Bár tavaly októberben lejárt a közbeszerzés, még mindig tervező nélkül árválkodik a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő is

Farkas Bazsi 2024-01-08 08:07:15
Egyelőre hiába kerestük a nyertes pályázó cég nevét, nem találtuk.

Ahogy arról az Ugytudjuk.hu elsőként beszámolt, tavaly szeptemberben írták ki a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő tervezésére kiírt közbeszerzés. Fontos hangsúlyozni, hogy ez még csak a tervek elkészítésre vonatkozó kiírás volt, az első kapavágás majd csak azután a közel 1,5 év után következhetett volna, miután a tervek elkészültek. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy csúszik az építkezés.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium két részletben írt ki pályázatot:

1. rész: 87.-89. sz. főutak Szombathely északkeleti elkerülő, valamint M87 gyorsforgalmi út kiviteli tervinek elkészítése

2. rész: M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek elkészítése

A kiírás szerint október 24-ig lehetett benyújtani a pályázatokat. 

Az ajánlatokat október 24-én, 15 órakor bontották fel.

Csakhogy hiába kerestük a nyertes pályázót, azt a projekt adatlapján nem találtuk. De a projektre vonatkozó szerződéseket is hiába kerestük, nem volt találat az ekr rendszerben.

Az adatlap szerint a közbeszerzési eljárás még a bírálati szakaszban van. Amit az október végi bontási határidőt tekintve enyhén szólva is furcsa.

Minden esetre kérdéseket küldtünk a Minisztériumnak, amint választ kapunk, jelentkezni fogunk.

A közbeszerzés szerint a terveknek többek között tartalmaznia kellene:

  • a Szombathely és Kőszeg közötti, mintegy 16,931 km hosszú egybefüggő 2x2 sávos, 20 méter koronaszélességű szakasza osztottpályás fizikai elválasztással,
  • új nyomvonalon vezetett 87 sz. főút Kőszeg keleti elkerülő és magyar-osztrák országhatárig tartó 4,51 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
  • új nyomvonalon vezetett 89 sz. főút Söptei csomópont és a meglévő 87-89 sz. főutak körforgalmi csomópontja között 2,38 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
  • pihenőhely kialakítását az M87-en, Gyöngyösfalu térségében,
  • M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek az elkészítése,
  • M86 autóúton Szombathely és Táplánszentkereszt környezetében összesen 2,335 km hosszan jobb illettve bal oldalon 3 helyen zajárnyékoló fal építése.

Ahogy arról korábban már írtunk tavaly augusztusban jelent meg egy interjú a Kőszeg és Vidékében Ágh Péterrel (Fidesz-KDNP), észak Vas megye országgyűlési képviselőjével, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkárával.

Ágh ebben többek között azt mondta, hogy

az előkészítés, amit a Kőszeg - Szombathely 2x2 sávos vonatkozásában immár 6 (!) éve folytatnak. 

“(...) 2017 őszén adta ki az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a „Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat fejlesztés előkészítési feladatainak elrendelése” tárgyú dokumentumát a NIF Zrt. felé.”

A képviselő arról is beszélt, hogy a tervező a végleges engedélyezési tervet 2021 végén szállította le. Ám ez még nem a kiviteli terv. 

Az engedélyezési terv ugyanis egy olyan műszaki terv, amely az építési engedély megszerzéséhez szükséges hatósági eljáráshoz készül, ezen tervek alapján adható csak ki az építési engedély.  Az engedélyes terv alapján kivitelezni nem lehet, ebben a tervben a megvalósítandó építmények műszaki paraméterei szerepelnek. A kiviteli terv az építési engedély alapján készül el, és a kiviteli terv a megvalósításhoz szükséges mind  - írja Ágh válasza alapján a lap.

Az interjúban elmondottak alapján mi úgy számolunk, hogy a kiviteli terv 2026 elején lehet meg. Erre egyébként egy korábbi határozattal 2 milliárd 200 millió forintot biztosít a kormány.

