2018 tavaszán kezdődtek meg és most fejeződtek be az M80-as autóút osztrák határig tartó, 2x1 sávos, közel 29 kilométeres szakaszának munkálatai. A fejlesztés elősegíti a régió gazdasági fellendülését, megteremti a biztonságos és gyors közlekedés feltételeit, hozzájárul a magyar-osztrák határkapcsolat dinamikus fejlődéséhez. - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lelkes beszámolójában.
Mint írják: a két szakaszban megvalósult beruházás első részeként júniusban megtörtént a vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok közötti, 6,6 kilométeres szakasz ideiglenes forgalomba helyezése.
A szentgotthárdi csomópont és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakasz megnyitásával be kell várni az osztrák S7-es út legkorábban 2024-ben várható csatlakozását.
A beruházás második részében, 19,4 kilométeren a Vasszentmihálytól Körmendig tartó szakasz épült meg. A kivitelezés befejezésével most a magyar-osztrák határ előtti rész kivételével 27,2 kilométeres szakaszt vehetnek birtokba az autósok.
Vasszentmihálynál megépült Magyarország második legnagyobb, 575 méter hosszú völgyhídja. A 11 támaszú völgyhíd a Vörös-patak völgyét és a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti bekötő utat íveli át, legmagasabb pillérei 22 méteresek - írják.
Mint ismert, Orbán Viktor miniszterelnök korábban többször is ígéretett tett arra, hogy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül Szentgotthárd és Körmend között. Erre az ígéretére Bana Tibor független országgyűlési képviselő is felhívta a figyelmet:
Bana Tibor Orbán Viktornak: hol a beígért 2x2 sávos gyorsforgalmi út Körmend és Szentgotthárd között?
A miniszterelnök kétszer is megígérte, hogy egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül a két város között.
Meghatódott, boldog politikusok - és egy elfelejtett ígéret
Az átadóünnepség fényét emelte szalagátvágó technikájával Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára, V. Németh Zsolt, a térség országgyűlési képviselője, Bebes István, Körmend fideszes polgármestere, valamint Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Mosóczi László az M86-os fejlesztéséről (annak évekig tartó botrányos csúszásáról egy szót sem szólt), gazdaságélénkítésről, megyei városok négysávos bekötéséről, és úgy általában a hazai autópálya-építkezések történetéről mesélt.
V. Németh Zsolt többek között méltatta az út elkészültét, megjegyezve, hogy a környező települések mentesülnek az átmenő forgalomtól, fejlődik a gazdaság és gyorsabban el lehet érni Budapestet is.
Bebes István, Körmend polgármestere mélyen megköszönte Magyarország kormányának a munkát és fejlesztést, egyben örömének adott hangot atekintetben, hogy fellélegethetnek az átmenő forgalom okozta zaj- és szmoghatás alól, ráadásul új dimenziók nyilnak meg a gazdasági élet és turizmus területén.
Egy dologról azonban egyik szalagátvágó politikus sem beszélt:
Mikor készül el az eredetileg ígért 2X2 sávos út.
A fejlesztés uniós forrásból valósul meg, kivitelezést Duna Aszfalt Zrt. – Mészáros és Mészáros Zrt. végezte nettó 62 milliárd forint összegben.
A most átadott, autóútnak nevezett úthoz hasonló már épült Magyarországon, Dél-Zalában. Az M70-es eredetileg 2X1 sávos autóútként épült meg, aminek köszönhetően valódi "halálút" lett belőle, rengeteg balesetettel. Végül belátva a tévedést valódi auópályává fejlesztették az utat 2019-re.