Még nyáron írtunk arról, hogy elkezdhetik a 8-as főút Herend és Devecser közötti négysávosításának tervezését.
A Közbeszerzési Értesítőben december 21-én megjelent dokumentum szerint a nyertes tervezőiroda feladata a "8. számú főút Herend és Devecser közötti szakasz négynyomúsításához szükséges engedélyezési tervek korszerűségi felülvizsgálata, kiviteli tervek elkészítése, valamint Devecser nyugati elkerülő és Ajka-Bakonygyepes elkerülő utak engedélyezési és kiviteli teveinek elkészítése szükséges engedélyek megszerzése.
Őrület: hamarosan tervezhetik a 8-as négysávosítását Herend és Devecser között
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent dokumentum szerint a későbbi nyertes feladata a "8. számú főút Herend és Devecser közötti szakasz négynyomúsításához szükséges engedélyezési tervek korszerűségi felülvizsgálata, kiviteli tervek elkészítése, valamint Devecser nyugati elkerülő és Ajka-Bakonygyepes elkerülő utak engedélyezési és kiviteli teveinek elkészítése szükséges engedélyek megszerzése.
A kiírás szerint a Herend és Devecser közötti egybefüggő hozzávetőlegesen 27,5 km hosszú (ebből körülbelül 12 kilométer új nyomvonalon) szakaszának 2x2 sávos főúttá történő fejlesztésének a tervezése a szükséges különszintű csomópontokkal, pihenőkkel, az országos közúthálózat alternatív kiegészítő elemeivel és az önkormányzati utak korrekciójával.
A szakasz legnagyobb műtárgyként tartalmazza a Városlődi-völgyhíd áttervezését is.
Emellett a tervező feladata a Devecser nyugati elkerülője és az Ajka-Bakonygyepes elkerülő út engedélyezési, kiviteli terveinek elkészítése és a szükséges engedélyek megszerzése, valamint utóbbi Ajka - Devecser összekötő útig történő meghosszabbítási lehetőségének tanulmánytervi szintű vizsgálata is, mintegy 1,5 kilométer hosszban.
A 27,5 kilométeres szakasz tervezése 2,45 milliárd forintba kerül. A munkát három cég együtt nyerte el: az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft.
A 8-as úton közlekedők között jól ismert az út kínkeservesen lassú négysávosítása. Az évtizedek óta húzódó korszerűsítés még 2015-ben akadt el Herendnél, miután a Fidesz-KDNP csúfos vereséget szenvedett a tapolcai időközi választáson, így - ahogyan sok helyütt az országban - ellenzékivé váló körzet nem számíthatott a fejlesztési forrásokra sem.
2018-ban a helyzet megváltozott, újra kormánypárti képviselője lett a Tapolcai-Ajkai választókerületnek, mégis idén sikerült elérni, hogy a Dunántúl egyik legfontosabb útvonalának négysávosítása folytatódjon.
Az elmúlt hat évben - tehát kapkodásról szó sincs - a várpalotai elkerülő és az Inota–Várpalota szakaszok elkészültek, illetve jelenleg is zajlik a veszprémi elkerülő fejlesztése. A remények szerint a budapesti, az almádi és a füredi csomópontok különszintű átépítésével különösen a nyári dugók enyhülhetnek Veszprém környékén.