Legutóbb januárban foglalkoztunk a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő tervezésére kiírt közbeszerzéssel. A pályázatot még tavaly szeptemberben írták ki, ám hiába kerestük az október 24-én lezárt közbeszerzés eredményét, nyertes pályázót nem találtuk.
Fontos hangsúlyozni, hogy ez még csak a tervek elkészítésre vonatkozó kiírás volt, az első kapavágás majd csak azután a közel 1,5 év után következhet, miután a tervek elkészültek. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy csúszik az építkezés.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium két részletben írt ki pályázatot:
1. rész: 87.-89. sz. főutak Szombathely északkeleti elkerülő, valamint M87 gyorsforgalmi út kiviteli tervinek elkészítése
2. rész: M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek elkészítése
A közbeszerzés szerint a terveknek többek között tartalmaznia kell:
a Szombathely és Kőszeg közötti, mintegy 16,931 km hosszú egybefüggő 2x2 sávos, 20 méter koronaszélességű szakasza osztottpályás fizikai elválasztással,
új nyomvonalon vezetett 87 sz. főút Kőszeg keleti elkerülő és magyar-osztrák országhatárig tartó 4,51 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
új nyomvonalon vezetett 89 sz. főút Söptei csomópont és a meglévő 87-89 sz. főutak körforgalmi csomópontja között 2,38 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
pihenőhely kialakítását az M87-en, Gyöngyösfalu térségében,
M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek az elkészítése,
M86 autóúton Szombathely és Táplánszentkereszt környezetében összesen 2,335 km hosszan jobb illetve bal oldalon 3 helyen zajárnyékoló fal építése.
Mivel az október 24. bontási után bő két és fél hónappal sem született eredmény, így az Építési és Közlekedési Minisztérium, hoz fordultunk azzal a kérdéssel, hogy hogyan is áll most ez a projekt. A minisztérium az alábbi választ küldte meg szerkesztőségünknek:
A tervezési közbeszerzési eljárásra beérkezett ajánlatok bírálata folyamatban van. Ágh Péter államtitkárral a témában interjút közölt a "Kőszeg és Vidéke" című havilap, amelyre Önök is hivatkoznak. Ebben államtitkár úr jelezte, hogy az eljárás 2024. első felében zárulhat, a forrás rendelkezésre áll. Sikeres és eredményes tervezői közbeszerzés esetén a tényleges tervezés 2024-ben megkezdődhet és 18 hónapos tervezési átfutási idővel kell számolni. Az M86 Körmend - Szombathely-Zanat esetében ugyanúgy a bírálati szakasz zajlik.
Vagyis nyugodjunk meg, a minisztérium szerint minden a kellő ütemben halad.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |