Bár tavaly októberben lejárt a közbeszerzés, még mindig tervező nélkül árválkodik a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő is

Farkas Bazsi 2024-01-08 08:07:15
Egyelőre hiába kerestük a nyertes pályázó cég nevét, nem találtuk.

Ahogy arról az Ugytudjuk.hu elsőként beszámolt, tavaly szeptemberben írták ki a Kőszeg-Szombathely, a Körmend-Szombathely és a szombathelyi északkeleti elkerülő tervezésére kiírt közbeszerzés. Fontos hangsúlyozni, hogy ez még csak a tervek elkészítésre vonatkozó kiírás volt, az első kapavágás majd csak azután a közel 1,5 év után következhetett volna, miután a tervek elkészültek. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy csúszik az építkezés.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium két részletben írt ki pályázatot:

1. rész: 87.-89. sz. főutak Szombathely északkeleti elkerülő, valamint M87 gyorsforgalmi út kiviteli tervinek elkészítése

2. rész: M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek elkészítése

A kiírás szerint október 24-ig lehetett benyújtani a pályázatokat. 

Az ajánlatokat október 24-én, 15 órakor bontották fel.

Csakhogy hiába kerestük a nyertes pályázót, azt a projekt adatlapján nem találtuk. De a projektre vonatkozó szerződéseket is hiába kerestük, nem volt találat az ekr rendszerben.

Az adatlap szerint a közbeszerzési eljárás még a bírálati szakaszban van. Amit az október végi bontási határidőt tekintve enyhén szólva is furcsa.

Minden esetre kérdéseket küldtünk a Minisztériumnak, amint választ kapunk, jelentkezni fogunk.

A közbeszerzés szerint a terveknek többek között tartalmaznia kellene:

  • a Szombathely és Kőszeg közötti, mintegy 16,931 km hosszú egybefüggő 2x2 sávos, 20 méter koronaszélességű szakasza osztottpályás fizikai elválasztással,
  • új nyomvonalon vezetett 87 sz. főút Kőszeg keleti elkerülő és magyar-osztrák országhatárig tartó 4,51 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
  • új nyomvonalon vezetett 89 sz. főút Söptei csomópont és a meglévő 87-89 sz. főutak körforgalmi csomópontja között 2,38 km hosszú 2x1 sávos szakasszal,
  • pihenőhely kialakítását az M87-en, Gyöngyösfalu térségében,
  • M86 Körmend - Szombathely-Zanat közötti szakasz kiviteli terveinek az elkészítése,
  • M86 autóúton Szombathely és Táplánszentkereszt környezetében összesen 2,335 km hosszan jobb illettve bal oldalon 3 helyen zajárnyékoló fal építése.

Ahogy arról korábban már írtunk tavaly augusztusban jelent meg egy interjú a Kőszeg és Vidékében Ágh Péterrel (Fidesz-KDNP), észak Vas megye országgyűlési képviselőjével, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkárával.

Ágh ebben többek között azt mondta, hogy

az előkészítés, amit a Kőszeg - Szombathely 2x2 sávos vonatkozásában immár 6 (!) éve folytatnak. 

“(...) 2017 őszén adta ki az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a „Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat fejlesztés előkészítési feladatainak elrendelése” tárgyú dokumentumát a NIF Zrt. felé.”

A képviselő arról is beszélt, hogy a tervező a végleges engedélyezési tervet 2021 végén szállította le. Ám ez még nem a kiviteli terv. 

Az engedélyezési terv ugyanis egy olyan műszaki terv, amely az építési engedély megszerzéséhez szükséges hatósági eljáráshoz készül, ezen tervek alapján adható csak ki az építési engedély.  Az engedélyes terv alapján kivitelezni nem lehet, ebben a tervben a megvalósítandó építmények műszaki paraméterei szerepelnek. A kiviteli terv az építési engedély alapján készül el, és a kiviteli terv a megvalósításhoz szükséges mind  - írja Ágh válasza alapján a lap.

Az interjúban elmondottak alapján mi úgy számolunk, hogy a kiviteli terv 2026 elején lehet meg. Erre egyébként egy korábbi határozattal 2 milliárd 200 millió forintot biztosít a kormány.

