Nullára csökkentené a széndioxid-kibocsájtását az angol légiközlekedési ipar, a Greenpeace mégsem örül

Fehér Buda 2020-02-04 19:43:00
A környezetvédelmi szervezet szerint a légi közlekedés ezzel másra hárítja a felelősséget.

2050-re nullára csökkentené a széndioxid-kibocsátást az angol légiközlekedési ipar, ugyanakkor a következő három évtizedben 70 százalékkal növelnék a járatok számát, írja a Guardian. Egy angol koalíció, a Sustainable Aviation, ami magába foglalja a legtöbb angol légitársaságot és repülőteret hamarosan aláírja a a dokumentumot, ami kötelezni fogja a tagokat a nettó zéró kibocsájtás elérésére. A dekarbonizációs ütemterv egy, már meglévő tervezetre épít, ám a régebbi dokumentum csak megfelezte volna a széndioxid-kibocsájtást az iparágon belül.

Évente nagyjából 25,8 millió tonna széndioxid kibocsájtásáért felelős az ágazat, és, habár ennek a lenullázására törekednek, ez nem azt jelenti, hogy teljesen megszüntetnék a kibocsájtást. Helyette optimalizálnák a repülőutakat, újfajta, környezetkímélőbb gépeket és motorokat szereznének be, a kibocsájtás több mint egyharmadát pedig karbon-ellentételezéssel, például megújuló energia felhasználásával érnék el. Tehát a repülők 2050 után is bocsájtanának ki szén-dioxidot, ám a társaságok ezt más lépésekkel ellensúlyoznák.

Az angol légiközlekedési ipar két legnagyobb játékosa közül a British Airways tulajdonosa, az IAG már elkötelezte magát a tervezet mellett, az easyJet azonban már ennél is tovább ment, ők jelenleg is zéró nettó kibocsájtás mellett üzemelnek, amit ellensúlyozással érnek el.

Az újfajta, környezetkímélőbb motorok azonban még nem is léteznek, miközben fenntarthatóbb üzemanyagok már léteznek, de ezeket még nem használják a kereskedelmi járatokon. Éppen ezért a Greenpeace nem örül teljesen a lépésnek, John Sauven, a szervezet egyesült királyságbeli vezetője azt mondja, az ellensúlyozás csak egy kifogás, ami mellett ugyanolyan környezetromboló módon üzemelhetnek a vállalatok. Sauven szerint ezzel a lépéssel az egész iparág másra hárítja a felelősséget, hiszen nem saját maguknak kell elérni a nulla széndioxid-kibocsájtást.

Szólj hozzá!

Közös listát állít Budapesten és az EP-választáson a DK, az MSZP és a Párbeszéd

A közös EP-lista vezetője Dobrev Klára lesz, a lista első négy helyét a DK kapta.

Az önkormányzat bevonásával fog bármi is történni a szombathelyi Nagyszállóval

A parkoló kérdésben is minden segítséget meg fog adni a városvezetés.

Nyakkitekeréssel fenyegette a kalauzt a szombathelyi vonaton egy férfi

Annak ellenére szállított kerékpárt, hogy azon a járaton a kerékpár szállítása tilos volt.

2027-től új villanyvonatok járnak Szombathely és Budapest között

Az óránkénti 160 kilométeres sebességre képes ötrészes járművek hossza 106,2 méter, az ülőhelyek száma a nyári és téli üléselrendezéstől függően rugalmasan változtatható.

Zöld Bajnok díjat nyert Szombathely

Szombathely minden várakozást felülmúlt.

Győrszentivánon két rákkeltő anyag tekintetében veszélyeztetettség áll fenn

Elkészült a civil légszennyezettség-mérés szakmai értékelése.

Homlok ne hazudj! Erzsi takarodj!

Felirat jelent meg a Haladás Sportkomplexum oldalán.

Magyar Péter: Nem úszhatja meg a maffiaállam feje, Orbán Viktor

Több ezer fő vett részt Magyar Péter budapesti tüntetésén.

Átépítik a szombathelyi Sportliget rendre víz alá kerülő sétányát

A tervezésnél a dozmati víztározó kapacitásában bíztak.

Dézsi: Borkai egy tátongó seb Győr lelkén és testén

Mesterséges intelligenciával szerkesztett videók léteznek csak Dézsi szerint, olyan nem, amivel zsarolni lehetne.

A szombathelyi börtönbe akart drogot csempészni a győri férfi

Mobiltelefonok és adathordozók is voltak a csomagban.

„Magukat kihuzatták” – közzétette a hangfelvételt Magyar Péter

Varga Judit volt igazságügyi miniszter beszél a felvételen arról, hogy fideszes politikusok kihúzatták a nevüket a Völner-Schadl-ügy irataiból.

Zebrán gázolt a szentgotthárdi nő

A balesetben a sértett nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett.