Nem, az autópálya leállósávja még mindig nem kerékpársáv

Bazsó Bálint 2021-07-20 11:11:00
Őrület.

Még jogosítvány sem kell hozzá, hogy tudjuk: autópályán tekerni nem csak tilos, de még életveszélyes is.

A Magyar Közút legfrissebb tájékoztatójában pontosan erre hívják fel a figyelmet. 

"A szeszélyes és szélsőséges időjárás orvosmeteorológiai szempontból is rendkívül nagy hatással van a közlekedőkre" 

- írják, udvariasan rávilágítva arra a tényre, hogy jelenlegi időjárásunk sok-sok embertársunk esetében kihozza a nettó elmebajt, mindegy, hogy gyalogosról, kerékpárosról vagy autósról van szó.

Mint kiderült: egy férfi csütörtökön az M1-es autópályán, egy másik illető pedig vasárnap kora reggel az M3-as leállósávján tekert. Mind a két esetben közös, hogy szerencsére nem történt baleset és személyi sérülés sem (a Magyar Közút Instagram-oldalán a videót is megtekintheti).

Mint ismert, egy hónappal ezelőtt, június elején egy férfi e-rolleren csapatta az M1-es leállósávjában. Az életveszélyes mutatványnak nem lett következménye, a kiérkező rendőrök már nem találták meg a férfit.

Megunta a várakozást, e-rollerre pattant egy férfi az M1-es autópályán

Nem mindennapi jelenetet láthattak az ország legforgalmasabb autópályájának leállósávján, Bicske térségében. Hétfő délután az M1-es autópályán a Hegyeshalom felé vezető oldalon két kamion ütközött össze. A külső sáv lezárása miatt a torlódás hossza meghaladta a 3 kilométert.

A Magyar Közút arra kéri a közlekedőket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne kövessék ezeket a rossz példákat, amelyeket a KRESZ is egyértelműen tilt.

A KRESZ előírásai feketén-fehéren leírják, hogy a gyorsforgalmi utakon csak olyan járművekkel szabad közlekedni, amelyek sík úton is legalább 60 km/órás sebességgel képesek haladni. Más járművek közlekedése szigorúan tilos. Ráadásul a leállósávot is csak meghatározott járművek használhatják folyamatos haladásra. Tehát az M1-es és M3-as autópályán kerékpározó személyek több szabálytalanságot is elkövettek. Ráadásul ezzel rendkívül nagy veszélybe is sodorták magukat. Szerencsére egyik esetnél sem történt baleset vagy személyi sérülés.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. határozottan felhívja a közlekedők figyelmét, hogy nincs az a szituáció, amiért érdemes ilyen mértékű szabálytalanságot és veszélyes helyzetet bevállalni.

Szólj hozzá!

A 69-est is kihúzták az ötöslottón

Meg még négy kevésbé izgalmas számot.

Már nem nagyon lehet eladni a lityi-lötyi kávékat

Inkább kevesebb kávét iszunk, de a jobb minőségűt keressük.

Rózsaszínűre változott két tó színe Argentínában

A térségben működő halászati üzemek ürítik a tavakba a szennyvizüket, benne az elszíneződést okozó nátrium-szulfit tartósítószert.

Hamilton indulhat az élről a Hungaroringen

Bottas és Verstappen követi a hétszeres világbajnokot.

Brit kutatók koffeinnel megspékelt nektárt adtak néhány méhnek, amitől bepörögtek a rovarok

A méhek teljesen olyanok, mint az emberek, koffein hatására jobban dolgoznak.

Aláírták az LMP Zöld Garancia Programját

A párt által támogatott miniszterelnök-jelölt, Karácsony Gergely fő célnak azt nevezte, hogy "igazi, a jövőt építő zöld kormányzás" kövesse a 2022-es kormányváltást.

2037-ig biztosan lesz a Hungaroringen Forma-1-es futam

Megújul majd a mogyoródi létesítmény bejárati része, főlelátója és főépülete is.

Elhunyt Horváth Zoltán, az Egis Körmend egyik törzsszurkolója

Sokan ismerték és szerették szurkolói körökben.

Országos tűzgyújtási tilalom lépett életbe

Az előrejelzés szerint a hétvégén az ország döntő részén nem várható csapadék.

Golomán György: Szakmai döntést hoztam

Több magyar csapat is kereste a Falco új igazolását.

Milák Kristóf Európa-csúccsal ezüstérmes 100 méter pillangón

Egy hajszállal maradt le a győztes Caeleb Dresseltől.

Döntetlennel nyitott a Gyirmót az MTK ellen az NB I-ben

Rakoncátlankodó reflektorok színesítették a mérkőzést.

A patkány, a parlagfű és a vadnyúl mind-mind drága mulatság Európának

A nem őshonos fajok sokba kerültek a gazdaságnak az elmúlt hatvan évben.

Győrben 13 új zöldautóbusz állhat forgalomba

A Volánbusz összesen száz darab új ilyen busz beszerzésére nyert el támogatást.

van még itt cikk a témában:

"A fejekben kell valamit átkattintani, igenis lehet gyalogolni, busszal menni, kerékpárral gurulni"

Miért jó, ha minél többen kerékpároznak Budapesten és az országban? Miért fontos a kötöttpályás fejlesztés és valójában kiknek segít a behajtási díj?

Ezek az útfejlesztések szolgálják Győrt a megnövekedett forgalommal szemben

Új turbókörforgalmat is kap a város a Strabag kivitelezésével.