Miért állt ki Győr egyetlen független egyéni képviselője a fideszes jelölt mellett?

Pintér Bence 2020-03-05 18:40:00
Bárány István októberben ezúttal az ellenzék jelöltjeként nyerte meg szokásos körzetét Győrben, januárban mégis kiállt a Fidesz jelöltje, Dézsi Csaba András mellett. Miért döntött így? Nem fél attól, hogy elveszíti ellenzéki szavazóit? Milyen problémák várnak megoldásra most Bácsán, Kisbácsán, Sáráson, Kelet-Révfaluban és Vízivárosban? Interjú.

Bárány István 1998-ban lett először a Bácsát, Kisbácsát, Sárást, Kelet-Révfalut, illetve újabban Vízivárost magában foglaló győri választókerület képviselője, és a 2006-2011 közötti időszakot leszámítva azóta hivatalban van, független képviselőként ül a közgyűlésben. Az egykori rendőr októberben azonban az ellenzék színeiben indult a választáson, és ő volt az egyedüli az összefogásból, aki meg tudta nyerni egyéni körzetét. Januárban azonban nem az ellenzék, hanem a kormánypárt polgármesterjelöltje mellett tette le a garast, amiért sokan árulással vádolták.

Mit mond erre Bárány István? Megkérdeztük!

Októberben az ellenzéki összefogás jelöltjeként indult a körzetében, januárban mégis a Fidesz polgármesterjelöltje mellett állt ki. Feloldható ez az ellentmondás?

Szerintem nincs ellentmondás. Beszéljünk világosan. A választás előtt az ellenzék megkeresett, hogy mi lenne, ha velük indulnék. Írtunk egy szerződést, amelyben én független partner, jelölt vagyok, amiből világos, hogy az összes többi indulóval ellentétben engem nem köt egy sor kötelezettség, tehát nem kell beülnöm egy közös frakcióba például, ezt utólag én dönthettem el.

Ezt a szerződést én nem szegtem meg.

A választáson történt, ami történt, de világos lett, hogy ki fogja tudni megvalósítani a programját. Ha tetszik, ha nem, 15-1-re vitte a választókerületeket a Fidesz-KDNP. Miután megtudtuk, hogy Borkai Zsolt le fog mondani, akkor még nem lehetett tudni, hogy ki indul.

Dézsi Csaba Andrással dolgoztam már együtt korábban, amikor alpolgármester volt, én pedig képviselő, most pedig már polgármesterjelöltként találkoztam vele a fórumokon. Szóba került köztünk, hogy kiállok mellette – bár arra nem emlékszem, pontosan hogyan jutottunk ide, de a régi közös munkáról beszélgettünk.

Másrészt szerintem Győr eddig egyáltalán nem volt jól bekötve a mindenkori kormányhoz, se a baloldal nagy formátumú polgármestere Balogh József, sem a várost látványosan megújító Borkai Zsolt alatt. Mindig csak legyintettek, hogy Győrnek van pénze, majd megoldják. Az új polgármesterünkkel szerintem ez is változott.

Összességében tehát én a személy, Dr. Dézsi Csaba András mellett álltam ki, aki mellesleg a Fidesz-KDNP jelöltje is volt.

És volt némi ellentételezés is, például a sárási busz ügye.

Igen, beszéltünk arról is, hogy milyen problémákat kéne megoldani a körzetemben. A sárási busz ügye olyan volt, amit még a választás napja előtt meg lehetett oldani, aznap el is indultak a buszok.

Nekem szimpatikus volt a polgármesterjelölti program azon eleme, miszerint a városmag fejlődött, most viszont a peremkerületek problémáit is meg kell oldani

Mint kiderült: ha az ügyekre odafigyelünk, és kialakul egy kommunikáció, akkor meg lehet csinálni dolgokat. A látványos beruházások elkészülését jelentő Borkai-éra után, Dézsi azt mondta, hogy a további fejlesztések mellett győriek mindennapi problémáit is meg akarja oldani: utak, csatorna, csapadékvíz elvezetés, buszok stb. Ez a fókuszváltás megtetszett.

Attól nem tart, hogy az ellenzéki érzelmű szavazói elfordulnak öntől?

Ha az inga túllendül, akkor a másik oldalra is lendül. Októberben többen azt kifogásolták sokan, hogy miért indulok az összefogás jelöltjeként, most ugyanennyien kifogásolták, hogy Dézsi Csaba András mellett álltam ki.Ismétlem: én semmilyen szerződést nem szegtem meg. Azért zavaros a kép az emberek fejében, mert a jobbikosok a választások előtt tényleg kiléptek az összefogásból és keverednek az emberek és a cselekedetek. Nekem az összefogás a választásokig szólt, amit be is tartottam.

