Hogyan ragadt rád a versenyzés?
Édesapám régóta foglalkozik már autókkal, innen a indult az érdeklődésünk az autóversenyzés iránt. Egyébként az egész család szívesen ül versenyautóba. Először bátyám kezdett futamokon indulni még 2004-ben, és nekem is megtetszett az egész. Aztán nővérem is kipróbálta magát a volán mögött, én pedig mondtam, hogy ebből nem szeretnék kimaradni. Apa a legelső versenyem előtt beültetett a Trabiba, elmutogatta mi micsoda, aztán a következő napon már mentem is.
Archív fotó
Akkor bedobtak a mély vízbe.
Abszolút, bár a nagyon fiatalok még nem egymás ellen versenyeznek, hanem csak az idő az ellenfelük, és az alapján jön ki a végső eredmény. 6-tól 12 éves korig létezik az ifjúsági kategória, én is itt kezdtem. 12 évesen volt a váltás, amikor már össze is eresztettek minket.
Nem volt ijesztő az elején?
Először inkább fura volt, de megszerettem. Így utólag visszanézve a képeket, nagyon kicsi koromban is mindig apa körül forgolódtam, szóval valahol még természetes is volt számomra ez az egész.
Archív fotó
Honnan volt az első versenyautód?
A Trabit bátyám használta versenyzésre, aztán nővérem is vezette, végül rám maradt. Most már csak az enyém, most amúgy szét van szedve, mert ezt-azt meg kell rajta javítani.
Tényleg, van jogsid?
Igen, bár a versenyzéshez ez nem feltétel. Az elején még szülői és sportorvosi engedéllyel vezettem, és ahogy meglett a jogsim, így már ezekre nem volt szükség.
A gyerekkorodat befolyásolta, hogy már akkor is versenyeztél? Azért ez nem egy mindennapi elfoglaltság.
Szerintem különb semmiképpen sem voltam a többieknél, de tény, hogy a fiúkkal sokkal jobban megtaláltam a közös hangot. A lányokkal sokszor nem is tudtam mit kezdeni, nem volt közös téma. De ezen kívül nem befolyásolta a gyerekkoromat, sőt, inkább magabiztosságot adott.
Osztálytársak körében népszerű voltál?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy elfogadták, hogy ezt csinálom. Új közösségbe érkezve vegyes érzelmekkel fogadják, ha a hobbimról beszélek. Egyébként amikor én kezdtem, akkor is voltunk páran kislányok, akik versenyeztünk, de utóbbi időben már egyedül indulok lányként a fiúk ellen. Jól eső érzés legyőzni a fiúkat.
Milyen eredményeket értél el eddig?
Az utóbbi időben sokszor voltam első és második, sőt, az elmúlt versenyeken Nissan és Suzuki ellen is nyerni tudtam, aminek külön örülök.
A tanulással hogyan tudtad összeegyeztetni a hobbidat?
A versenyek inkább nyáron vannak, így nem okozott gondot az év közben. Talán pár versenyt már szeptemberben rendeztek, és igen, akkor szívesebben foglalkoztam ezzel, mint a tanulással. De nem okozott hátrányt szerintem.
Most mit tanulsz?
Veszprémbe járok gépészmérnök szakra, most szeptemberben kezdtem. Úgy érzem, ez közelebb áll hozzám, mint a többi szak, amit néztem, mert azok nem keltették fel az érdeklődésemet. Ugyan még csak alapozó tárgyaim vannak, de érzem, hogy jó lesz ez nekem.
Szüleid támogatnak abban, amit csinálsz?
Régi álmom, hogy autószerelő legyek. Bár apa sokáig azt mondta, nem szeretné, hogy úgy nézzek ki, mint ő. Gondolok itt arra, hogy aki az autókkal és gépekkel foglalkozik, az általában olajos. Ennek ellenére már nagyon sok mindenben tudok segíteni neki is, szívesen bíz rám dolgokat.
Én úgy képzelem el, hogy a versenyzéshez nagyon jó kondi kell. Te szoktál ehhez edzeni?
Régen kézilabdáztam, most erőnléti edzésre járok, de maga a versenyzés nem megerőltető számomra.
