Az átlagos ár tízszereséért épülhet meg az M0-s új szakasza

Bazsó Bálint 2022-01-17 15:00:00
Most az is kiderül, hogy miért.

"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni" 

- mondta a Magyar építőknek Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös építését felügyelő projektvezetője.

A még csak tervezési szakaszban járó északi szektor kapcsán hozzátette: "az elmúlt időszak sajtómegjelenéseit figyelve megállapítható, hogy az infrastruktúra fejlesztés során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre.  Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinte teljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott" - mondta.

Szerinte nem mindegy, hogy síkvidéki vagy dombvidéki a vonalvezetés, 2x2 vagy 2x3 sávos a gyorsforgalmi út, hány hidat és csomópontot kell építeni, van-e szükség és ha van, mekkora völgyhidra, folyami átkelőre kell a munkásoknak felkészülni, milyen hosszú és keresztmetszetű alagútpárat tartalmaz a fejlesztés. 

Hozzátette: jó példa a megtévesztő összehasonlításra, a félrevezető fajlagos egységár használatára a napjainkban zajló vagy tervező asztalon lévő fejlesztések esete. Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 millliárd forint körül van síkvidéken.

A Magyar Építők kérdésére pedig közölte: az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza sem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény.

"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni" - foglalta össze.

Szólj hozzá!

Összedőlés fenyegeti a toronyi ravatalozót?

Kidúcolták az épület megrepedt oldalfalát.

Egyre közelebb húz a Fideszhez Görbicz Anita

Kocsis Máté digitális polgári körének egyik alapítója lett, a győri Fidesz országgyűlési képviselő-jelöltségének egyik fővárományosa.

A Falcóból igazolt játékost az Egis Körmend

A 2004-es születésű Hansen Daniel 2 szezonra írt alá a piros-feketékhez.

Újra üzemel a kiégett szelektív-szemétgyűjtő sziget Győrben, a Hédervári úton

A hétfői tűzben elpusztult kukákat gyorsan pótolta a GYHG.

Konferencia-Liga meccsen lép pályára az ETO FC csütörtökön, Svédországban 

A csapat nevéből eltűnt a ‘Győr’, de reméljük ez nem befolyásolja a teljesítményt.  

Idén a Vásárcsarnok is bekapcsolódik a karneváli hangulatba

46 hagyományőrző csapattal vár a histórikus játék!

Civil felajánlásból lett élhetőbb az Aranypart II. Győrben

Egy nagypapa a saját munkagépével tette gyerekbaráttá a partszakaszt.

Több, mint 120 millió forintot sikkasztott el egy vasi nő

A cég pénzét a saját számlájára utalta, és abból fizette a webes vásárlásait is. 

Több millió forintos kár keletkezett a hétfői tűz során Győrben

A GYHG igyekszik minél hamarabb pótolni a kigyulladt kukákat.

Prevenciós kitelepüléseket tartanak a vasi rendőrök

Rejtvényekkel, totókkal, érdekes interaktív előadásokkal készülnek a kiberbiztonság, drogprevenció és a vagyonbiztonság témakörében is.

Szemtanúkat keres a győri rendőrség

Egy figyelmetlen fehér Astrás koccant az ETO Park parkolójában.