Előbb-utóbb profilt kell váltania a szentgotthárdi Opel motorgyárnak

Nagy Donát 2020-11-17 16:52:00
A PSA nem fektet több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésébe.

Csak a darwini szellemiségű, agilisabb vállalatok maradnak életben

- mondta Carlos Tavares a Reuters Automotive Summit telekonferencián, hozzátéve, hogy a PSA már nem fektet be több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésébe, mivel Európa és Kína a tisztább hajtások felé törekszik.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Várkonyi Gábor autópiaci szakértő azt írja, hogy az FCA-PSA egyesülés után létrejövő Stellantis cégcsoport leendő vezére nagyon kemény menedzser hírében áll. A bejegyzés szerint szigorú gazdálkodással, maximális hatékonyságra törekvéssel, kőkeményen fogott kereskedőkkel és nem utolsó sorban jó termékekkel, amelyek az adott kereteken belül a leginkább kiszolgálják az európia vásárlók ízlését, elérte, hogy egy csőd közelében lévő gyártóból egy prémium gyártókat megszégyenítő haszonkulcsokkal dolgozó tömeggyártó váljék.

Ezt a bravúrt később megismételte az Opel kapcsán is, bár ott még akad tennivaló bőven. 

Fotó: MTI

Várkonyi szerint két menedzserre érdemes nagyon odafigyelni, ha érteni akarjuk, hogy az európai tömeggyártás milyen irányba fog menni a jövőben. Az egyik Tavares, a másik Diess. 

Tavares korábban már nagyon élesen kritizálta az EU döntéshozóit a Co2 normák miatt, valamint amiatt, mert az európai autóipar kikényszerített transzformációja nem szakmai alapú döntéseken nyugszik, rengeteg kárt okoz, és számos munkahelyet szüntet meg szükségtelenül.

Kiemelte azt is, hogy a politikusoknak a közhangulat miatt nem kifizetődő az autógyárakat védeni, ezért magukra maradtak ebben a küzdelemben.

A Reuters konferenciáján azzal kapcsolatosan is éles kijelentéseket tett, hogy ki fogja tudni majd megfizetni a jövő technológiáit, és ki lesz kizárva ezek köréből, ha a költségstruktúra nem fog jelentősen változni a villanyautók kapcsán.

Szerinte nem hogy a szegényebb rétegek, de még a középosztály egy része sem fog tudni új autót venni, ha az EU az euro7-es norma kapcsán már 5-6 év múlva megtiltja a belső égésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését. 

Carlos Tavares

Fotó: Wikipedia

Tavares a villanyautók kapcsán is tett néhány kijelentést, miszerint 

Vagy úgy árazzuk ezeket az autókat, hogy megvédjük a haszonkulcsainkat, és elveszítjük vele a középosztálybeli vásárlók egy részét, mert nem tudják megengedni maguknak ezeket az autókat, vagy kompenzáljuk az elmaradó állami támogatásokat, ha nem lesznek ilyenek, és veszteséggel értékesítjük ezeket az autókat. Vagy hatalmas vásárlói köröket vesztünk el, vagy veszteséggel adjuk el az autókat. 

Négy motorral gazdagodott a Savaria Műszaki Intézet és a gépészmérnöki képzés

A szentgotthárdi motorgyár egy széleskörű adományozás keretében 18 db 1.2 literes Turbo PureTech motort adományozott négy középiskola és két egyetem számára. A gyár idén kezdte gyártani az új háromhengeres turbómotort, és rövid idő alatt a típus egyik fő beszállítója lett a PSA Csoporton belül.Ez a motor számos Opel, Peugeot és Citroen autótípusban megtalálható, és az elmúlt években négy alkalommal is az év motorja lett kategóriájában, nemzetközi megmérettetésben.

A jelenlegi menetrend mellett Tavares szerint az autóipar konszolidáció fog bekövetkezni az EU-ban hamarosan, és csak a legagilisabb, leghatékonyabban adaptálódó vállalatok fognak túlélni. 

Az írás szerint Tavares nem a levegőbe beszél. Az eredményei és a vezetési stílusa hiteles szószólójává teszi a teljes iparágnak. 

Szólj hozzá!

600 diákot vezényeltek ki Sárváron, hogy meghallgassák Áder János előadását

A köztársasági elnök a fenntartható fejlődésről beszélt.

12 milliónyi csempész cigivel bukott meg egy román kisbusz sofőrje az M1-es autópályán

Zöldségek közé rejtették a szajrét, és Angliába vitték volna. 

Megkapja Bábolna az egymilliárd forintos állami kártérítést

A település területén elhantolt állati tetemekért cserébe fejlesztési pénz érkezik a kasszába.

Évezredes dogmát írna felül a DK: eltörölné a gyónási titkot pedofil ügyek esetén

A párt szerint a gyermekvédelem fontosabb, mint a vallási titoktartás. A javaslat kötelezné az egyházi személyeket, hogy feljelentést tegyenek kiskorúak elleni bűncselekmények esetén.

Krasznahorkai László kapta a 2025-ös irodalmi Nobel-díjat

Kertész Imre után ismét magyar írót díjazott a Svéd Akadémia. 

Győr és Szombathely polgármestere 8 másik város vezetővel együtt fordul a kormányhoz annak érdekében, hogy csökkentsék az önkormányzatok terheit

A Megyei Jogú Városok Szövetségének heti ülésén további partnereket keresnek az érdekérvényesítéshez.

A modern geometrikus lámpák vonzereje

Elgondolkodtál már azon, miért vonzódunk annyira a geometrikus formákhoz a belsőépítészetben?

12 méteres, besétálható röpdével várja a látogatókat idén a szombathelyi díszmadár kiállítás

Nem szajkózzuk tovább, hogy megint papagájoktól lesz hangos az oladi iskola tornaterme.

23%-kal drágább a gáz, mint tavaly és 4,3%-kal nőttek átlagban a fogyasztói árak

A kormány tovább harcol az áremelések ellen, csak az a fránya infláció ne lenne.

14 kiló marihuána volt a kocsijában, és nem tudta kifizetni a tankolást

A kapuvári kút dolgozói hívták a rendőröket. A folytatást nem nehéz kitalálni.

Elkészült a „KÉKTÚRA mozdony” és a „KÉKTÚRA motorvonat” – matricázott járműveket mutatott be a GYSEV Kőszegen

A környezetbarát közlekedési formákat népszerűsítő járműveken szlogen is olvasható: „Vonatra szállok – túrázni indulok”.

Adj vért, és ments meg három életet! 

Itt és ekkor adhatsz vért Győrben.

Az örökbefogadás mibenléte és rejtelmei

Az örökbefogadás különleges köteléket teremt az új szülők és a gyermek között, ami komoly kérdéseket vethet fel, jóval túlmutatva a hétköznapi családi kapcsolatokon.

Gázolás miatt ítélt el a bíróság egy szombathelyi taxist

400 ezer forintot kell fizetnie, és egy évre bevonták a jogosítványát.

300 ezer forintra büntették a Szombathelyi Haladást a szurkolók rendbontása miatt

A soron következő bajnoki meccsen egy szektort le is kell zárni a szankció miatt.

Antal Imre és Kósa Roland ugyanazt a problémát akarták megoldani ma reggel

A dolog szépséghibája, hogy egymástól 200 méternyi távolságra. 

Szombathelyen nem lesz unalmas az ősz! - Telt házas estékre készülhet az AGORA

Pintér Béla, Mező Misi, Doszpot Péter és egy kis Halloween a Víztoronyban.