Archív fotó
Hogy néz ki a verseny lebonyolítása, nektek mikor kell érkeznetek?
Vasárnap rendezik a versenyt, reggel van egy eligazítás, hogy mi fog aznap történni. Utána általában mi vagyunk az első indulók, a futamunk 6 körös. Ilyenkor február-március környékén van egy csapatvezetői gyűlés, amikor egyeztetik a versenynaptárat és a nevezési feltételeket.
Mi lesz a következő versenyed, hol láthatunk téged újra hajtani?
Idén májusban lesz egy 24 órás verseny Nyirádon. Itt az autó is más lesz, egy Golf II-sel fogunk indulni, szóval ez plusz kihívást jelent számomra. De a közutakon már hozzászoktam a modernebb kocsikhoz, állok elébe.
A versenyen úgy 90 autó fog indulni, mi egy komplett csapatként neveztünk. 5-en vezetünk majd felváltva, azt beszéltük meg, hogy mindenki annyit megy, amennyit bír. Minden pilótacsere időveszteség, szóval most sokat kell majd hosszú időn át koncentrálni. Egy új kihívás lesz számomra, de már nagyon hiányzik nekem a versenyzés.
Tételezzük fel, ha lenne megkeresés egy csapattól, hogy komolyabb szinten versenyezz, mi lenne a válaszod?
Biztosan át kéne gondolnom, de nem zárnám ki, hogy ilyen szempontból fejlődjek. Egy versenyzői akadémiára is szívesen jelentkeznék a közeljövőben, mert nem lenne rossz. Persze ez nagy elköteleződéssel járna.
Mi a legkedvesebb élményed, amire szívesen visszagondolsz?
Szívesen gondolok vissza azokra a versenyekre, ahol plusz akadályokkal kellett megküzdenem. Például esővel áztatott pályán hatalmas sárban autózni. Talán a legkedvesebb élményem, mikor a nővérem ellen versenyezhettem Kerkabarabáson.
A CMRV hajtóművek napjainkban igen népszerűvé váltak, hiszen formatervezett, funkcionális elemei az ipar számos területén üzemelő berendezéseknek.
Angolból, magyar nyelvtanból és irodalomból, matematikából, kémiából és biológiából kaphatnak plusz felkészítést a diákok.
A napokban megjelent az országos sajtóban több a vízminőséggel kapcsolatos hír, mely megingathatja a felhasználók bizalmát az általunk szolgáltatott ivóvíz biztonságos fogyasztásával kapcsolatban.
A Magyar Közút november 10-én már téli munkarendre állt át, így csütörtök estétől 12 órás váltott műszakokban fogja végezni a megelőző sószórási, majd pénteken a hóeltakarítási munkákat is.
A vércukorszint mérése kulcsfontosságú a cukorbetegség kezelésében, a cukorbetegségben szenvedő embereknek napi szinten többször is ellenőrizni kell a vércukorértékeiket. Ezzel ellenőrizhető az alkalmazott terápia sikeressége, és elkerülhetők a hiper- és hipoglikémiás tünetek.
3 milliárd forinttal károsították meg a költségvetést.
Már csütörtökön az esti órákban elérheti a nyugati határt az érkező ciklon melegfronti csapadékzónája.
A munkavédelem területéhez tartozik a védőruházat kérdése is. Rengeteg veszélyforrást rejtenek bizonyos munkakörök, így a dolgozók élet- és egészségvédelme mindennél fontosabb.
Prédl Antal 2025. január 1-ig tölti be a pozíciót, de ezt követően is igazgatósági tag mar.
Egyelőre kérdőjeles a beruházás.
Erről a Belügyminisztérium államtitkára beszélt.
Az önkormányzat idén megerősítette a Fő téri fenyő tartószerkezetének stabilitását.
Talán mindannyian eljátszottunk már a gondolattal, hogy milyen lenne, ha a saját udvarunkon várna minket egy medence munka után, ahol kedvünkre fürödhetünk, hűsölhetünk a nagy nyári kánikulában.
A gyanúsított a kísérlet előtt pár hónappal szabadult a börtönből.