Az átlagos ár tízszereséért épülhet meg az M0-s új szakasza

Bazsó Bálint 2022-01-17 15:00:00
Most az is kiderül, hogy miért.

"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni" 

- mondta a Magyar építőknek Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös építését felügyelő projektvezetője.

A még csak tervezési szakaszban járó északi szektor kapcsán hozzátette: "az elmúlt időszak sajtómegjelenéseit figyelve megállapítható, hogy az infrastruktúra fejlesztés során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre.  Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinte teljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott" - mondta.

Szerinte nem mindegy, hogy síkvidéki vagy dombvidéki a vonalvezetés, 2x2 vagy 2x3 sávos a gyorsforgalmi út, hány hidat és csomópontot kell építeni, van-e szükség és ha van, mekkora völgyhidra, folyami átkelőre kell a munkásoknak felkészülni, milyen hosszú és keresztmetszetű alagútpárat tartalmaz a fejlesztés. 

Hozzátette: jó példa a megtévesztő összehasonlításra, a félrevezető fajlagos egységár használatára a napjainkban zajló vagy tervező asztalon lévő fejlesztések esete. Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 millliárd forint körül van síkvidéken.

A Magyar Építők kérdésére pedig közölte: az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza sem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény.

"Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni" - foglalta össze.

Szólj hozzá!

Így vigyél izgalmat a hálószobába

Az intim együttlét erősíti a bizalmi köteléket és erősebbé kovácsolja a párokat.

Parkoló autón "szambázott" Kőszegen egy férfi

A motorháztetőt és a szélvédőt is megtaposta, illetve a járművön végigfutott.

Saját nyomtatott lappal szórja meg a kistelepüléseket a Tisza

Adományokat várnak a Tiszta Hang nyomtatási költségeihez.

Laza nyári programok a héten Győrben 

Az unatkozás esőben sem opció.

Idén a Látássérültek Vas Vármegyei Egyesület támogatását tűzte ki célul a Joskar-Ola Napok

Augusztus 9-én, és 10-én rendezik meg a szokásos városrészi kulturális-, és sportnapot. 

Szakértői tanulmány segítheti a Szigetköz fejlődését

A cél a régió kiemelt fejlesztési területté emelése.

Kiberbiztonságról és drogprevencióról tartanak felvilágosítást a vasi bűnmegelőzési szakemberek

A Házhoz megyünk! program ezúttal Szentgotthárdon és Körmenden folytatódik.

Zárva lesz a Dunakapu mélygarázs Győrben

A járműveikkel bent parkoló autósokat az üzemeltető arra kéri, hogy a létesítményt legkésőbb július 20-ig hagyják el!

Egy jó győri fröccsöt?

Jönnek a Rotary Fröccsnapok!

A haszonállatok szőrnyírásának szerepe a modern állattartásban

A gazdasági haszonállatok ápolása kiemelkedő fontosságú, hiszen ez közvetlenül befolyásolja az állatok egészségét, a termelési eredményeket és a gazdaság fenntarthatóságát is.

Kihirdette a férfi kosárlabda-válogatott 15 fős keretét Gasper Okorn

Szolnokon, és Székesfehérváron játssza hazai meccseit a csapat.