Többször írtunk már arról, hogy bíróságon próbálja kiperelni a szombathelyi Haladás Sportkomplexum üzemeltetési tervét a Transparency International. A jogvédő szervezet közérdekű adatigényléssel próbálta megtudni, hogy 15,6 milliárd forintnyi közpénzből felépült, és évente közel 500 millió forintnyi közpénzből üzemeltetett létesítménynek milyen számok szerepelnek az üzleti tervében.
Ezt azonban a Haladás Sportkomplexum ügyvezetője, Gál Sándor megtagadta, így a közérdekű adatigénylés eredménytelen volt. A Transparency ezután fordult a Szombathelyi Járásbírósághoz, egy per útján azt akarták elérni, hogy a hatástanulmány megismerésével átlátható legyen a Haladás Sportkomplexum működése.
A Szombathelyi Járásbíróság végül ítéletet hozott a szombathelyi labdarúgó stadion és sportcsarnok üzemeltetési koncepciójával kapcsolatban, melyben
Ezt meghaladóan a keresetet elutasította.
A kormánynak sem köteles kiadni a Haladás Sportkomplexum a működési hatástanulmányát
Farkas Bazsi Közben az adófizetők öntik bele a száz milliókat. Lassan állatorvosi ló lesz a szombathelyi Haladás Sportkomplexum. A stadiont 9 milliárdos költségvetéssel kezdték építeni, aztán 15,4 milliárd lett belőle. Piaci alapon működő üzemeltetőt sem talált az önkormányzat, így most is a Haladás Sportkomplexum Fejlesztő Nonprofit Kft., vagyis az építést felügyelő és azt koordináló önkormányzati cég feladata az üzemeltetés.
A bíróság azt is megállapította, hogy az üzemeltető egy közfeladatot ellátó szerv, ezért köteles a kezelésében lévő közérdekű adatok kiadására. Hozzátették, hogy a közérdekű adat kiadása megtagadható, ha az adat további jövőbeni döntés megalapozását szolgálja, vagy a közérdekű adat megismerése a közfeladatot ellátó szerv működését veszélyeztetné. A bíróság ismertette, hogy jelenleg is folyamatban vannak olyan eljárások, amelyekben a meghozandó döntések megalapozását szolgálja az üzemeltetési koncepció (Ilyen például: a jövőben kötendő bérleti szerződések, névszponzorációk, marketing tevékenység, sky-boxok, reklámfelületek értékesítése, helyiségek bérbeadása, nem sportcélú rendezvények szervezése, továbbá a sportkomplexum működtetését végző partnercégekkel történő jövőbeni szerződéskötések.), ezért az üzemeltetőknek nem a koncepció egészét, csak egy részét kell elküldeniük a Transparency Internationalnak.
A bíróság ezen felül megállapította, hogy Gál Sándor indokolatlanul korlátozta a közérdekű adatokhoz való hozzáférést a Transparency részére, mivel a dokumentumot teljes egészében, tartalmától függetlenül a nyilvánosság korlátozás alá vonta.
Az ítélet nem jogerős.