Ennek lezárultával, a pontos műszaki tartalom és az azon alapuló költségek ismeretében születhet döntés a projekt további előkészítése, a területszerzés, területelőkészítés, régészet elemeiről. A területszerzés és a régészet átfutási ideje a gyakorlatban minimum 12 hónap. A kivitelezési közbeszerzés lefolytatása 6 hónap, a kivitelezési munkák átfutási ideje mintegy 36 hónap a Vállalkozási Szerződés hatálybalépésétől számítottan - nyilatkozta Ágh.

Ha mindezt összevetjük akkor optimális számítás esetén 2031-ben gurulhatnak az első autók az új autóúton. Ám a mostani csúszás miatt egészen biztosan ezt az optimális időt már nem fogják tudni tartani. Kérdés, hogy az építésre kalkulált 140 milliárd forinthoz képest mennyivel lesz drágább akkor már a megvalósítás.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Így védekezhetsz az interneten rád leselkedő veszélyek ellen

Az internet világában való biztonságos jelenlét ma már elengedhetetlen fontosságú. Az internetes bűnözők egyre kifinomultabb módszerekkel próbálják megszerezni a személyes adatainkat, banki információinkat és egyéb értékeinket.

A KDNP felé kacsingat Horváth Gábor

A szombathelyi önkormányzati képviselő rendre ki szokta jelenteni, hogy ő nem fideszes. 

A kismacskák helyes etetése

A tej az emlősök számára létfontosságú táplálékforrás, amely a korai fejlődési szakaszban biztosítani tudja a szükséges tápanyagokat az éppen a mama pocakjából kibújt és fejlődésnek induló szervezet növekedéshez és egészségéhez.

Egy férfi tökön rúgta a szentgotthárdi vasútállomás vagyonőrét

Másnap pedig lefejelte a kocsivizsgálót. Elítélte a bíróság a vasúti garázdát.

Rendszeresen megverte anyját egy sárvári férfi

Most az ügyészség vádat emelt ellene.

Szombaton nyit a szombathelyi Termálfürdő

A Szentivánéji vigasságok miatt azonban le lesz zárva a parkoló.

Védik a hőségtől a GYHG-s dolgozókat

Életbe léptette azokat az intézkedéseket a GYHG, amik a hőség ellen védik a dolgozókat.

Kiderítettük, miért fontos, hogy minden gyereknek legyen plüssmacija!

Gyakran láthatunk kisgyerekeket plüssmacit vagy valamilyen más pihe-puha figurát szorongatva, sőt sokszor egészen a hírekig eljut egy-egy elveszett mackó esete.

A dunaszerdahelyi DAC-ból érkezett az ETO első friss igazolása

Željko Gavrić erősíti majd az NB I-be jutott csapatot.

Fejre állt egy autó a szombathelyi Petőfi Sándor utcában

Információink szerint személyi sérülés nem történt.

Az Audi Hungaria 160 000 négyzetméterrel bővíti napelemparkját

A járműszerelő csarnok tetejére, valamint 75 ezer négyzetméter zöldteület helyére építenek napelemparkot.

Eső nem lesz, szaharai por viszont igen

A legmagasabb nappali hőmérséklet 26 és 36 fok között alakul.

Te mennyire vagy szorongó alkat?

Korunk népbetegsége a szorongás – hirdetik a híroldalak, és sajnos igazat kell adnunk nekik. Soha korábban nem szorongott ennyire és ennyi dolog miatt az ember. Elég csak a megélhetési gondokra vagy éppen a környezeti változásokra gondolni, és máris összeszorul a torok, kiszárad a száj, és erőteljes gyomorideg költözik belénk.

Ittasan vezetett segédmotoros kerékpárt a szombathelyi férfi

Közúti járművezetésétől eltiltást indítványozott az ügyészség.

Elindult a szombathelyi Brenner-villa felújítása

Állványozzák az épületet, nemsokára készül az új tető.

Dézsi Csaba András szerint Borkai és a rossz tanácsadók miatt kapott ki a választáson

Szerinte ő kitakarította a városból a győri polipot, és remél, hogy azt nem hozza vissza Pintér Bence.

Mégsem ül ma össze a Szombathelyi Haladás taggyűlése

Pont akkor tart a többségi tulajdonos a társaság érdekében egy üzleti megbeszélést.

A Falco a 24/25-ös szezont is a főtábláról kezdi a BL-ben

28 klubnak nem kell kvalifikációs meccset játszania.