7 dolog, amit a legsikeresebb vállalkozások csinálnak, és neked is kéne

ugytudjuk.hu 2025-01-07 10:46:35
A sikeres vállalatok mindig egyfajta követendő példaként, inspirációként szolgálnak a többi cég számára. De miért is rájuk mosolygott a szerencse? Mi az, amivel ki tudtak emelkedni a versenytársaik közül? Íme hét bevált dolog, amit érdemes lehet a te vállalkozásodban is kipróbálni!

 

Ismerd meg a versenytársaidat!

Ha újonnan lépsz be a piacra, akkor alapvető, hogy alaposan felméred a versenytársaidat. Ez nem kizárólag azt jelenti, hogy megnézed az áraikat, és annál kedvezőbb árakkal próbálod megnyerni a célközönséget. Mind a közvetlen, mind a közvetett konkurenciától tanulhatsz: mit csinálnak jól, mik a gyenge pontjaik, milyen az aktivitásuk a közösségi médiában, vagy épp hogyan építik fel a weboldalukat?

Figyelj az ügyfeleid igényeire!

A sikeres vállalkozások termékei nem véletlenül nyerték el az ügyfelek tetszését. Olyan termékeket alkotnak, amelyek a célközönség igényeire, problémáira a legjobb megoldást nyújtják. Ezt a szemléletet a vállalkozásodban is alkalmazni tudod: végezz alapos piackutatást, figyelj oda a vásárlói visszajelzésekre, és azt építsd be a termékeidbe, szolgáltatásaidba. A vevői igények folyamatosan változnak, amire neked sem árt figyelned.

Kövesd a trendeket!

Az ágazati trendeket a sikeres vállalatok alakítják, és ezt a szerepet aligha tudod tőlük elvenni, ám ha az elsők között reagálsz az újdonságokra, innovációkra, akkor azzal már versenyelőnybe kerülhetsz. Fontos, hogy folyamatosan kövesd az ágazati híreket, a nemzetközi eseményeket, próbálkozz ezek alapján új termékek bevezetésével, használj technológiai újításokat. Lehet például, hogy egy IT-fejlesztés most nagyobb kiadással jár, ám hosszú távon hatékonyabbá teszi a céged működését.

Erősítsd az online jelenléted!

Mivel a vevők zöme az online térben van jelen, alapvető, hogy a marketingstratégiád is erre fókuszáljon. Számtalan csatorna van – weboldal, közösségi média, e-mail, SEO szövegírás, PR –, ahol meg tudod szólítani a célközönségedet.

Ezek között alapvető, hogy a vállalat online felületét megfelelően optimalizáld: mind a dizájn, mind a tartalom szempontjából próbálj egyedi hangot megütni. A szakmaiság mellett arra is célszerű figyelned, hogy a blog készítés SEO elvek mentén történjen, hiszen ezáltal az organikus forgalmadat is növelheted.

Építs a márkád köré közösséget!

Nem véletlenül mondják a szakemberek, hogy egy új ügyfelet jóval több pénzbe kerül megszerezni, mint egy régit megtartani. Törekedj erre te is: a vásárlóidból alakíts ki lojális ügyfélkört! Ehhez használhatod a közösségimédia-platformokat, különböző hűségprogramokat vezethetsz be, vagy egyedi eseményeket is szervezhetsz a márkád köré. Sőt, akár a termékfejlesztésbe is bevonhatod őket, hiszen végső esetben ők használják majd azokat.

A hűséges ügyfélkör kialakítását segíti a perszonalizáció, azaz a személyre szabottság, ami az egyénre szabott e-maileken át a promóciókig, akciókig terjedhet.

Alkalmazz keresőoptimalizálást!

A SEO, azaz keresőoptimalizálás nem hiányozhat az eszköztáradból. A SEO célja, hogy a weboldalad minél előkelőbb helyen szerepeljen a különböző keresőmotorok organikus találatai között. A keresőoptimalizálás több területet lefed, így része a technikai SEO (a honlap keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét jelenti), az On-Page SEO (a weboldalad tartalmának optimalizálására szolgál), és az Off-page SEO (a linképítés a weboldal hitelességét növeli).