El kell mondanom ismét: Dézsi Csaba András 1998 és 2002 között alpolgármesterként partner volt abban, hogy a győri szennyvíztisztítót és a győri hulladékégetőt megrendszabályozzuk. Ebben az fiatal, újdonsült alpolgármester mellém állt, és át tudtuk állítani a városvezetés felfogását – de ehhez kellett az a fordulat, hogy mellém álljon. Ezt a régen Bácsán lakók tudják is.

Van egy választói közönség, amely ha azt látja, hogy nem az ő értékvilágához közelítő – mondjuk így – személyzet jutott pozícióhoz, akkor érzelmileg reagál, de szerintem sokkal jobb a pozitív, építő kritika – ami előrevisz, az a párbeszéd. De persze lehet a lövészárokból is lövöldözni.

Az egyetlen független, nem fideszes egyéni képviselőként érzékelt olyat az elmúlt években, hogy mondjuk Bácsa kimaradna a fejlesztésekből?

Csak az utóbbi két évben volt ilyen érzésem. Lassult a kitűzött feladatok végrehajtása: oda sem ért, vagy nem volt kellő előkészítés a tervezésnél, kivitelezésnél. Az utóbbi kategóriába esik a kisbácsai útfelújítás. Kapóra is jött a Borkainak és fideszes ellenfelemnek, mondhatták azt, hogy a képviselő miatt, van, miközben a város rossz tervezése miatt voltak gondok.

A sárási busz is hasonló történet, ott minden kész volt már, mégsem úgy terjesztette elő a polgármester a Volánbusszal kötött szerződést, hogy meg tudjuk csinálni.

De korrigálunk, Kisbácsán most március 15-e után befejezzük az útfelújítást.

Mi a körzete, tehát Bácsa, Kisbácsa, Sárás, Víziváros és Kelet-Révfalu három legfontosabb problémája ebben a ciklusban?

Először is az utak. Százmilliós összeget kapunk a Mayer Lajos utcára, áldatlan állapotok vannak ott. Befejezzük Kisbácsán a Külső Bácsai utat, rendbe tesszük több helyen a csapadékelvezetést. Mindeközben az új Bácsai út már nem csak célforgalmat, de átmenő forgalmat is bonyolít az elkerülő miatt. A gyalogosok biztonsága ezért veszélybe került az István király úton és a Gát utcai buszmegállónál, zebrákat készítünk elő, máshol fekvőrendőrökre és zajcsökkentésre is igény van.

Másrészről a városi szolgáltatásokat illetően rendkívül alulellátott ez a körzet Révfalutól Bácsáig. Túlterhelt orvosi praxisok vannak, némely orvosi rendelőt fel kéne újítani, vagy újat kell építeni. Vízivárosban már tárgyalunk egy új orvosi rendelőről, gyógyszertár létesítéséről.

Nincs se iskola, se bölcsőde, ez is a forgalmat növeli, hiszen menni kell be a városba.

Szóba került, hogy legyen új iskola a körzetben?

Nagyon nehéz kérdés, hiszen az iskolák állami fenntartásúak, de az ingatlanok az önkormányzatnál maradtak. A nagy kérdés az, hogy ki építsen új iskolát? Ez még nem lett kitalálva. Bácsától Révfaluig a szülők egyharmada világnézeti alapon egyházi, vagy alternatív iskolába küldi a gyereket, a másik fele sztárolt iskolába viszi, és egyharmad marad helyben.

A kisbácsai iskolában az elsős osztályok létszáma egyébként nagy, és

szerintem nagyon pozitív dolog az, hogy azon kell gondolkoznunk, hogy iskolát kell építeni. Ez kellemes gond.

Visszatérve: mi a harmadik megoldandó probléma ebben a ciklusban?

Rekreációs lehetőségek a lakóhelyek közelében: játszóterekkel jól állunk,

de futópályára például van igény.

Úgy gondolom, hogy a mostani városvezetéssel és a legnagyobb frakcióval ezekben az ügyekben együtt tudunk működni.

Új boltra számíthatnak az itt lakók?

Hatalmas terhelés van az egy darab Pennyn, ami itt épült. Van egy önkormányzati fejlesztési terület a 14-es útnál, ott már most is építhetne valaki üzletközpontot , míg Vízivárosban rendezési terv jelöl ilyen területet. De ehhez le kell ülnöm az országgyűlési képviselőnkkel, hogy segítsen nekünk nagyobb boltokat idehozni.

Nem akarok én a multiknak kampányolni, de az emberek a lábukkal szavaznak, jó minőségű, bő választékú boltokat keresnek.

