A Közbeszerzési Értesítőben megjelent dokumentum szerint a későbbi nyertes feladata a "8. számú főút Herend és Devecser közötti szakasz négynyomúsításához szükséges engedélyezési tervek korszerűségi felülvizsgálata, kiviteli tervek elkészítése, valamint Devecser nyugati elkerülő és Ajka-Bakonygyepes elkerülő utak engedélyezési és kiviteli teveinek elkészítése szükséges engedélyek megszerzése.
A kiírás szerint a Herend és Devecser közötti egybefüggő hozzávetőlegesen 27,5 km hosszú (ebből körülbelül 12 kilométer új nyomvonalon) szakaszának 2x2 sávos főúttá történő fejlesztésének a tervezése a szükséges különszintű csomópontokkal, pihenőkkel, az országos közúthálózat alternatív kiegészítő elemeivel és az önkormányzati utak korrekciójával.
A tervező feladata a Városlődi-völgyhíd áttervezése is.
A 8-as úton közlekedők között jól ismert az út kínkeservesen lassú négysávosítása. Az évtizedek óta húzódó korszerűsítés még 2015-ben akadt el Herendnél, miután a Fidesz-KDNP csúfos vereséget szenvedett a tapolcai időközi választáson, így - ahogyan sok helyütt az országban - ellenzékivé váló körzet nem számíthatott a fejlesztési forrásokra sem.
2018-ban a helyzet megváltozott, újra kormánypárti képviselője lett a Tapolcai-Ajkai választókerületnek, mégis csak most sikerült elérni, hogy a Dunántúl egyik legfontosabb útvonalának négysávosítása folytatódjon. Ennek vélhetően ahhoz is köze van, hogy Fenyvesi Zoltánnak, a körzet fideszes képviselőjének finoman szólva sincs elég lobbiereje, sőt, információk szerint (amit a mai napig nem cáfolt senki), már az utódját is megtalálták a rehabilitált Navracsics Tibor személyében.
Újra a fronton: Navracsics Tibornak kell megmentenie a Fideszt a tapolcai választókerületben
Információink szerint újra aktivizálhatja a Fidesz korábbi közigazgatási, majd külügyminiszterét, Navracsics Tibort, ám nem annak "hazai" körzetében, Veszprémben, hanem a Tapolcát, Ajkát és Sümeget magába foglaló Veszprém megyei 3. sz. országgyűlési egyéni választókerületben.
Az elmúlt hat évben viszont legalább a várpalotai elkerülő és az Inota–Várpalota szakaszok elkészültek, illetve jelenleg is zajlik a veszprémi elkerülő fejlesztése. A remények szerint a budapesti, az almádi és a füredi csomópontok különszintű átépítésével különösen a nyári dugók enyhülhetnek Veszprém környékén.