Az állami erdők mindenkinek nyitva állnak - ehhez hasonló spotokat lehetett hallani a Rádió 1 Szombathelyen, nem is egyszer, sokszor. A Rádió 1 2017 szeptemberétől érhető el Szombathelyen, a korábbi Frisss Rádió egy megállapodás értelmében átadta a frekvenciát Andy Vajna országos hálózatának.
De mit is kell reklámozni az erdők nyitva tartásán? - teheti fel a kérdést az olvasó. Gyakorlatilag semmit. Az erdészet egy jól működő iparág, az Opten adatai szerint a Szombathelyi Erdészeti Zrt. 2017-ben 5 milliárd 386 millió forintos bevételt könyvelt el, amiből 154 millió forint tiszta nyeresége volt a cégnek. 2016-ban 179 millió, 2015-ben pedig 182 millió forintos nyereséggel zárt. Tényleg stabilan nyereséges cégről van szó.
Az állami cégnek nem is kell igazából reklám, a megjelenéseik inkább egy-egy akcióhoz, képzéshez kötöttek, na meg péládul, mint az a rádiós példa is mutatja, sokkal inkább szponzorációs jellegűek.
Ezt mutatja alátámasztani az a jó néhány 2018-ban megjelent cikk is, ami a Fidesz közeli frisss.hu-ra, mint szponzorált tartalom került ki.
“Ősszel újra elindul a pedagógusoknak szóló gyalogos vándortábor-vezető továbbképzés”, “A kirándulók igényeit szolgáló fejlesztések valósulnak meg a Parkerdőben”, “Évzáróra készülnek az erdészek” - csak néhány cím a megjelenés szerinti szponzorált tartalomból.
Ezért is voltunk kíváncsiak arra, hogy mennyi pénzt költött el reklám megjelenésre a szombathelyi erdészet, és mindezt milyen médiumnál tette meg. Közérdekű adatigényléssel fordultunk hát, a közpénzből működő ZRt.-hez, ami a következő listát küldte el nekünk:

Ebből a táblázatból az kiderül, hogy az Erdészet közel 2,5 millió forintot költött el, ebből a legtöbbet a kormányközeli Vas Népe, és a Rádió 1 kapta.
A csavar azonban most következik, ugyanis velünk párhuzamosan Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője is benyújtott egy közérdekű adatigénylést, ugyan ezekre az adatokra. Csak, hogy pontosak legyünk a mi kérdésünk úgy szólt, hogy:
2018-ban mely sajtótermékekben (rádió, tv, nyomtatott és internetes lap), és mekkora összegben jelentek meg fizetett hirdetéseik?
Ungár pedig úgy kérdezett, hogy:
Kérem szíveskedjen megküldeni számomra, táblázatos formában, a Szombathelyi Erdészeti Zrt. 2018-as évi reklámokra költött kiadásait, illetve azon cégek listáját, melyekkel e célból a társaság szerződést kötött!
A nekünk küldött választ már mutattam, most jöjjön a parlamenti képviselőnek küldött válasz:

Valahogy sehogy sem jön ki a matek. Még ha úgy is vesszük, hogy mondjuk a Vas Népe esetében az erdészeti reklámokat nem közvetlen egy az egyben a lapot kiadó cégnek fizette ki az erdészet, a végösszegnek egyezni kellene.
Ami azonban biztos és mindkét táblázatból látszik, hogy egyetlen olyan médium sem kapott támogatást az állami cégtől, amely nyíltan ellenzéki lenne.
Az erdészet reklám költéseinek van egy másik oldala is. Tavaly novemberben írtunk egy cikket a szombathelyi Parkerdőben uralkodó áldatlan állapotokról. A környéket folyton ellepi a szemét, illegális szemétlerakók tömkelege várja, hogy felszámolják. Lelkes civilek egy csoportja próbált változtatni a helyzeten. A terület kezelője a Szombathelyi Erdészet, így annak tisztántartása is az ő dolgak lenne. Ezzel ellentétben azonban már ott tart az ügy, hogyha a civilek nem szedik össze a szemetet, akkor gyakorlatilag senki. Az erdészet egy “szponzorált tartalomként” megjelent cikkében azt közölte, hogy Vas megyében milliókat költ a hulladék kezelésre, ebből kifejezetten a Parkerdő a teendőktől függően 5-10 millió forintba kerül, aminek sajnos nagy része az illegális szemétlerakók felszámolása.
Ha valaki sétál egyet a szombathelyi Parkerdőben, akkor láthatja, hogy ennek azonban alig-alig van látszata.
A kérdés pedig itt lesz érdekes, hogy nem lenne e célszerűbb évi 2 millió 464 ezer 543, vagy 2 millió 672 ezer 245 forint (ezt ugye egyelőre maga a cég sem tudja) reklám/szponzorációs költséget inkább az illegális szemét elleni harcra fordítani, mint a Rádió 1-et és/vagy a Vas Népét kitömni belőle?
Szólj hozzá!
A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzések újabb eredményeit tette közzé az Agrárminisztérium.
Már akkor tudta, hogy nem tudja visszafizetni, mikor átvette a pénzt.
A vizsgálóbizottság elnöke már feljelentést emleget, miközben egy 15 600 forintos ügy miatt zárt ajtók mögött zajlik a „vizsgálat”.
Lelkes civilek főznek rászorulóknak, az ételosztás délelőtt zajlik a belvárosban.
Városvezetéseken átívelő fejlesztés született.
A vidéki településeken befejeződik az otthoni csomagolóanyag-gyűjtéshez szükséges edények átadása.
Egyszerre ketten kellenek, hogy betöltsék a volt vezérigazgató hagyta űrt.
Az édeshármas lehetősége felizzíthatja a mindennapok szürkeségét, és sokak fantáziáját megmozgatja. De hogyan is döntsük el, hogy ki legyen a harmadik személy?
A jóérzés teljes hiánya, vagy freudi elszólás?
A világraszóló Fidesz győzelemmel megszerzett 371 szavazat a testület egyetlen mandátumát jelenti.
A 21 Kutatóközpont mérése szerint decemberre visszaállt a nyári állapot: a Tisza vezet, a kormánypárt viszont nem tudott előrelépni.
Ami egyébként nem igaz.
Valószínűleg mindannyiunkkal előfordult már, hogy egy hosszabb szabadtéri tevékenység vagy akár otthoni áramszünet közepette akadt meg az élet, mert nem állt rendelkezésre elegendő energia.
De hát az akkor volt, most meg most van.
Példás összefogással újulhat meg az otthon sivár udvara.
A friss nemzetközi adatok szerint egyre több hazai vállalkozás lát értéket a szellemi tulajdon védelmében.
A beruházás a klub fenntartható működését és gazdasági stabilitását erősíti.
Három korosztályban összesen több mint 370 alkotás született, a legjobbak díjat, a közönségkedvencek élményt nyertek.