Ma elvárás egy háziasszonynak, mindenkinek, hogy ha egyszer bemegy a boltba, ott mindent meg tudjon venni. A másik, hogy meg tudjon állni az autóval: régen csak biciklivel, elvétve szekérrel álltak meg, most sokan az autóval. Szóval pénzük a multiknak van: ott is van magyar áru. Egyébként is alapvetően a magyar élelmiszergazdaság áll rosszul, ezért nem érdemes a multikat szidni.

A 14-es út melletti, vagy a vízivárosi bolt mondjuk a Bácsaiaknak, azért nem nagy segítség, ha lesz is.

Javasolhatunk Bácsa végébe is boltot, de ki fog ott fejleszteni, ha eddig Révfaluban sem sikerült?

Lájkold az Ugytudjuk.hu Győr Facebook-oldalát, és lépj be csoportunkba!

Szólj hozzá!

Operatív törzs: Tegnap 2 ember sem tartotta be a kutyasétáltatáshoz előírt 500 méteres szabályt

A siket és nagyothalló embernek pedig nehézséget okozhat a maszkhasználat, ugyanis a jeleléssel történő kommunikációnak a szájról olvasás is része. A hatóság szerint a rendőri ellenőrzés minden esetben méltányos lesz.

Újra lesz Schumacher a Forma-1-ben

A Hass bejelentette a legendás hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick leigazolását.

Az SZKKA edzője elárulta, hogy mire számít az Európa-bajnokságon

Marosán György beszélt Tomasevicsről és Agbabáról és a magyar válogatott esélyeiről is.

Erről szólt a legutóbbi győri COVID-híradó

Dézsi Csaba András vírusműsora az alábbiakról tájékoztatott.

Meghátrál a főváros: Nem kötnek szerződést az offshore hátterű céggel

Karácsony: "Az én csapatomnak csak megvesztegethetetlen, makulátlan emberek lehetnek a tagjai."

Nagy-Britanniában engedélyezték a Pfizer/BioNTech-vakcina forgalmazását

Az Egyesült Királyság ezzel a világ első olyan országa, amely hatósági jóváhagyást adott egy koronavírus-vakcina alkalmazására.

Trokán Péter felépült a koronavírusból

Két hétig feküdt kórházban a színész.

Duplájára emelte Győrben az építményadót Dézsi polgármester, de lehet, hogy túl későn

900 forintról 2000 forintra nőtt a négyzetméterenkénti összeg, pont egy nappal azelőtt, hogy a kormány befagyasztotta az önkormányzati adók emelését. Lehet, hogy így sem lesz már érvényes az emelés.

Két és félmillió kilométert balesetmentesen?

Igen, lehetséges. A Volánbusz 1065 autóbusz-vezetőjének többéves, évtizedes munkáját, megbízhatóságát, elhivatottságát és példaértékű teljesítményét ismerte el a közelmúltban a balesetmentes közlekedésért járó jutalommal.

Újból jár a kisfiú, akit tavaly dobtak ki a Tate Modern 10. emeletéről

Ugyan még segítségre van szüksége, de a zuhanás óta már sokat javult az állapota.

A Csepel nyerte a MOL Bubi megújítására kiírt tendert

A Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ által a MOL Bubi megújítására kiírt tendert. Sikeres szerződéskötés esetén a fővárosban közlekedők jövő tavasztól használhatják a megújult szolgáltatást - áll a BKK közleményében.

Borongós szerdánk lesz

Emellett meg is fagyunk.

Szombathelyen nőtt a koronavírus örökítőanyagának koncentrációja a szennyvízben

A járvány terjedése folyamatos, a tünetes és tünetmentes fertőzöttek száma az ország egész területén jelentős.

Bezárt a hévízi tófürdő

Az országos tisztifőorvos állásfoglalása alapján keddtől bezárt a hévízi tófürdő, a reumakórház betegeit azonban - a medencés kezeléseket kivéve - továbbra is ellátják - tájékoztatta a hévízi önkormányzat kedden.

van még itt cikk a témában:

Erről szólt a legutóbbi győri COVID-híradó

Dézsi Csaba András vírusműsora az alábbiakról tájékoztatott.

Több mint duplájára emelte Győrben az építményadót Dézsi Csaba András polgármester, de lehet, hogy későn

900 forintról 2000 forintra nőtt a négyzetméterenkénti összeg, pont egy nappal azelőtt, hogy a kormány befagyasztotta az önkormányzati adók emelését. Lehet, hogy így sem lesz már érvényes az emelés.

Újabb frontot nyit a kormány az önkormányzatok ellen: most az adóemelést tiltotta meg

A Magyar Közlönyben kedd késő este megjelent rendelet szerint az önkormányzatok nem emelhetik a helyi és települési adókat, megtiltják az új adók kivetését és hogy eltöröljék az eddigi adókedvezményeket.