Január 25-én zárult a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő tervezési közbeszerzésének újabb köre

Farkas Bazsi 2024-02-13 20:08:00
Több mint 6 éve folyik már az előkészítése az útépítésnek, eddig egy kapavágás nem történt.

Mintha egy sikersorozat újabb és újabb része jönne ki, úgy csüngünk a bejelentett, majd visszavont, majd újból bejelentett vasi útfejlesztési projektek egy-egy újabb epizódján.

Ahogy arról korábban írtunk, levelet küldtünk az Építési és Közlekedési Minisztériumnak, mivel a tavaly októberben zárult, a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő tervezésére kiírt közbeszerzésnek eddig nem született eredménye.

Akkor a minisztérium azt válaszolta, hogy a tervezési közbeszerzési eljárásra beérkezett ajánlatok bírálata folyamatban van. Ágh Péter államtitkárral a témában interjút közölt a "Kőszeg és Vidéke" című havilap, amelyre Önök is hivatkoznak. Ebben államtitkár úr jelezte, hogy az eljárás 2024. első felében zárulhat, a forrás rendelkezésre áll. Sikeres és eredményes tervezői közbeszerzés esetén a tényleges tervezés 2024-ben megkezdődhet és 18 hónapos tervezési átfutási idővel kell számolni. Az M86 Körmend - Szombathely-Zanat esetében ugyanúgy a bírálati szakasz zajlik.

De nem csak minket izgat a projekt további kifutása. Ungár Péter, az LMP parlamenti képviselője írásbeli kérdésben érdeklődött a projekt jelenlegi állapota után.

Válaszában Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára azt írta, hogy

"a 2023 október végi bontást követően a kiválasztott Ajánlattevők felhívásra kerültek a kizáró okok és alkalmassági követelmények tekintetében szükséges, az ajánlati felhívásban előírt igazolások benyújtására. Ezen igazolások ajánlattevők általi benyújtására 2024 január 25-én került sor, melyek bírálata folyamatban van.

Biztosíthatom, hogy az egyes eljárási cselekmények a közbeszerzésekről szóló 2015 évi. CXLIII rendelkezéseinek megfelelően, a lehető legrövidebb határidőn belül zajlottak és zajlanak jelenleg is. A tényleges tervezés 2024 I. félévében kezdődhet meg és arra 18 hónap áll rendelkezésre. 

A projekt vonatkozásában további lépések a tervezés lezárultával történhetnek meg" - zárt így Ágh.

Az útépítési projektet régóta nyomonkövetjük. Egy tavaly augusztusi interjúban beszélt arról Ágh Péter, hogy 

 “(...) 2017 őszén adta ki az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a „Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat fejlesztés előkészítési feladatainak elrendelése” tárgyú dokumentumát a NIF Zrt. felé.”

Vagyis több mint 6 éve folyik már az előkészítése az építkezésnek, ám eddig egy kapavágás sem történt. 

A képviselő által elmondottak alapján, mi úgy számoltunk, hogy optimális esetben 2031-ben gurulhatnak az első autók az új autóúton. Kérdés, hogy az építésre kalkulált 140 milliárd forinthoz képest mennyivel lesz drágább akkor már a megvalósítás.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Tedd különlegessé a lánykérést és az esküvőt elegáns limuzinnal!

Az eljegyzés igazi mérföldköve lehet egy kapcsolatnak, és egy jól megtervezett lánykérés örök emlékké válhat. Mi is lehetne ennél romantikusabb, mint ezt az eseményt egy exkluzív autóban átélni? A limuzin nemcsak egy kényelmes és stílusos szállítási eszköz; általa teljesen új szintre emelheted az élményeket.

Kőszeg és Körmend együtt pályázik a Kastélyút Programba

Akár 300 ezer euró is érkezhet az Alpokaljára, turisztikai programra.

Palotai Károly emlékoszlopot avattak Győrben 

A focistaként és játékvezetőként is csúcsra ért legendát, emberségéért szerették igazán. 

37 ország 170 sportolóját várják Szombathelyre

Argentínából, Ausztráliából, Új-Zélandról, Bangladesből, Kínából, Kolumbiából, Hongkongból, Indonéziából, Indiából, Jamaicából, Mongóliából, a Dél-afrikai Köztársaságból és Tajvanról is éreznek sportolók.

Négy generációs vendéglátós család volt, most mégis bezárták a szombathelyi Május 1 vendéglőt

Az adó és az adminisztrációs terhek késztették erre őket. Most vendégházként üzemel tovább az épület.

A motorok világítása: hatékonyabb és biztonságosabb megoldások

Valaha gondolkodtál már azon, hogy milyen fontos szerepe van a motorokon alkalmazott világításnak?

Hamis Labubu szállítmányra csaptak le a NAV-osok

A fináncok több mint 43 ezer darab hamis játékfigurát és kiegészítőt találtak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Magyar Péter: Orbán háromszor buktatta le magát Hont András propagandistánál. Mennie kell. Menni fog.

A TISZA szerint nyilvánvalóvá vált, hogy milyen közpénzpazarlás folyik.

Győr lesz a házigazdája az 53. Országos Elsősegélynyújtó Versenynek

Elsősegély élesben a városban, szeptember 20-án. 

Hogyan lehet még energiatakarékosabb az otthonunk?

Napjainkban a fenntarthatóság a legfontosabb szempontok közé tartozik.

A Pelikán Hotel éttermébe költözne a Pannónia 

De a Pannónia Ház sem maradna üresen. Az egyelőre tervek szintjén létező elképzelésről az üzemeltető egyelőre nem nyilatkozott.

5 ezer 550 forintra nőhet az egynapos autópálya matrica 2026-ban

A 10 napos országos matrica 7 ezer forintra dárgulhat.

A DK kedvezményes tojás-és tésztavásárt indít országszerte

20 darab tojás 780 forintba fog kerülni náluk.