Győrben január 26-án polgármestert választanak, és bárki is legyen a győztes a hat jelölt közül, biztos, hogy az egyik első dolga a győri buszközlekedés rendbetétele lesz,
Mint arról korábban írtunk, tavaly ősszel gyakorlatilag szétesett a győri tömegközlekedés, tömegesen maradtak ki járatok a sofőrhiány és a meglehetősen öreg buszok műszaki állapota miatt. December elején azonban a Volánbusz Ungár Péter LMP-s parlamenti képviselő kérdésére azt nyilatkozta: a helyzet rendeződött, a buszközlekedés helyreállt, sofőröket vezényeltek át és képeznek ki.
Emellett azt is bejelentették, hogy januárban 17, nyáron pedig 22 új busszal frissítik a győri járműparkot, amire tényleg ráfér egy alapos frissítés: a VEKE győri szekciójának statisztikái szerint még a januárban érkező buszokkal együtt is siralmas a győri buszpark állapota tulajdonképpen minden szempontból. Az új buszokon kívül ugyanis nincs például légkondis jármű a városban.
A 18 tagszervezetet és 5500 dolgozót tömörítő Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetségének elnöke, Dobi István szerint ugyanis csak átmeneti megoldásnak bizonyult a győri városi autóbusz-közlekedéshez más területekről átvezényelt autóbuszvezetők győri foglalkoztatása, ami csak időlegesen és nem teljes körűen tudta kezelni a munkaerőhiány okozta problémákat.
ugyanis 10-15 fordára (egy adott autóbusz egy napi menetprogramjára) a munkaerőhiány miatt nem tudnak autóbuszvezetőt vezényelni, tehát tovább növekszik a kimaradó járatok száma.
A kialakult helyzet ráadásul tovább növeli a még rendszerben dolgozó sofőrök terhelését, akik már amúgy is rendkívül leterheltek. Ha így marad minden, akkor gyakorlatilag szünet nélkül kell vezetniük a sofőröknek a városban. „Az autóbuszvezetőknél a folyamatosan fennálló maximális terhelés egészségügyi problémákat is okoz” – áll a közleményben.
„Az egyre nagyobb feszültség tovább generálja fluktuációt, mindennaposak a VOLÁNBUSZ Zrt-től leszámoló autóbuszvezetők. Egyértelmű, hogy Győrben is minimum 2000 forintos besorolási alapbért kellene az autóbuszvezetőknek biztosítani és ezzel az intézkedéssel a VOLÁNBUSZ enyhíteni tudná a munkaerőhiányt” – írta Dobi.
Kerestük az ügyben a Volánbuszt is, ott azonban nincsen telefonon is elérhető sajtóosztály, a sajtókapcsolati e-mail-címről pedig november óta még egyszer sem kaptunk választ.
FOTÓ: Wikipedia