Hende vagy Czeglédy lesz a kerékpározók megmentője Szombathely és Balogunyom között?

Nagy Donát 2021-11-03 16:06:00
Vagy a jelenlegi, vagy a jövő tavasszal megválasztott új országgyűlési képviselőn múlik, mikor lehet végre biztonságos biciklizni a 86-os főút mellett.

Legutóbb két napja írtunk arról, hogy 70 millió forint hiányzik még ahhoz a kerékpárúthoz, amit Szombathely és Balogunyom közé terveznek építeni. Ugyan 2020 óta már rendelkezésre áll több mint 200 millió forint, de mire a projekt eljutott a közbeszerzés kiírásához, ennyivel drágult a becsült kivitelezés.

Erről ma tartott sajtótájékoztatót Horváth Attila (Éljen Szombathely), a vasi megyeszékhely alpolgármestere a város szélén, ahol jelenleg véget ér a kerékpárút. Mint mondta, a kormányzati elvonások miatt Szombathelynek nem áll rendelkezésére ekkora többletforrás. Azonban ők is szeretnék megépíteni a régóta, már az előző városvezetések által is megígért bicikliutat, ezért is szervezték meg a sajtótájékoztatót a Petőfitelepre.

Fotók: Nagy Donát

Jelenleg itt ér véget a Szombathely felől érkező kerékpárút (jobbról).

 

Azt gondoljuk, hogy a falvakban élők sem másodrendű állampolgárok. Emellett pedig szerintünk aki okosan gondolkodik, az belátja, hogy Szombathelyre nem egy önálló szigetként kell tekinteni, hanem a térség központjaként

– mondta az alpolgármester, majd kiegészítette azzal, hogy sajnálja Hende Csaba (Fidesz-KDNP) azon gondolkodását, miszerint az országgyűlési képviselőnek nem feladata a térség számára pénzért lobbizni.

Én azért arra kérem Hende Csabát, hogy korábbi gondolatait bírálja felül, és próbáljon meg lobbizni a még hiányzó 70 millió forintért a kormánynál

– jelentette ki Horváth Attila.

Fotók: Nagy Donát

A KRESZ-táblát is letakarták, a lezárás pedig feltűnő festést kapott. Jelenleg tilos a szakasz használata.

 

A sajtótájékoztatón megjelent Tarsoly Alfonz (független), Balogunyom polgármestere is, aki azt mondta, sajnálja, hogy vele nem egyeztetnek a kérdésben. A kistelepülés egyébként nemrég a falu határától a vasútig megépíttetett egy rövidebb szakaszt, ám ezt jelenleg tilos használni, ugyanis nem kapott használatbavételi engedélyt.

Azért kellett lezárni a szakaszt, mert balesetveszélyes lenne, hiszen most így a 86-os főúton kellene áttolni a biciklit a kerékpárút végén annak, aki Szombathely felé haladna

– mondta Tarsoly, majd hozzátette, hogy használatbavételi engedélyt a már megépült szakasz is akkor kaphat majd, ha egészen a Petőfitelepig megépül a bicikliút, így az azon közlekedők nem fogják keresztezni a 86-os főutat.

A tervezéssel érintett szakaszon ugyanis a GYSEV Zrt. a meglévő vasútvonalon fejlesztést hajtott végre, mely miatt a korábban – az engedélyezési eljárásban kiadott és rendelkezésre álló – kezelői hozzájárulását visszavonta.

De mikor lesz meg a hiányzó 70 millió forint?

Horváth Attila szerint a pénz megszerzése most Hende Csaba lobbierején múlik. Azonban ha ő kudarcot vall, akkor bízik benne, hogy a tavaszi kormányváltás után Czeglédy Csaba (független) jelenlegi szombathelyi önkormányzati képviselő, az ellenzék országgyűlési képviselőjelöltje már képes lesz a térség érdekeit valóban szem előtt tartani.

Fotók: Nagy Donát

Szombathely felől érkezve itt kell a bicikliseknek a rendkívül forgalmas, gyakorlatilag életveszélyes 86-os főútra felhajtania.

 

A nyomvonal egyébként a 86-os főúttól nyugatra fog húzódni – egy részen az út melletti árok betemetésével –, azaz a Petőfitelep után ugyanazon az oldalon, ahol addig is. 

Kérdésünkre Horváth Attila megerősítette, hogy a szombathelyi városvezetés rendkívül elkötelezett a kerékpárutak építése terén. Hiába csökken majd vélhetően pár év múlva a 86-os főút forgalma az új M86-os autóút megépülésével, bicikliúton mindig biztonságosabb lesz közlekedni, mint egy bármilyen forgalmas úttesten. Így a leendő M86-os autóúttól függetlenül a projekt mellett állnak.

Szólj hozzá!

23 millió 800 ezer forintba került a tavalyi Asztalkő Fesztivál, 83 ezer forint jutott a velemi óvodának adományként

A Balázsy Péter, megyei jegyző által elnökölt egyesület tavaly hiába csupán 2 éves volt, így is 20 millió forintos állami támogatást kapott. 

Szombathely az ötödik legbiztonságosabb magyar város

A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.

Egy old timer Volkswagen bogárral gurul az Őrségbe Magyar Péter

Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.

Milyen legyen a karikagyűrűd?

Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.

Az otthon fűtési rendszer karbantartása: a biztonságos és hatékony működés kulcsa

Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.

Pótfelvételi kisokos: még nem késő egyetemet választani

Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni. 

Az adagoló szivattyú: javítsd vagy cseréld?

Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.

A bevallások nem megfelelő gyakoriságára figyelmeztet a NAV

Ma indul az új adategyeztetési kampány. 

Nem adott elsőbbséget és balesetet okozott egy férfi Szombathelyen

Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől. 

Több mint 350 millió forint ment el a VOKS2025 szavazólapokra 

Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem. 

Medencék alá műpázsit: Praktikus és esztétikus megoldás

Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.

14 és fél milliárd forintból bővíti körmendi gyáregységét az Egis

Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.