Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket!
Egy vasi településre vitt utam, miután megtaláltam G. Attila hirdetését az interneten. A leírás szerint egy működő, motorral ellátott, egyébként fából épült kiskocsin szeretne túladni. Én ugyan nem szerettem volna vásárolni, de a képek láttán igen érdekesnek tűnt a kisautó. A nap végén viszont egy egész kupac, különböző méretű kocsi között találtam magamat.
Attila korábban Bangkokban élt, ott tanulta ki az üvegszálas építés fortélyait. A falon lógó képeken teljes méretarányú sportautókban ülnek a mosolygó emberek, ezek jó része ráadásul motorral ellátott, abszolút működő kocsik. Több versenyautóhoz is készített már karosszériaelemeket, de teljes készletet is alkot olykor.
A kisebb üvegszálas karosszériák alá többnyire pedálos szerkezetek, vázak kerülnek. Ezek Magyarországon csak három kerékkel rendelkezhetnek
- mondta a műhelyben Attila.
A vázszerkezetet egy másik helyen készítik, erre épül rá az üvegszálas test. Ehhez először habkartonból kell megalkotni a sablont, erre munkálják rá az üvegszálat. A végén jön a festés, ami egyben a védőréteget is alkotja, ugyanis a nap UV sugárzása pár év alatt teljesen tönkretenné az anyagot.
Én már látom is a szemem előtt, ahogy a Balaton egyik településén ilyen menő járgánnyal hajtok ki a kölcsönzőből, mint a Kisvakond a felhúzhatós kocsijával. De Attila szerint egyelőre még nem kaptak rá itthon a vállalkozók a hasonlóak vásárlására, üzemeltetésére; inkább magánemberek veszik meg őket kedvtelésnek.
A fa kiskocsit már készen vásároltam, és szerettem volna, ha jó gazdát találok neki. Ez most úgy néz ki, sikerült is, egy magyar ember vette meg tőlem, kiállítási darabnak szánja a gyűjteményébe.
A fa vázszerkezet ránézésre aprólékos munkával készült, a meghajtásról egy Yamaha robogó motorja gondoskodik. Kormány, gáz, fék, minden működik rajta, látszik, hogy alaposan átgondolta a mester az építést.
A flotta további érdekességeket is tartalmaz, lemezből készült kétfedeles vadászgép és Volkswagen Kübel is parkol a műhely előtt. Ezekben olyan pedálsor található, mint anno a Moszkvics gyermekautó alatt.
Ezek amolyan prototípusok, de mire a készítőjük végzett velük, azt mondta, többet már nem szeretne ilyent építeni. Szóval megmaradtak egyedi példányoknak.
Attila most egy elektromos meghajtású, napelemmel felszerelt kocsin dolgozik, ennek a hajtása már megvan, éppen a karosszéria számára faragja ki a habkartont.
A műhelyben rengeteg érdekes dolgot mutatott, hiszen nem csak üvegszálból, de fémszálból is készülnek autóformák - ezek díszként fognak funkcionálni. Képzeljük csak el, milyen lehet telefuttatva borostyánnal!
Hát ez micsoda?
- kérdeztem a túránk végén.
Ja, ez csak egy Puli, a magyar autótípus, annak is az egyetlen, kabrió verziója.
- bontotta ki a ponyvát, és tűntek elő a vélhetően Ikarus lámpabúrák.
Igaz, mivel utóbbi szintén elektromos hajtású, így nincsen kipufogója, azaz nem is lenne hová a Kisvakondnak betömnie a kolbászkát.
Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.