nagy részén nem mért a számláló. 2019 márciushoz képest viszont növekedést lehet itt is látni.
Budapest kerékpárra vált
Tavaly április óta – a kijárási korlátozások szigorítása ellenére is - növekszik a kerékpáros forgalom a legtöbb fővárosi mérőponton. 2020-ban 15%-kal több kerékpározót mértek, mint 2019-ben, a növekedés pedig még télen is folytatódott.
Ennek egyik oka lehet, hogy sokan a távolságtartásra alkalmas kerékpározással igyekeznek elkerülni a fertőzéseket. A bicikli engedélyezett szabadidős lehetőség is maradt az engedélyezett programok szűkülése mellett.
Az új kerékpársávok és a rakpart hétvégi megnyitása is sokaknak vonzóbbá tehette a kerékpározást, ugyanis felmérések szerint a magyarok szívesen ülnének többet biciklire, ha növekedne a bringasávok és utak hossza.
Új kerékpársávokat a Bubi indulására
A Magyar Kerékpárosklub azt javasolja, hogy folytatódjanak a gyors és olcsó kerékpársáv-fejlesztések. A fővárosnak is azt javasoltuk, hogy a Bubi tavaszi újraindulására új kerékpársávokra lenne szükség, hogy folytatódhasson a pozitív trend, a közbringarendszer pedig sikeresebb lehessen, mint korábban.
Nem érdemes elszalasztani a történelmi lehetőséget egy egészségesebb és élhetőbb főváros megteremtése érdekében!
A Kerékpárosklub ezeken az utcákon javasolja a fejlesztések folytatását:
- III. ker. Szőlő utca - Vihar utca forgalomcsillapítással kerékpáros utca
- III. ker. Gázgyár utca kerékpársáv
- V-XIII. ker. Szent István körút
- V. ker. Balaton utca
- V. ker. Honvéd utca
- V. ker. Szemere utca
- V. ker. József Attila utca (Lánchíd lezárásakor)
- V. ker. Petőfi Sándor utca forgalomcsillapítás
- V. ker. Szabadság tér Nádor és Október 6. utca közti gyalog-kerékpárzóna táblázás
- V. ker. Apáczai Csere János utca kerékpáros kétirányúsítás
- VI. ker. Andrássy út szervizút
- VII. ker. Dembinszky + Wesselényi utca
- VII. ker. Dohány + István utca
- VIII. ker. Elnök utca
- IX. ker. Vágóhíd utca
- XI. ker. Tétényi út folytatása a Bikás parktól délre
- XI. ker. Karolina út
- + kerékpáros kétirányúsítások tucatnyi utcában