Unyatyinszki György
2018. szeptember 24. hétfő, 08:05

Harmadannyi utas használja a vasutat, mint negyven éve, a bevételek 18 százaléka származik csak a jegyeladásokból, a többit a magyar költségvetés állja az adófizetők pénzéből – foglalható össze a MÁV nem túl fényes helyzete Homolya Róbert, a MÁV vezetőjének interjújából, amit a Világgazdaságban jelent meg.

 

Három ülésből kettő üres az országos átlag szerint egy járaton, viszont a nagyobb városok elővárosi vonalainak nagy a kihasználtsága. Ez az eloszlás miatt nagyon távol áll attól a MÁV, hogy piaci alapon is működőképes legyen. Mivel fejleszteni is az elővárosi vonalakon éri meg, ott tervezik használni az új emeletes motorvonatokat is, amely 11 400 teljesen új ülőhelyet jelent ezeken a vonalakon. A többi vonalon lényegében nincs pénz a fejlesztésre.

 

„A felső vezeték nem azért szakad el, mert nincs karbantartva, vagy nem üzemképes, hanem azért, mert van a karbantartásnak, felújításnak egy olyan szintje, amelyre a társaságnak sajnos évtizedek óta nincs pénze.”

 

Nem tudom, hogy tudták-e, de egyelőre egyetlen vonalon tudnak a vonatok 160 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedni, ez pedig a Tata-Hegyeshalom távolság. Bár vannak vonatok, amelyek tudnának hasonló sebességgel haladni az ország más vonalain is, de a biztosító berendezés hiánya miatt erre nincs lehetőség. Homolya szerint ezek beszerzése és telepítése folyamatban van.

 

fotó: Máthé Zoltán / MTI

comments powered by Disqus

A jelenlegihez hasonló mértékben.

A lángok egy másik járműre is átterjedtek.

Több száz madár érkezett tegnap este a platánfákra. 

Ráadásul nem mostanában várható eső.

Nem kevesebb, mint tíz pozícióra várják az embereket.

Répcelakon, Sitkén és Vát közelében volt dolguk.

A főpályaudvar épületében egy gyógyszertárban.

A válogatott meccs után, az utcán támadtak rá.

Ruha nélküli képet osztott meg magáról az ágyból.

Twitter megosztás Google+ megosztás