A legforgalmasabb állomásokat érintően 2023-ig tartó, komplex felújítási programot hirdetett a MÁV „50 MEGÚJULÓ ÁLLOMÁS” elnevezéssel – derült ki a vasúttársaság honlapjáról. Mint írják, a MÁV „kiemelt feladatként kezeli a személyszállítás szolgáltatási színvonalának emelését, amelynek fontos eleme az állomási környezet szépítése, kulturáltabb utasforgalmi terek kialakítása”.
Ráférne a felújítás, szépítés és bővítés a Győr belvárosában álló, 1953 és 1958 között épült szocreál állomásépületre is,
Míg programban több állomáson is leginkább egy alapos festésről és tatarozásról van szó, illetve P+R, illetve B+R parkolók kialakításáról, addig a győri vasútállomás problémái túlmutatnak ezen. Persze ráférne egy alapos tatarozás is, valamint parkolókból is elég szűkösen áll a belvárosi oldalon, de még nagyobb gond, hogy az egész épület nincs akadálymentesítve, és hogy az aulán kívül nincs kialakítva olyan utasváró, ahol le lehetne ülni.
Érdekes módon egyébként az utastájékoztató rendszer vígan üzemel az évek óta lezárt váróban, ahol elvileg valamikor majd kormányablak fog nyílni, ám ez évek óta nem valósul meg, pedig a kormányablak miatt még akadálymentes feljárót is építettek magához az épülethez – a peronokhoz nem –, amit aztán hetekig nem lehetett használni csak azért, mert a kormányablak megnyitására vártak – és várnak azóta is, sőt, egyébként 2013 óta.
Hogy történik-e valaha előrelépés a vasútállomás ügyében, könnyebb lesz-e rajta valaha kerekesszékkel, vagy babakocsival közlekedni, az nyilván függ a polgármesterválasztás eredményétől is: lapunk megkérdezte a jelölteket, hogy mit lépnének a vasútállomással kapcsolatban, amint válaszolnak, jelentkezünk.