Megkezdődhet az utascentrum építése az évente közel 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvaron, mert eredményes a nyílt kiviteli közbeszerzési eljárás, és a kialakításhoz szükséges források rendelkezésre állásáról is megszületett a kormánydöntés – írja közleményében a vasúttársaság.
2020 utolsó napjaiban írtunk már a beruházásról, mégpedig azt, hogy teljes felújítást most se várjon senki, sőt.
Mielőtt nagyon örülnénk az egyébként sem túl vaskos összegnek (ne felejtsük el, a Fidesz kvázi házi elitképzője, a Matthias Corvinus Collegium egymaga 100 milliárd forintot kap) a kétmilliárd forint több mint felét a Nyugati pályaudvar felújításából vonják el. A pénzből a Keleti pályaudvar metrószintjén új ügyfélcentrumot építenek és jegyautomatákat állítanak fel, emellett mozgólépcsőket és lifteket építenek a pályaudvar felé.Már-már a XXI. század felé nyitást jelenti, hogy új, közforgalmi mosdókat építenek, remények szerint leváltva ezzel a leginkább egy elcsépelt posztapokaliptikus film kötelező kellékeként megjelenő jelenleg használt latrinákat.
Az ígéret szerint a pénzből tehát az aluljárószint és a pénztárak környéke újulhat meg. Arról ugyanakkor továbbra sem tudni semmit, hogy a Keleti pályaudvar évtizedek óta esedékes felújítása mikor kezdődhet meg – írtuk még tavaly.
Egy kicsit kevesebb Balkán várja a Budapestre érkezőt
A kormány kicsivel több mint kétmilliárd forintot csoportosított át a Keleti pályaudvar fejlesztésére. A december 24-én megjelent határozat szerint a kormány "tekintettel a pályaudvarok elsődleges utasfogalmi, csomóponti és városkapu szerepére, valamint épített örökségi jelentőségére, egyetért a pályaudvarok fejlesztésének szükségességével".
A MÁV viszont a jelek szerint nagyon elégedett a beruházással.
Az előkészületi munkálatok hamarosan indulnak, a látványos kivitelezés tavasszal veheti kezdetét. A várhatóan év végéig tartó munkákat követően, a fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé: egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften – közlik. Itt megnézheti a látványtervek fotóit:
A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg. Az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren, a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi – tudatja a MÁV-közlemény.