Alakíts ki vonzó termékkínálatot!

Kétségtelen, hogy az árak fontosak a vevők számára, ám ha csak arra törekszel, hogy kedvezőbb árstruktúrát alakíts ki a versenytársakhoz képest, azzal nem tudsz hosszú távon is eredményes maradni. Gondold át, hogyan tudnád a vásárlói kosár értékét növelni. Ehhez ideális, ha kapcsolódó termékeket, szolgáltatást kínálsz, vagy vonzó csomagokat állítasz össze, akár egy közelgő esemény, például karácsony, vagy húsvét alkalmából. Ha pedig a tevékenységed engedi, akkor az egyes felhasználói csoportok számára csomagajánlatokat is kialakíthatsz – például alap, standard, prémium.

A vállalkozásod sikeréhez alapvető, hogy tudd, miért is hoztad létre, mi az, ami egyedivé teszi azt a vásárlóid számára. Emellett alapvető, hogy alkalmazkodj a változó piaci körülményekhez, és folyamatosan elemezd a cégedhez befutó adatokat, hiszen ez alapján tudsz csak tudatos, megfontolt stratégiát kidolgozni.

Szponzorált tartalmat olvastál!

Szólj hozzá!

Ismét karácsonyi ajándékként tálalja a kormány, a januári családi pótlék decemberi kifizetését

Előrehozott családtámogatások valódi plusz nélkül, régi üzenettel.

„A nap végén csak a szeretet és az emberség számít” - karácsonyi üzenetet küldött Magyar Péter

A TISZA elnöke szerint miközben a kormány az ünnepek alatt is uszít és kampányol, addig ők valódi segítséget visznek ahz embereknek. 

Változik a győri hulladékudvarok nyitvatartása 2026-tól

Egyes napokon később nyitnak és tovább tartanak nyitva az udvarok, a hungarocell leadás szabályai is módosulnak.

Egy meghitt ünnep Győrben ami mindenkiről és mindenkinek szólt 

A Vaskakas Bábszínházban közösen tették szebbé az ünnepet azok számára is, akiknek a karácsony sokszor nehezebben érkezik meg.

Rendszeresen zaklatta volt barátnőjét egy szombathelyi férfi

10 nap alatt több mint 300 alkalommal hívta.

Drog hatása alatt és a vezetéstől eltiltva okozott halálos balesetet egy férfi egy Győr melletti településen

A rendőrök elől menekült, úgy ütötte el a sértett biciklist, aki a helyszínen meghalt. 

Versenyt szerveznek Szombathelyen Mészáros Tibor emlékére

December 27-én az Arena Savariában emelik meg az irdatlan súlyokat.

Egy friss felmérés szerint komoly politikai mélyütés a Szőlő utcai botrány a kormánynak

A 21 Kutatóközpont szerint a gyermekvédelmi ügy példátlan társadalmi figyelmet kapott, és érdemben rontotta a kormány megítélését.

Ma délután érkezik Győrben a kivilágított kukásautó

A GYHG egy kis extra fényt visz az ünnepekbe.

30 millió forintot költenek el a kőszegi Óház kilátó tetőcseréjére

Sem Ágh Péter, parlamenti képviselő, sem Básthy Béla, polgármester nem tartotta fontosnak közölni az összeget.

161 embert vert át egy kőszegi netes csaló

Nem is létező árukat kínált eladásra. Több mint 5 millió forintot csalt ki így.

Felemelte és a szemetes kukába tette ismerősét egy férfi Pannonhalmán

Egy pizzéria teraszán szabadultak el az indulatok.

Nagy esély van a fehér karácsonyra

De azért még ne kiabáljuk el!

Kommentben reagált Strompová Viktóriának Lázár János

Bocsánatot is kért, meg nem is a miniszter.

Elég imádkozni, vagy dolgozni is kellene? - merült fel a kérdés a győri temetők kapcsán

Riogatás, hangulatkeltés, vagy valós probléma? Maratoni vita széksértésekkel.