Dézsi polgármester: Az elmúlt húsz év városvezetése is felelős az áldatlan parkolási helyzetért

Pintér Bence 2022-04-28 09:33:52
Ahol a többség szeretné, ott parkoló lesz, de ahol ellenzik, ott természetesen nem építünk semmit – mondta el a 24.hu-nak Dézsi Csaba András.

A lehetséges marcalvárosi parkolófejlesztésekről írt cikket a 24.hu: mint korábban beszámoltunk róla, a városrészben a „Lépésről lépésre”-program keretében zöldterületeken, illetve egy focipálya helyén épülhetnének először murvás, majd aszfaltozott parkolók – ezekről kérte ki a helyiek véleményét a polgármester, aki a lapnak nyilatkozott is. Elmondta:

egyelőre megfuttatják a terveket a lakosság körében,

bár azt nem tette hozzá, hogy mindezt a Facebook-oldalán teszik, ahol mára több ezer ember le van tiltva.

A parkolás, a közbiztonsággal és a hulladékhelyzettel együtt, a három legnagyobb probléma közé tartozott Győrben a polgármesterré választásom előtt elvégzett felmérésünk szerint. Az utóbbi kettőt megoldottuk, most a parkolást akarjuk rendezni. Ezért felkértem a szakmai stábomat, hogy minden lehetséges helyet jelöljenek be a városban, ahova parkolóhelyet lehet létesíteni. Ezeket megvéleményeztetjük több körben, és a végén a szavazás is szóba jöhet az egyes helyszínekről. Ahol a többség szeretné, ott parkoló lesz, de ahol ellenzik, ott természetesen nem építünk semmit (...) Ahol a többség egyetért a parkolóval, ott első körben murvával borítják be a területet, és ha beválik, akkor aszfaltozni is fognak

– nyilatkozta a polgármester.

Zöldterületekre, focipályára épülhetnének új parkolóhelyek Marcalvárosban

Megígértem, hogy azokban a városrészekben, ahol komoly gondot okoz a parkolók hiánya, áttekintjük a fejlesztések lehetőségeit! Első lépésként gyorsan kialakítható murvás borítású területeket hozunk létre! (...) Várom a véleményüket!" - posztolta a minap Dézsi Csaba András győri polgármester, és rögtön két terület, Marcalváros I. és Marcalváros II.

Kifejtette: szerinte az elmúlt húsz év városvezetése is felelős az áldatlan parkolási helyzetért, mert engedték, hogy az építési vállalkozók kizsigereljék a várost, és megelégedtek azzal, hogy lakásonként mindössze 0,8 parkolóhelyet létesítsenek.

Ez szerinte nagyon kevés,

mivel Győrött a háztartások egyharmadának két autója van, és minden harmadik háztartásnak pedig három járművel rendelkezik. Ezért azt javasoltam, hogy egy ingatlanhoz legalább két parkolóhelyet kelljen építeni, de a kormányhivatal ezt nem fogadta el, ezért változtatási tilalmat rendeltem el, ami azt jelenti, hogy jelenleg egy légkondit sem lehet a külső falon elhelyezni jogszerűen

– mondta.

Azt nem tette hozzá, hogy az elmúlt húsz évben ő volt alpolgármester a szocialista Balogh József polgármestersége alatt, illetve volt a Fidesz frakcióvezetője már akkor, amikor a fideszes Borkai Zsolt volt a polgármester, és a kérdéses időszakban végigönkormányzati  képviselő volt úgy, hogy megválasztásáig, tehát az elmúlt húsz évet nézve 13 évig fideszes képviselő volt.

A parkolási téma a rádióban is szóba került, itt a polgármester szokás szerint valótlan állításokat tett az Ugytudjuk.hu cikkeiről, azt állítva, hogy mi kritizáltuk akármiben is a Facebook-posztját. Mint azt az arról szóló cikkünkben bárki elolvashatja, hogy nem tettünk ilyet.

Glázer: Kell parkoló, de nem zöldterület helyére

A 24.hu Glázer Tímea DK-s önkormányzati képviselőt is megszólaltatta, aki elmondta:

kellenek parkolók, de szerinte fákat ne vágjanak ki és ne a zöldfelület helyén alakítsák ki ezeket.

A politikus szerint jó lenne, ha a tömegközlekedés megfelelő alternatívát kínálna, de buszsávok hiányában a buszok is állnak a dugóban, és le kellene cserélni az állományt modernebbekre, mert néhány új járművet leszámítva régiek pöfögnek az utakon.

Szólj hozzá!

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.

Többek között a vasszécsenyi polgármester sem szavazta meg azt, hogy Szombathely pénzt kapjon a Versenyképes Járások Programból

Kétharmados támogatottság kell ahhoz, hogy egy település pénzt kapjon. Szombathely esetében ugyan a többség megvan, de a kétharmad nincs meg. Nemény polgármester bizakodik.

Amit a fogpótlásról tudni érdemes

Tény, hogy a genetikánk is meghatározza azt, hogy mennyire ellenállóak a fogaink, ugyanakkor mi magunk is sokat tehetünk annak érdekében, hogy megőrizzük a fogsorunk esztétikáját, egészségét.

Közös levelet írt Pintér Bence, Kósa Roland és Fekete Dávid Győrben

A jövő évi választások tisztasága és a szabad politizálás a cél. 

Hogyan formálják át a videojátékok a szabadidőnket?

Napjainkban, amikor egyre több időt töltünk otthon, sokan a videojátékok világában keresnek kikapcsolódást és szórakozást.

Idén már 4 naposra duzzad a szombathelyi Bloomsday

Sörcsapolás, Nádasdy Ádám, fényfestés, koncertek.

Bár 3 millió 493 ezer forintot autózott el tavaly Simon Róbert Balázs, a Parlamentben mindössze egyszer szólalt fel

Akkor sem Győr, hanem a költségvetés kényszerítette szólásra a képviselőt.

Látszani kell, ha dolgozol – miért éri meg LED-munkalámpára váltani?

A mezőgazdasági munkák jellemzően nem kérdeznek időt.

Megvált a Győr+ Herkely Ákostól

Többek között a Kósa Roland alpolgármesterrel készített interjú miatt kellett távoznia a műsorvezetőnek.

Elkészül a szombathelyi nyugati elkerülő

Teljes lehet a várost elkerülő útgyűrű.