A közösségi médiában találtuk ezt a videót, a készítőjének köszönjük, hogy megküldte az Egri Ügyeknek. Szavaival mi is teljesen egyetértünk, ezért is osztjuk meg.
Hogy miért is kellene minél hamarabb szabályozni az elektromos rollereket?
Az alábbi videó elég jól szemlélteti:
"A felvételt vasárnap rögzítettem Egerben. Jól látható, hogy egy e-rolleres a 25-ös számú 2x2 sávos főút belső sávjában hajt az autósok között, nem kis sebességgel. A kocsimmal követve a sebessége minimum 55 de inkább 60km/h lehetett, ami ugyan az Árpád utcai emelkedős szakaszon kicsit csökkent, de még így is igen veszélyes, tekintve hogy a rolleresen sem bukósisak sem semmilyen más védőfelszerelés nem volt.
Közel másfél kilométeren keresztül haladtam a rolleres mögött, viszont a video elején is jól látható, hogy korábban is végig a főútvonal belső sávjában közlekedett.
És azt is finoman megjegyezném, hogy nem ez az első alkalom, hogy az "úriembert" száguldozni láttam Egerben."
A BM korábbi álláspontja szerint az elektromos rollerekre segédmotoros kerékpárként kell tekinteni mindaddig, amíg a jogalkotók a KRESZ-ben külön szabályozást nem hoznak létre ezen "járművekre". Ennek értelmében pedig a jármű maximális sebessége nem haladhatja meg a 45km/h-t, és kötelező a bukósisak használata. Valójában viszont ezek az eszközök jelenleg egyáltalán nem tekinthetők járműnek, ugyanis a 168/2013-as Európai Uniós rendelet többek között olyan kitétellel minősíti az elektromos járműveket SMK-nak, hogy azokon kötelező az ülés megléte. Márpedig a legtöbb rolleren nincs ülés.