Csak a darwini szellemiségű, agilisabb vállalatok maradnak életben
- mondta Carlos Tavares a Reuters Automotive Summit telekonferencián, hozzátéve, hogy a PSA már nem fektet be több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésébe, mivel Európa és Kína a tisztább hajtások felé törekszik.
Log into Facebook | Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
Várkonyi Gábor autópiaci szakértő azt írja, hogy az FCA-PSA egyesülés után létrejövő Stellantis cégcsoport leendő vezére nagyon kemény menedzser hírében áll. A bejegyzés szerint szigorú gazdálkodással, maximális hatékonyságra törekvéssel, kőkeményen fogott kereskedőkkel és nem utolsó sorban jó termékekkel, amelyek az adott kereteken belül a leginkább kiszolgálják az európia vásárlók ízlését, elérte, hogy egy csőd közelében lévő gyártóból egy prémium gyártókat megszégyenítő haszonkulcsokkal dolgozó tömeggyártó váljék.
Ezt a bravúrt később megismételte az Opel kapcsán is, bár ott még akad tennivaló bőven.
Várkonyi szerint két menedzserre érdemes nagyon odafigyelni, ha érteni akarjuk, hogy az európai tömeggyártás milyen irányba fog menni a jövőben. Az egyik Tavares, a másik Diess.
Tavares korábban már nagyon élesen kritizálta az EU döntéshozóit a Co2 normák miatt, valamint amiatt, mert az európai autóipar kikényszerített transzformációja nem szakmai alapú döntéseken nyugszik, rengeteg kárt okoz, és számos munkahelyet szüntet meg szükségtelenül.
Kiemelte azt is, hogy a politikusoknak a közhangulat miatt nem kifizetődő az autógyárakat védeni, ezért magukra maradtak ebben a küzdelemben.
A Reuters konferenciáján azzal kapcsolatosan is éles kijelentéseket tett, hogy ki fogja tudni majd megfizetni a jövő technológiáit, és ki lesz kizárva ezek köréből, ha a költségstruktúra nem fog jelentősen változni a villanyautók kapcsán.
Szerinte nem hogy a szegényebb rétegek, de még a középosztály egy része sem fog tudni új autót venni, ha az EU az euro7-es norma kapcsán már 5-6 év múlva megtiltja a belső égésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését.
Tavares a villanyautók kapcsán is tett néhány kijelentést, miszerint
Vagy úgy árazzuk ezeket az autókat, hogy megvédjük a haszonkulcsainkat, és elveszítjük vele a középosztálybeli vásárlók egy részét, mert nem tudják megengedni maguknak ezeket az autókat, vagy kompenzáljuk az elmaradó állami támogatásokat, ha nem lesznek ilyenek, és veszteséggel értékesítjük ezeket az autókat. Vagy hatalmas vásárlói köröket vesztünk el, vagy veszteséggel adjuk el az autókat.
Négy motorral gazdagodott a Savaria Műszaki Intézet és a gépészmérnöki képzés
A szentgotthárdi motorgyár egy széleskörű adományozás keretében 18 db 1.2 literes Turbo PureTech motort adományozott négy középiskola és két egyetem számára. A gyár idén kezdte gyártani az új háromhengeres turbómotort, és rövid idő alatt a típus egyik fő beszállítója lett a PSA Csoporton belül.Ez a motor számos Opel, Peugeot és Citroen autótípusban megtalálható, és az elmúlt években négy alkalommal is az év motorja lett kategóriájában, nemzetközi megmérettetésben.
A jelenlegi menetrend mellett Tavares szerint az autóipar konszolidáció fog bekövetkezni az EU-ban hamarosan, és csak a legagilisabb, leghatékonyabban adaptálódó vállalatok fognak túlélni.
Az írás szerint Tavares nem a levegőbe beszél. Az eredményei és a vezetési stílusa hiteles szószólójává teszi a teljes iparágnak.