A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében a csarnok tetőszerkezet-építése befejeződött, a csarnokbelsőben található 26 méter magas térállványt elbontották és folytatják a további építési munkákat. Jelenleg a héjazat építésén dolgoznak a szakemberek, a restaurátorok végzik a főpárkány felújítását. A tetőszerkezettel megújul a csarnok belső világítása is, megkezdődött az új világítótestek beépítése.
A tető bevilágítására szolgáló üvegezés elkészültével, most a bazilikális ablakok ragasztott, biztonsági üvegezése zajlik. A hat toronytetőből négy csúcsdísz már a helyére került az eredeti pompájában. A főhomlokzat díszműbádogos konzolainak gyártása befejeződött, azokat folyamatosan helyezik vissza eredeti helyükre.
A projekt keretében megújul 8200 négyzetméteren a vágánycsarnok teteje, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, a gyorsétterem, illetve hat homlokzati torony is. Az épület mindkét végén, összesen 2200 négyzetméteren teljesen új lesz az üveg függönyfal, valamint megtörténik az állomásépület többi, eddig fel nem újított tetőszakaszának javítása. Átépül részben a csapadékvíz-elvezetés, továbbá új utastájékoztatási rendszert és a vágánycsarnokban felsővezeték-hálózatot alakítanak ki.
Látványos szakaszához érkezett a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének bontása
Viszont legalább már nem ázik be hazánk egyik legfontosabb vasúti épületegyüttese. Fotó: Fotó: MÁV "Immár a második daru is üzembe állt a mintegy 8200 négyzetméteren megújuló tetőszerkezeten a folyamatos munka segítése érdekében. A vágánycsarnok tetőzetén a már folyamatban lévő első fázisban tervezett bontási műveleteket az ütemterv szerint előreláthatóan ősszel fejezik be" - olvasható a MÁV közleményében.
Ahogyan arról korábban többször is beszámoltunk, a MÁV kormányzati és uniós források segítségével saját beruházásban fontos utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végez. A teljes aszfaltozott járófelület cseréje és új, modern digitális utastájékoztatás megépítése megtörténik. A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, a beázási problémák megszüntetésével, majd az álmennyezet újjáépítésével megújulnak a keresztalagút utasforgalmi terei, növelve az utaskomfortot.
Az évtizedek óta nem működő liftet is kicserélik
Az akadálymentes közlekedés biztosítása érdekében, a pályaudvar gyalogos aluljáróját és a váci vágányokkal szembeni üveges várórészt, az úgynevezett hidegvárót összekötő és jelenleg nem működő liftet kicserélik. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpa kerül kialakításra, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint. A pályaudvar területén, a csarnokban a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett taktilis sáv készül, aminek megtervezésében a Magyar Vakok- és Gyengénlátók Országos Szövetsége nyújtott segítséget. Ezen taktilis sáv elhelyezése a teljes pályaudvaron több ütemben valósul meg, várhatóan 2022 évi befejezéssel.
Mint ismert, az évtizedes elhanyagoltság után több budapesti pályaudvart is felújítanak. Így a Nyugati mellett - ha nem is túl sok és látványos - de megkezdték a Keleti felújítását, dolgoznak a Déli pályaudvaron és a tervek szerint hamarosan megkezdődik a Kelenföldi indóház régóta esedések rekonstrukciója is.
Már csak pár évet kell várni, hogy ne egy katasztrófafilm díszlete várja a nyugatról érkezőket Budapesten
Máló vakolat, sitt, betört ablakok, húgyszag, galambürülék. Az évekkel ezelőtt felaggatott, újkorában is rendkívül ízléstelen, pár forintos karácsonyi égősor maradványaival együtt szürreális összképet nyújtó épület fogadja a Dunántúlról vagy éppen Nyugat-Európából a fővárosba vonattal érkezőket Kelenföldön.