A győri Xantus János Állatkertben kiállítás látható arról az afrikai vasútról, mely Wadi Halfát, Szudán északi kapuját kötötte össze az ország fővárosával, Kartúmmal (Khartoum.) Egy korhűnek berendezett vasúti kocsiban mutatják be a XIX. században, a brit gyarmatbirodalom fénykora idején Izmail pasa, Cecil Rhodes és Horatio Herbert Kitchener által épített hajdani vasútvonalat. A rekonstruált vasúti kocsiban fotók és ábrák segítségével ismerkedhetünk a vasútvonal építésével, de egy terráriumban egyiptomi tüskés egérrel is találkozhatunk. (A kiállításról lásd galériánkat.)
Ennél is érdekesebb azonban egy jelenkori dolog, amiről viszont csak egy információs tábláról értesülhetnek a látogatók, pedig ez is megérne egy teljes kiállítást. A Nagy Zöld Fal tervét 2005-ben Abdoulaye Wade szenegáli elnök vetette fel. Ennek lényege, hogy szárazságtűrő fafajtákból csaknem 8000 kilométer hosszú, 15 kilométer széles, Afrikát kelet-nyugati irányban átszelő erdősávot hoznának létre, mely a talajerózió, a szélerősség csökkentésével, a víz talajba juttatásával védené a Száhel-övezetet az elsivatagosodástól.
„A kezdeményezésben jelenleg 21 állam vesz részt, valamint számos nemzetközi szervezet, köztük az Európai Unió, a Világbank, a Fao, több kutató intézet és civil szervezet” – olvasható a szeretlekmagyarorszag.hu szeptember 20-i összeállításában. A Száhel-övezet 780 millió hektár, ami India területének kétszerese. Ebből 166 millió hektárt, a terület ötödét lehetne ismét élhetővé tenni a fák ültetésével. „Stefano Boeri olasz építész egy olyan városi erdőhálózatot képzelt el 2030-ra, amely összekötné a Száhel-övezet, illetve Közép-Ázsia városait, összesen mintegy 500 ezer hektárnyi területen.” – írja a portál.