Megérkezett a pénz Szombathely számlájára, végre megépül a zanati kerékpárút

Fehér Buda 2022-01-04 15:21:00
Indulhat a kisajátítási eljárás, tíz hónap lesz a kivitelezés.

"Örömmel tájékoztatjuk a zanatiakat és a szombathelyieket, hogy a zanati kerékpárút megépítéséhez ígért közel 300 millió forint támogatás megérkezett önkormányzatunkhoz", jelentették be Szombathely Facebook-oldalán. A posztban hozzáteszik, hogy a kerékpárút terveit az jelenlegi városvezetés már korábban elkészíttette, a fedezet rendelkezésre áll, így indulhat a beruházás.

Először a kisajátítási eljárás indul meg, annak lezárultát követően pedig 10 hónap lesz maga a kivitelezés, tehát ha minden jól megy, még akár már idén elkészülhet a kerékpárút.

 

Log in or sign up to view

See posts, photos and more on Facebook.

 

A zanati kerékpárút ügye egyébként eléggé kacifántos, eddig 225 méter épült meg a kerékpárútból, 1850 méternek kellene még megépülnie ahhoz, hogy teljes legyen az összeköttetés a zanati városrésszel. Az út ügyében emiatt tavaly augusztusban összehívták a Zanati Kerékpárút Létesítését Vizsgáló Ideiglenes Bizottságot, hogy megállapítsák kinek a hibájából nem épült meg 2008 óta a kerékpárút, amit egyébként a HORWAT Investment Ingatlanforgalmazó Kft.-nek kellett volna megépítenie, csakhogy a cég a határidőt folyamatosan kitolta. 

A HORWAT Investment ugyanis 2008-ban szántót vásárol a városhatárban, ami jó üzletnek tűnhetett, hiszen a városba főképp innen, a 86-os, mára már a megépült M86-os út felől érkezik a forgalom. Sejthető lehetett, hogy nyugati mintára előbb-utóbb Szombathelyen is bevásárlóközpontok fognak épülni a város határában.Csakhogy az akkor még külterületi területeket csakis úgy lehetett beépíteni, ha azt az önkormányzat belterületté vonja. Az akkori városvezetés ajánlott egy egyezséget:

Belterületté vonják a szántókat, a cég cserébe megépíti az utakat, útcsatlakozásokat, valamint a kerékpárúttal köti össze a zanati városrészt a Pick-teleppel. 

2011-ben ismét a szombathelyi közgyűlés elé került az ügy. Már a vásárláskor biztosítékot akart a testület, hogy a kerékpárút meg fog épülni. Ezért a területre jelzálogot jegyeztetett be, és a vállalkozással 50 millió forintos óvadékot is helyeztetett el egy bankszámlán. A 2011-es újra tárgyaláskor aztán az önkormányzat – figyelembe véve, hogy gazdasági megtorpanás jelentkezett a világban és ezzel együtt a magyar gazdaságban is – a jelzálog bejegyzést ugyan hagyta, ám az óvadékot 25 millióra csökkentette.

2015-ben optimistán álltak a beruházás előtt, Puskás Tivadar polgármester akkor azt mondta, hogy 2016 decemberére teljes hosszában elkészül majd az út, de nem készült. A megvásárolt terület pedig lassan kezdett beépülni. A Decatlon, a Burger King és egy autómosó is létesült.

2018 júniusában ismét szóba került a beruházás a közgyűlésen.

Ekkor már az önkormányzat is bepipulni látszott. 

A kerékpárút megépítésnek határidejét ugyan kitolta 2020 május 31-ig, ám a jelzálogot újra vissza jegyeztette, és 2022 május 31-ig fenn is tartja. Az óvadékkal ugyanígy tette, azzal a kitétellel, hogy amennyiben a beruházó július 25-ig nem küldi vissza aláírva a szerződés módosítását, akkor a 25 millió forintos óvadékot lehívja az önkormányzat.

2020. májusában aztán a HORWAT Investmentel minden betűt leegyeztetve szerződés tervezetet készített a szombathelyi önkormányzat. Amikor aztán az aláírás történt volna, a cég képviselője ismételten módosítani akart, a városvezetés azonban ebbe már nem ment bele és bíróságra elé vitte az ügyet. 

A tavaly augusztusi ülésen az is elhangzott, hogy a HORWAT Investment elismerte, hogy a kerékpárút nem készült el, így kész peren kívül megegyezni és megépíteni azt. A bizottság tagjai azonban nem látták a garanciát arra, hogy az előző évekkel ellentétben, most egy bírósági döntés nélkül is sikerülne befejezni az építkezést. 

A grémium elnöke, Putz Attila (Éljen Szombathely!), aki egyben a zanati körzet képviselője is akkor azzal az összegzéssel zárt, hogy nagy valószínűséggel ha ez a bizottság nem jön létre, akkor nem érkezik meg az a 300 millió forint a központi költségvetésből az út megépítésére, amit most írtak jóvá Szombathely számlájára.

A zanati városrészt 1969-ben csatolták Szombathelyhez, a kerékpáros közlekedést azóta nem sikerült megoldani a régi falu és a város többi része között. 

Szólj hozzá!

Horváth Attila: Nem tartom kizártnak, hogy lakossági egyeztetést kezdjünk az Intermodális Csomópontról

Bár a megvalósítás egyelőre a kanyarban sincs, lehet, hogy így is érdemes egy társadalmi párbeszédet elkezdeni.

Az LMP az energiaügyi miniszterhez fordul a recski bányanyitás ügyében

200 méteres távolságra van a bánya a lakott területtől.

Tagadja a Mi Hazánk, hogy tagja lenne a győri Fodor Roland

A párt szerint csak a jelentkezését nyújtotta be.

A komáromi akkumulátorgyár bővítésétől rettegnek a helyiek

Már a mostani működés mellett is vannak aggasztó jelek.

Február második felében már egészen biztosan használható lesz Szombathely legújabb útja

Végre gurulhatnak az autók a Körmendi és a Jáki út között.

Szombathely nemet mond az akkumulátorgyárakra!

Határozatot hozott rá a közgyűlés. A Fidesz-frakció nem nyomott gombot.

A SZOVA balatoni nyaralójában fognak üdülni a szombathelyi gyerekek

Egészen biztosan nem fogják eladni az ingatlant - jelentett ki Nemény polgármester.

Ukránokat kutyázó posztot rakott ki, kátyúkról kapott kérdéseket a győri fideszes képviselő

A világpolitikai kalandozásnak a szabadhegyi helyi ügyek vetettek véget.

Rekordokkal zárta a Szombathelyen is jelen lévő Főtaxi az elmúlt évet

A flotta autói összesen csaknem 36 millió kilométert tettek meg.

Elit informatikus-alapképzést indít a győri egyetem

„Erős, magas presztízsű szakot indítunk, ahová a legjobb és a legmotiváltabb fiatalok jelentkezését várjuk” – fogalmazott a dékán.

Tüntetést szervez az LMP Debrecenbe

A párt minden önkormányzati képviselője előterjesztéssel próbálja megvédeni a helyieket.

Február másodikán indulnak a bértárgyalások az Audiban

A szakszervezet a bérek reálértékét akarja megőrizni.

Fizetős lesz a győri ETO Park parkolója

Az első három óra ingyenes lesz, utána kétszáz forintot kell fizetni óránként.