Hát ha van forgalmi eszköz, ami mostanában izgatja a szombathelyiek fantáziáját, az az oladi fahíd. A hídról nem kevés cikket írtam eddig sem, és azt gondolom, hogyha a fizetésemet a híd szó leírásával arányosan kapnám, akkor igen csak szép őszt zárnék.
Csak dióhéjban az eddigiek:
Augusztus végén jelentette be Puskás Tivadar polgármester, hogy életveszélyes lett az Aranypatak fahíd, ezért lezárják az autósforgalom elől. Ezt azonban nem azonnal tették meg, hanem a bejelentést követően pár nappal.
A környéket teljesen ellehetetlenítette a híd lezárása. Hatalmasat kell kerülnie a Kárpáti Kelemen utca környékén lakóknak. A híd forgalmának jó részét a Márton Áron utca kapta meg.
Közben nekiálltak a fahíd javításának. A hidat fizikai akadályokkal zárták el az autók elől, betonba öntött fém korlát állják a kocsik útját. A városháza azonban egy korábbi kérdésünkre azt közölte, hogy a hidat a felújítás végeztével újra járhatják az autósok. Ez azt jelenti, hogy október 31-el kell átadnia a kivitelezőnek a felújított hidat, a forgalom ezután veheti ismét birtokba.
Sokan nem értik, hogy miért toldozza, foldozza a város a fahidat, ahelyett, hogy építenének a helyén egy újat. Ennek egyébként vízügyi korlátozásai sem lennének.
A város rendezési tervében régóta szerepel egy másik híd is. Ez a Pásztor Csárda melletti út folytatásaként épülne meg, és úgy néz ki nem is kell már rá olyan nagyon sokat várni.
Az október 15-i Gazdasági Bizottsági ülésen tárgyalta a híd ügyét a városvezetés. Ott elhangzott, hogy:
A javítást követően a régi híd továbbra is kizárólag súly-, és szélességkorlátozással üzemeltethető, konzerváljuk a meglévő állapotot, a híd teherbírása 2,5 t marad, a szélesség nem megfelelő, egyidejű kétirányú forgalom nem lehetséges, a gyalogosok továbbra is elválasztás nélkül a járműforgalommal egy szintben közlekedhetnek.
A nyugati városrész forgalmi viszonyainak javítása érdekében szükséges és indokolt a Szabályozási Terv által kijelölt helyen, az Árkádia Üzletház melletti 3784 hrsz-ú út folytatásában új, 2x1 forgalmi sávos közúti híd építése az Arany-patak felett.