A közbeszerzéseken általában nagy esélyesként induló Duna Aszfalt építheti meg az M80-as autóút és Szentgotthárd közötti bekötőút hiányzó szakaszát.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent dokumentáció alapján persze őrült nagy melót senki ne képzeljen el: mindössze egy 270 méteres (egészen pontosan 270,6) szakaszról van szó.
A 9,5 méter koronaszélességben tervezett út 2X1 sávos lesz (csakúgy, mint a M8-as). Egyetlen műtárgya a Rábafüzesi-patak felett átívelő felüljáró lesz, amely egy egyszerű, egynyílású, kéttámaszú, felsőpályás monolit pályalemezt jelent, amely előregyártott gerendákból épül.
A munkát az állam egyik nagy kedvence, a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt nyerte 555 millió 227 ezer 257 forintért a Colas és a Strabag ellenében.
Az M80-asról készült galériánkat itt tekintheti meg:
Semmi sem lett a nagy ígéretből
Mint ismert, Orbán Viktor miniszterelnök korábban többször is ígéretett tett arra, hogy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül Szentgotthárd és Körmend között, ámm ebből semmi sem lett.
2X2 néha 2X1 - büszkén és boldogan adták át a félkész M80-ast
2018 tavaszán kezdődtek meg és most fejeződtek be az M80-as autóút osztrák határig tartó, 2x1 sávos, közel 29 kilométeres szakaszának munkálatai. A fejlesztés elősegíti a régió gazdasági fellendülését, megteremti a biztonságos és gyors közlekedés feltételeit, hozzájárul a magyar-osztrák határkapcsolat dinamikus fejlődéséhez. - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lelkes beszámolójában.
Bár az októberi átadóünnepség fényét Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára, V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője, Bebes István, Körmend fideszes polgármestere, valamint Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese is igyekezett megemelni, arról egyetlen szalagátvágó politikus sem beszélt, hogy mikor készül el az eredetileg ígért 2X2 sávos út (a kivitelezést egyébként a Duna Aszfalt Zrt. – Mészáros és Mészáros Zrt. végezte nettó 62 milliárd forintért).
A most átadott, autóútnak nevezett úthoz hasonló már épült Magyarországon, Dél-Zalában. Az M70-es eredetileg 2X1 sávos autóútként épült meg, aminek köszönhetően valódi "halálút" lett belőle, rengeteg balesetettel. Végül belátva a tévedést valódi auópályává fejlesztették az utat 2019-re.