Szombathely számos pontján épülnek kerékpártámaszok. Nem sokkal a karácsonyi leállás előtt a városházához is kikerültek ezek az acélcsövek.
A bringások jól tudják, hogy ezek a teljesen egyszerűen kinéző támaszok a legjobb kerékpártárolók, hiszen a bringát teljes vázzal neki lehet támasztani, így könnyű lezárni.
Ezeknél a tárolóknál az a veszély sem fenyeget, hogy a bicikli eldőlne. Ellentétben azokkal a tárolókkal, amikbe csak a bicaj egyik kerekét lehet betámasztani. A Fő tér felújításánál sajnos optikailag látványos, ám gyakorlati hasznát tekintve szinte használhatatlan tárolók lettek vásárolva. A spirálos tárolóban ugyanis a bicikli kereke könnyen 8-ast kap. Ezt pedig egyetlen kerékpáros sem szereti.
"Fenntartható városi közlekedésfejlesztés" címmel indított projektet Szombathely még 2017-ben. A programhoz az EU 1 milliárd 15 millió forint vissza nem térítendő forrást adott. Ebben a csomagban épült meg többek között a Stromfeld nemrég átadott kerékpárútja, és még számtalan más kerékpárút és kerékpársáv.
A projekt lehetővé tette támaszok beszerzését és kihelyezését is. Így jutott pénz például az Ady tér mellett egy egész kerékpártámasz park létesítésére, de a városháza és a Vásárcsarnok előtti támaszok is így létesültek.
A piac előtt például ez így sikerült:
Egészen furcsa látvány, hogy a Vásárcsarnok előtti tükörsima alig pár hónapos aszfaltot máris felbontották, hogy a kerékpártámaszokat le tudják rögzíteni.
Mint arról többször is beszámoltunk a Vásárcsarnok felújítása szintén nagyrészt EU-s forrásból valósult meg, az volt a „Szombathelyi Vásárcsarnok felújítása” című projekt. Szombathely 1 milliárd 601 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott, ehhez később az előre nem látott költségek miatt több, mint félmilliárd forintot adott még hozzá a város.
Az elkészült épületet szeptemberben adták át. A kerékpártámaszok pedig december elején kerültek ki.
Egybefüggő friss aszfalt: “élt” 3 hónapot.
Ez a sztori egy kicsit hasonlít a Szent Imre herceg utcai megépített majd felbontott csapadékvíz elvezetők esetére.