2050-re nullára csökkentené a széndioxid-kibocsátást az angol légiközlekedési ipar, ugyanakkor a következő három évtizedben 70 százalékkal növelnék a járatok számát, írja a Guardian. Egy angol koalíció, a Sustainable Aviation, ami magába foglalja a legtöbb angol légitársaságot és repülőteret hamarosan aláírja a a dokumentumot, ami kötelezni fogja a tagokat a nettó zéró kibocsájtás elérésére. A dekarbonizációs ütemterv egy, már meglévő tervezetre épít, ám a régebbi dokumentum csak megfelezte volna a széndioxid-kibocsájtást az iparágon belül.
Évente nagyjából 25,8 millió tonna széndioxid kibocsájtásáért felelős az ágazat, és, habár ennek a lenullázására törekednek, ez nem azt jelenti, hogy teljesen megszüntetnék a kibocsájtást. Helyette optimalizálnák a repülőutakat, újfajta, környezetkímélőbb gépeket és motorokat szereznének be, a kibocsájtás több mint egyharmadát pedig karbon-ellentételezéssel, például megújuló energia felhasználásával érnék el. Tehát a repülők 2050 után is bocsájtanának ki szén-dioxidot, ám a társaságok ezt más lépésekkel ellensúlyoznák.
Az angol légiközlekedési ipar két legnagyobb játékosa közül a British Airways tulajdonosa, az IAG már elkötelezte magát a tervezet mellett, az easyJet azonban már ennél is tovább ment, ők jelenleg is zéró nettó kibocsájtás mellett üzemelnek, amit ellensúlyozással érnek el.
Az újfajta, környezetkímélőbb motorok azonban még nem is léteznek, miközben fenntarthatóbb üzemanyagok már léteznek, de ezeket még nem használják a kereskedelmi járatokon. Éppen ezért a Greenpeace nem örül teljesen a lépésnek, John Sauven, a szervezet egyesült királyságbeli vezetője azt mondja, az ellensúlyozás csak egy kifogás, ami mellett ugyanolyan környezetromboló módon üzemelhetnek a vállalatok. Sauven szerint ezzel a lépéssel az egész iparág másra hárítja a felelősséget, hiszen nem saját maguknak kell elérni a nulla széndioxid-kibocsájtást.