Nullára csökkentené a széndioxid-kibocsájtását az angol légiközlekedési ipar, a Greenpeace mégsem örül

Fehér Buda 2020-02-04 19:43:00
A környezetvédelmi szervezet szerint a légi közlekedés ezzel másra hárítja a felelősséget.

2050-re nullára csökkentené a széndioxid-kibocsátást az angol légiközlekedési ipar, ugyanakkor a következő három évtizedben 70 százalékkal növelnék a járatok számát, írja a Guardian. Egy angol koalíció, a Sustainable Aviation, ami magába foglalja a legtöbb angol légitársaságot és repülőteret hamarosan aláírja a a dokumentumot, ami kötelezni fogja a tagokat a nettó zéró kibocsájtás elérésére. A dekarbonizációs ütemterv egy, már meglévő tervezetre épít, ám a régebbi dokumentum csak megfelezte volna a széndioxid-kibocsájtást az iparágon belül.

Évente nagyjából 25,8 millió tonna széndioxid kibocsájtásáért felelős az ágazat, és, habár ennek a lenullázására törekednek, ez nem azt jelenti, hogy teljesen megszüntetnék a kibocsájtást. Helyette optimalizálnák a repülőutakat, újfajta, környezetkímélőbb gépeket és motorokat szereznének be, a kibocsájtás több mint egyharmadát pedig karbon-ellentételezéssel, például megújuló energia felhasználásával érnék el. Tehát a repülők 2050 után is bocsájtanának ki szén-dioxidot, ám a társaságok ezt más lépésekkel ellensúlyoznák.

Az angol légiközlekedési ipar két legnagyobb játékosa közül a British Airways tulajdonosa, az IAG már elkötelezte magát a tervezet mellett, az easyJet azonban már ennél is tovább ment, ők jelenleg is zéró nettó kibocsájtás mellett üzemelnek, amit ellensúlyozással érnek el.

Az újfajta, környezetkímélőbb motorok azonban még nem is léteznek, miközben fenntarthatóbb üzemanyagok már léteznek, de ezeket még nem használják a kereskedelmi járatokon. Éppen ezért a Greenpeace nem örül teljesen a lépésnek, John Sauven, a szervezet egyesült királyságbeli vezetője azt mondja, az ellensúlyozás csak egy kifogás, ami mellett ugyanolyan környezetromboló módon üzemelhetnek a vállalatok. Sauven szerint ezzel a lépéssel az egész iparág másra hárítja a felelősséget, hiszen nem saját maguknak kell elérni a nulla széndioxid-kibocsájtást.

Szólj hozzá!

Szombathely új parlamenti képviselője nem nyilatkozik Szombathellyel kapcsolatban

Csuzda Gábor a helyi Fideszhez irányított minket. A városi Fidesz elnökének fogalma sem volt arról, ki az a Csuzda képviselő.

Már már visszaállt a tanítási rend a győri Kazinczy Ferenc Gimnáziumban

Tegnap csőtörés miatt kellett hazaküldeni a gyerekeket.

Dübörgött a szombathelyi Ez az a nap!

Több Rohonci úti lakó is a hangos zenére panaszkodott.

Egy 10 milliárd forintos kötött hitel okoz fejtörést Győrben

Pintér polgármester egy mai találkozón azt beszélte meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, hogy lazítanak a felhasználhatóság szabályain.

Mediterrán fákkal bővül a győri belváros növényzete

3 olajfa lesz a pionír a Dunakapu téren. 

752 kilométer vasúti pályát ad át a MÁV a GYSEV-nek

Július 1-től következik be a váltás.

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.