Ennek lezárultával, a pontos műszaki tartalom és az azon alapuló költségek ismeretében születhet döntés a projekt további előkészítése, a területszerzés, területelőkészítés, régészet elemeiről. A területszerzés és a régészet átfutási ideje a gyakorlatban minimum 12 hónap. A kivitelezési közbeszerzés lefolytatása 6 hónap, a kivitelezési munkák átfutási ideje mintegy 36 hónap a Vállalkozási Szerződés hatálybalépésétől számítottan - nyilatkozta Ágh.

Ha mindezt összevetjük akkor optimális számítás esetén 2031-ben gurulhatnak az első autók az új autóúton. Ám a mostani csúszás miatt egészen biztosan ezt az optimális időt már nem fogják tudni tartani. Kérdés, hogy az építésre kalkulált 140 milliárd forinthoz képest mennyivel lesz drágább akkor már a megvalósítás.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Meghúzott győri nadrágszíj, ideges fideszesek

A korábban sosem látott állami megszorítások miatt a költségvetéssel kapcsolatban szerénységre törekszik a polgármester, ami nem tetszik a FIDESZ-nek.

Győri költségvetés, díszpolgári cím és közbiztonság

Elég sok dolgot tisztába tett Pintér Bence.

Balassa Péter otthagyja a Jobbikot

Függetlenként folytatja tovább a politizálást.

Átadta a szlovén hatóság az elszökött csöngei állatszaporítót

Nemzetközi együttműködés eredményeként a celldömölki rendőrök őrizetbe vették azt az osztrák nőt, aki külföldre menekült a felelősségre vonás elől.

Még több nyugdíjas kaphatna önkormányzati szociális segélyt Sárváron

A Sárváriakért Egyesület javaslatára megvizsgálják, hogy ne csak a 70 év felettiek részesülhessenek segítségben.

Egyelőre nincs idei költségvetése Körmendnek

A testületi többséget adó Változást a Városért szerint a fideszes polgármester nem egyeztetett velük a számokról, a polgármester szerint a VaVE személyeskedésbe ment át a költségvetés kapcsán.

Pintér Bence: Panda Ákos menesztésének napja a “jóérzésű emberek győzelme”

A polgármester felszólította a Győr+t, hogy kezdje meg a győriek hiteles tájékoztatását.

Távozik a Győr+ Média vezérigazgatója, Panda Ákos

Közös megegyezéssel bontott szerződést a cégvezető.

Tovább száguld a Futni mentem

Átlépte a 700 ezres nézőszámot a magyar vígjáték.

Debrecen ostrom alatt. Felkészül Győr?

Szomorú napjait éli a magyar demokrácia. Nem elég, hogy az únió legkorruptabb országai között tartanak minket nyilván, a Szuverenitásvédelmi Hivatal, Debrecenről írt jelentése egészen rémisztő!

InGrid miatt folynak földmunkák a Kámont Oladdal összekötő út mellett

Vezénylőépület és transzformátormező is létesül.

Kriptovaluta, kábítószer és zárjegy nélküli cigaretta a vasi rendőrök fogása

A celldömölki nyomozók és a Vas vármegyei felderítők összehangolt munkájának köszönhetően újabb kábítószer-kereskedők kerültek rendőrkézre.

125 millió forint folyószámla hitelkeretet készül nyitni Körmend

A város pénzügyi likviditását szeretnék ezzel biztosítani.

Ellopott majd szétbontott egy autót egy férfi Sárváron

Bíróság elé kell állnia az alkalmi autóbontónak.

Transparency: harmadik éve Magyarország az Európai Unió legkorruptabb tagállama

Harmadik éve Magyarország az Európai Unió legkorruptabb tagállama a Transparency International 2024. évi Korrupció Érzékelési Indexe alapján - közölte a Transparency International Magyarország az MTI-vel kedden.