Még április elején jelentette be Orbán Viktor, hogy másnaptól nem kell fizetni a köztéri parkolásért. Ezt a döntést azzal magyarázta, hogy "a koronavírus-járvány elleni védekezés egyik legfontosabb eszköze az emberek közötti biztonságos távolság fenntartása. Mivel zsúfolt tömegközlekedési járatokon ez nem, vagy csak korlátozottan lehetséges, fontos, hogy aki tudja, használhassa a saját autóját".
És hát ki ne örülne annak, ha valami ingyenessé válik. Ugyan a szakértők már az elején is jelezték, hogy a fizetős parkolás rendszere egy forgalomszabályozási eszköz, országosan a legtöbb autós akkor inkább örült a döntésnek, mint bosszankodott volna miatta. Akkor.
A szombathelyi városvezetés egyébként már a kezdetekkor is azt mondta, nem szeretnék ingyenessé tenni a parkolást. Az indok egyszerűnek tűnik: egy ilyen döntés nem a korlátozó intézkedéseket segíti; ellenkezőleg, éppen serkenti az emberek mozgását.
A kormány azonban meglépte.
Azóta hiába szűnnek meg sorban a kijárási korlátozások, a parkolás még mindig ingyenes az egész országban.
És ember legyen a talpán, aki napközben szabad parkolóhelyet talál Szombathelyen, akármilyen ügyet szeretne elintézni.
Szó szerint mindenhol autók állnak, az utcán pedig többször is látni ugyanazokat a kocsikat, amikkel a sofőr köröz egy-egy tömb körül, hogy hátha talál szabad helyet.
De mit csinál ilyenkor egy parkolóőr?
Ráérdeztünk a SZOVA-nál, hogy a megszűnt munkájuk miatt ki kellett-e rúgni a parkolóőröket. A válaszból kiderül, hogy az ingyenes parkolás bevezetése előtt 13 főt foglalkoztattak ilyen munkakörben, közülük 4-en voltak még próbaidőn. Az ő szerződésük ugyan nem lett meghosszabbítva, a többieknek azonban találtak másik munkát.
2 fő a csoporton belül kapott feladatokat, míg 7 fő került átirányításra. Utóbbiak két csoportra lettek osztva: 3 fő a Körmendi úti Hulladékudvarban, 4 fő az Erdei Iskola úti Hulladéklerakó telepen és annak szűkebb környezetében végez takarítási, válogatási munkát.
- írja válaszában a SZOVA.
Azaz kirúgás helyett át lettek irányítva egy olyan területre, ahol továbbra is el kellenek a szorgos kezek.
Erre egyébként jogilag minden lehetőség megvolt, hiszen a munkavállalók maximum 704 óra időtartamra a munkaszerződésben foglaltaktól eltérően is átirányíthatóak. Amennyiben pedig újra szükség lesz az eredeti feladatuk elvégzésére, visszakerülnek a szokásos munkakörükbe.
A szombathelyi költségvetésben idén egyébként 525 millió forinttal számoltak parkolási bevételként. Most ennek egy részétől esik el város.