Az állami erdők mindenkinek nyitva állnak - ehhez hasonló spotokat lehetett hallani a Rádió 1 Szombathelyen, nem is egyszer, sokszor. A Rádió 1 2017 szeptemberétől érhető el Szombathelyen, a korábbi Frisss Rádió egy megállapodás értelmében átadta a frekvenciát Andy Vajna országos hálózatának.
De mit is kell reklámozni az erdők nyitva tartásán? - teheti fel a kérdést az olvasó. Gyakorlatilag semmit. Az erdészet egy jól működő iparág, az Opten adatai szerint a Szombathelyi Erdészeti Zrt. 2017-ben 5 milliárd 386 millió forintos bevételt könyvelt el, amiből 154 millió forint tiszta nyeresége volt a cégnek. 2016-ban 179 millió, 2015-ben pedig 182 millió forintos nyereséggel zárt. Tényleg stabilan nyereséges cégről van szó.
Az állami cégnek nem is kell igazából reklám, a megjelenéseik inkább egy-egy akcióhoz, képzéshez kötöttek, na meg péládul, mint az a rádiós példa is mutatja, sokkal inkább szponzorációs jellegűek.
Ezt mutatja alátámasztani az a jó néhány 2018-ban megjelent cikk is, ami a Fidesz közeli frisss.hu-ra, mint szponzorált tartalom került ki.
“Ősszel újra elindul a pedagógusoknak szóló gyalogos vándortábor-vezető továbbképzés”, “A kirándulók igényeit szolgáló fejlesztések valósulnak meg a Parkerdőben”, “Évzáróra készülnek az erdészek” - csak néhány cím a megjelenés szerinti szponzorált tartalomból.
Ezért is voltunk kíváncsiak arra, hogy mennyi pénzt költött el reklám megjelenésre a szombathelyi erdészet, és mindezt milyen médiumnál tette meg. Közérdekű adatigényléssel fordultunk hát, a közpénzből működő ZRt.-hez, ami a következő listát küldte el nekünk:
Ebből a táblázatból az kiderül, hogy az Erdészet közel 2,5 millió forintot költött el, ebből a legtöbbet a kormányközeli Vas Népe, és a Rádió 1 kapta.
A csavar azonban most következik, ugyanis velünk párhuzamosan Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője is benyújtott egy közérdekű adatigénylést, ugyan ezekre az adatokra. Csak, hogy pontosak legyünk a mi kérdésünk úgy szólt, hogy:
2018-ban mely sajtótermékekben (rádió, tv, nyomtatott és internetes lap), és mekkora összegben jelentek meg fizetett hirdetéseik?
Ungár pedig úgy kérdezett, hogy:
Kérem szíveskedjen megküldeni számomra, táblázatos formában, a Szombathelyi Erdészeti Zrt. 2018-as évi reklámokra költött kiadásait, illetve azon cégek listáját, melyekkel e célból a társaság szerződést kötött!
A nekünk küldött választ már mutattam, most jöjjön a parlamenti képviselőnek küldött válasz:
Valahogy sehogy sem jön ki a matek. Még ha úgy is vesszük, hogy mondjuk a Vas Népe esetében az erdészeti reklámokat nem közvetlen egy az egyben a lapot kiadó cégnek fizette ki az erdészet, a végösszegnek egyezni kellene.
Ami azonban biztos és mindkét táblázatból látszik, hogy egyetlen olyan médium sem kapott támogatást az állami cégtől, amely nyíltan ellenzéki lenne.
Az erdészet reklám költéseinek van egy másik oldala is. Tavaly novemberben írtunk egy cikket a szombathelyi Parkerdőben uralkodó áldatlan állapotokról. A környéket folyton ellepi a szemét, illegális szemétlerakók tömkelege várja, hogy felszámolják. Lelkes civilek egy csoportja próbált változtatni a helyzeten. A terület kezelője a Szombathelyi Erdészet, így annak tisztántartása is az ő dolgak lenne. Ezzel ellentétben azonban már ott tart az ügy, hogyha a civilek nem szedik össze a szemetet, akkor gyakorlatilag senki. Az erdészet egy “szponzorált tartalomként” megjelent cikkében azt közölte, hogy Vas megyében milliókat költ a hulladék kezelésre, ebből kifejezetten a Parkerdő a teendőktől függően 5-10 millió forintba kerül, aminek sajnos nagy része az illegális szemétlerakók felszámolása.
Ha valaki sétál egyet a szombathelyi Parkerdőben, akkor láthatja, hogy ennek azonban alig-alig van látszata.
A kérdés pedig itt lesz érdekes, hogy nem lenne e célszerűbb évi 2 millió 464 ezer 543, vagy 2 millió 672 ezer 245 forint (ezt ugye egyelőre maga a cég sem tudja) reklám/szponzorációs költséget inkább az illegális szemét elleni harcra fordítani, mint a Rádió 1-et és/vagy a Vas Népét kitömni belőle?
Szólj hozzá!
Győrszentiván képviselője szerint a fideszes frakcióvezetőnek le kell mondania képviselői megbízásáról.
Eredménnyel pályáztak a szombathelyi állatvédő szervezetek.
Megfigyelte már, hogy a mai rohanó élet milyen hatással van a megjelenésére?
Hol van még a vége?!
A Publicus friss felmérése szerint a két nagy párt mellett a Mi Hazánk, és a DK is bejutna a parlamentbe.
A polgármester szerint 100 milliót nyertek, az ellenzék szerint 64 millió forintot veszítettek a város költségvetéséből.
Mozgalmas napokon van túl a politikus.
A férfi három különböző alkalommal, Szombathely nyilvános közterületein ittasan a nemi szervét szeméremsértő módon mutogatta és önkielégítést végzett.
Bizonyára sokan tapasztalták már azt a különleges pillanatot, amikor egy közösségi média bejegyzés megállítja őket a szokásos pörgetés közben.
A vádlott már ült korábban, de ez sem tántorította el attól, hogy kapcsolatuk alatt többször ököllel arcon üsse a sértettet.
Az eljegyzés igazi mérföldköve lehet egy kapcsolatnak, és egy jól megtervezett lánykérés örök emlékké válhat. Mi is lehetne ennél romantikusabb, mint ezt az eseményt egy exkluzív autóban átélni? A limuzin nemcsak egy kényelmes és stílusos szállítási eszköz; általa teljesen új szintre emelheted az élményeket.
Akár 300 ezer euró is érkezhet az Alpokaljára, turisztikai programra.
A focistaként és játékvezetőként is csúcsra ért legendát, emberségéért szerették igazán.
Argentínából, Ausztráliából, Új-Zélandról, Bangladesből, Kínából, Kolumbiából, Hongkongból, Indonéziából, Indiából, Jamaicából, Mongóliából, a Dél-afrikai Köztársaságból és Tajvanról is éreznek sportolók.
Mutatjuk merre kell figyelni!
Az adó és az adminisztrációs terhek késztették erre őket. Most vendégházként üzemel tovább az épület.
Valaha gondolkodtál már azon, hogy milyen fontos szerepe van a motorokon alkalmazott világításnak?
Közel 800 ezer forintot tett így zsebre.