Ismerd meg a versenytársaidat!
Ha újonnan lépsz be a piacra, akkor alapvető, hogy alaposan felméred a versenytársaidat. Ez nem kizárólag azt jelenti, hogy megnézed az áraikat, és annál kedvezőbb árakkal próbálod megnyerni a célközönséget. Mind a közvetlen, mind a közvetett konkurenciától tanulhatsz: mit csinálnak jól, mik a gyenge pontjaik, milyen az aktivitásuk a közösségi médiában, vagy épp hogyan építik fel a weboldalukat?
Figyelj az ügyfeleid igényeire!
A sikeres vállalkozások termékei nem véletlenül nyerték el az ügyfelek tetszését. Olyan termékeket alkotnak, amelyek a célközönség igényeire, problémáira a legjobb megoldást nyújtják. Ezt a szemléletet a vállalkozásodban is alkalmazni tudod: végezz alapos piackutatást, figyelj oda a vásárlói visszajelzésekre, és azt építsd be a termékeidbe, szolgáltatásaidba. A vevői igények folyamatosan változnak, amire neked sem árt figyelned.
Kövesd a trendeket!
Az ágazati trendeket a sikeres vállalatok alakítják, és ezt a szerepet aligha tudod tőlük elvenni, ám ha az elsők között reagálsz az újdonságokra, innovációkra, akkor azzal már versenyelőnybe kerülhetsz. Fontos, hogy folyamatosan kövesd az ágazati híreket, a nemzetközi eseményeket, próbálkozz ezek alapján új termékek bevezetésével, használj technológiai újításokat. Lehet például, hogy egy IT-fejlesztés most nagyobb kiadással jár, ám hosszú távon hatékonyabbá teszi a céged működését.
Erősítsd az online jelenléted!
Mivel a vevők zöme az online térben van jelen, alapvető, hogy a marketingstratégiád is erre fókuszáljon. Számtalan csatorna van – weboldal, közösségi média, e-mail, SEO szövegírás, PR –, ahol meg tudod szólítani a célközönségedet.
Ezek között alapvető, hogy a vállalat online felületét megfelelően optimalizáld: mind a dizájn, mind a tartalom szempontjából próbálj egyedi hangot megütni. A szakmaiság mellett arra is célszerű figyelned, hogy a blog készítés SEO elvek mentén történjen, hiszen ezáltal az organikus forgalmadat is növelheted.
Építs a márkád köré közösséget!
Nem véletlenül mondják a szakemberek, hogy egy új ügyfelet jóval több pénzbe kerül megszerezni, mint egy régit megtartani. Törekedj erre te is: a vásárlóidból alakíts ki lojális ügyfélkört! Ehhez használhatod a közösségimédia-platformokat, különböző hűségprogramokat vezethetsz be, vagy egyedi eseményeket is szervezhetsz a márkád köré. Sőt, akár a termékfejlesztésbe is bevonhatod őket, hiszen végső esetben ők használják majd azokat.
A hűséges ügyfélkör kialakítását segíti a perszonalizáció, azaz a személyre szabottság, ami az egyénre szabott e-maileken át a promóciókig, akciókig terjedhet.
Alkalmazz keresőoptimalizálást!
A SEO, azaz keresőoptimalizálás nem hiányozhat az eszköztáradból. A SEO célja, hogy a weboldalad minél előkelőbb helyen szerepeljen a különböző keresőmotorok organikus találatai között. A keresőoptimalizálás több területet lefed, így része a technikai SEO (a honlap keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét jelenti), az On-Page SEO (a weboldalad tartalmának optimalizálására szolgál), és az Off-page SEO (a linképítés a weboldal hitelességét növeli).
Alakíts ki vonzó termékkínálatot!
Kétségtelen, hogy az árak fontosak a vevők számára, ám ha csak arra törekszel, hogy kedvezőbb árstruktúrát alakíts ki a versenytársakhoz képest, azzal nem tudsz hosszú távon is eredményes maradni. Gondold át, hogyan tudnád a vásárlói kosár értékét növelni. Ehhez ideális, ha kapcsolódó termékeket, szolgáltatást kínálsz, vagy vonzó csomagokat állítasz össze, akár egy közelgő esemény, például karácsony, vagy húsvét alkalmából. Ha pedig a tevékenységed engedi, akkor az egyes felhasználói csoportok számára csomagajánlatokat is kialakíthatsz – például alap, standard, prémium.
A vállalkozásod sikeréhez alapvető, hogy tudd, miért is hoztad létre, mi az, ami egyedivé teszi azt a vásárlóid számára. Emellett alapvető, hogy alkalmazkodj a változó piaci körülményekhez, és folyamatosan elemezd a cégedhez befutó adatokat, hiszen ez alapján tudsz csak tudatos, megfontolt stratégiát kidolgozni.
Szponzorált tartalmat olvastál!