Hogyan ragadt rád a versenyzés?
Édesapám régóta foglalkozik már autókkal, innen a indult az érdeklődésünk az autóversenyzés iránt. Egyébként az egész család szívesen ül versenyautóba. Először bátyám kezdett futamokon indulni még 2004-ben, és nekem is megtetszett az egész. Aztán nővérem is kipróbálta magát a volán mögött, én pedig mondtam, hogy ebből nem szeretnék kimaradni. Apa a legelső versenyem előtt beültetett a Trabiba, elmutogatta mi micsoda, aztán a következő napon már mentem is.
Archív fotó
Akkor bedobtak a mély vízbe.
Abszolút, bár a nagyon fiatalok még nem egymás ellen versenyeznek, hanem csak az idő az ellenfelük, és az alapján jön ki a végső eredmény. 6-tól 12 éves korig létezik az ifjúsági kategória, én is itt kezdtem. 12 évesen volt a váltás, amikor már össze is eresztettek minket.
Nem volt ijesztő az elején?
Először inkább fura volt, de megszerettem. Így utólag visszanézve a képeket, nagyon kicsi koromban is mindig apa körül forgolódtam, szóval valahol még természetes is volt számomra ez az egész.
Archív fotó
Honnan volt az első versenyautód?
A Trabit bátyám használta versenyzésre, aztán nővérem is vezette, végül rám maradt. Most már csak az enyém, most amúgy szét van szedve, mert ezt-azt meg kell rajta javítani.
Tényleg, van jogsid?
Igen, bár a versenyzéshez ez nem feltétel. Az elején még szülői és sportorvosi engedéllyel vezettem, és ahogy meglett a jogsim, így már ezekre nem volt szükség.
A gyerekkorodat befolyásolta, hogy már akkor is versenyeztél? Azért ez nem egy mindennapi elfoglaltság.
Szerintem különb semmiképpen sem voltam a többieknél, de tény, hogy a fiúkkal sokkal jobban megtaláltam a közös hangot. A lányokkal sokszor nem is tudtam mit kezdeni, nem volt közös téma. De ezen kívül nem befolyásolta a gyerekkoromat, sőt, inkább magabiztosságot adott.
Osztálytársak körében népszerű voltál?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy elfogadták, hogy ezt csinálom. Új közösségbe érkezve vegyes érzelmekkel fogadják, ha a hobbimról beszélek. Egyébként amikor én kezdtem, akkor is voltunk páran kislányok, akik versenyeztünk, de utóbbi időben már egyedül indulok lányként a fiúk ellen. Jól eső érzés legyőzni a fiúkat.
Milyen eredményeket értél el eddig?
Az utóbbi időben sokszor voltam első és második, sőt, az elmúlt versenyeken Nissan és Suzuki ellen is nyerni tudtam, aminek külön örülök.
A tanulással hogyan tudtad összeegyeztetni a hobbidat?
A versenyek inkább nyáron vannak, így nem okozott gondot az év közben. Talán pár versenyt már szeptemberben rendeztek, és igen, akkor szívesebben foglalkoztam ezzel, mint a tanulással. De nem okozott hátrányt szerintem.
Most mit tanulsz?
Veszprémbe járok gépészmérnök szakra, most szeptemberben kezdtem. Úgy érzem, ez közelebb áll hozzám, mint a többi szak, amit néztem, mert azok nem keltették fel az érdeklődésemet. Ugyan még csak alapozó tárgyaim vannak, de érzem, hogy jó lesz ez nekem.
Szüleid támogatnak abban, amit csinálsz?
Régi álmom, hogy autószerelő legyek. Bár apa sokáig azt mondta, nem szeretné, hogy úgy nézzek ki, mint ő. Gondolok itt arra, hogy aki az autókkal és gépekkel foglalkozik, az általában olajos. Ennek ellenére már nagyon sok mindenben tudok segíteni neki is, szívesen bíz rám dolgokat.
Én úgy képzelem el, hogy a versenyzéshez nagyon jó kondi kell. Te szoktál ehhez edzeni?
Régen kézilabdáztam, most erőnléti edzésre járok, de maga a versenyzés nem megerőltető számomra.
Archív fotó
Hogy néz ki a verseny lebonyolítása, nektek mikor kell érkeznetek?
Vasárnap rendezik a versenyt, reggel van egy eligazítás, hogy mi fog aznap történni. Utána általában mi vagyunk az első indulók, a futamunk 6 körös. Ilyenkor február-március környékén van egy csapatvezetői gyűlés, amikor egyeztetik a versenynaptárat és a nevezési feltételeket.
Mi lesz a következő versenyed, hol láthatunk téged újra hajtani?
Idén májusban lesz egy 24 órás verseny Nyirádon. Itt az autó is más lesz, egy Golf II-sel fogunk indulni, szóval ez plusz kihívást jelent számomra. De a közutakon már hozzászoktam a modernebb kocsikhoz, állok elébe.
A versenyen úgy 90 autó fog indulni, mi egy komplett csapatként neveztünk. 5-en vezetünk majd felváltva, azt beszéltük meg, hogy mindenki annyit megy, amennyit bír. Minden pilótacsere időveszteség, szóval most sokat kell majd hosszú időn át koncentrálni. Egy új kihívás lesz számomra, de már nagyon hiányzik nekem a versenyzés.
Tételezzük fel, ha lenne megkeresés egy csapattól, hogy komolyabb szinten versenyezz, mi lenne a válaszod?
Biztosan át kéne gondolnom, de nem zárnám ki, hogy ilyen szempontból fejlődjek. Egy versenyzői akadémiára is szívesen jelentkeznék a közeljövőben, mert nem lenne rossz. Persze ez nagy elköteleződéssel járna.
Mi a legkedvesebb élményed, amire szívesen visszagondolsz?
Szívesen gondolok vissza azokra a versenyekre, ahol plusz akadályokkal kellett megküzdenem. Például esővel áztatott pályán hatalmas sárban autózni. Talán a legkedvesebb élményem, mikor a nővérem ellen versenyezhettem Kerkabarabáson.
A rendőrség fokozott óvatosságot kér a közlekedőktől.
Érdekes a címben feltett kérdés, és bizonyára mindenki az aktuális hangulatának megfelelően válaszol rá. Az, aki kezében a mobillal éppen egy fontos hívást vár a szerelmétől, bizonyára azt mondja, hogy pozitív, aki pedig álmatlanságtól szenved és késő éjjel olvassa ezt a cikket, azt gondolhatja: negatív.
Túlnyomóan borult, párás, helyenként ködös idő várható, hószállingózás, ónos szitálás, szitálás előfordulhat.
Sok esetben a tervezetthez képest kevesebb mínuszt termelt a cég.
Nem, akkor most megmutatjuk milyen volt a szombathelyi legendás disco.
A szakembert tavaly márciusban nevezte ki kispadjára az együttes, amelyet aztán BL-sikerig vezetett.
Mutatjuk a részleteket.
Helyi szavazás dönt a terület sorsáról.
Szombathelyen 170 ezer forint most a lakbér havi átlaga.
12 milliárd forintot szolidaritási hozzájárulás címén vonnak el. 3 milliárd forintot pedig a Versenyképes Járások Program keretei között vonnának el a várostól.
A 2024 szeptemberében indult oktatási program keretében, eddig Győr és az agglomeráció 8 intézményének 256 óvodása tanult meg korcsolyázni a szezonban.