A RegionalBahn értesülései szerint visszakozik a szaktárca: több vasútvonalon is visszaáll a „járványmenetrend” előtti időszakban érvényes közlekedési rend. A portál szerint ugyanakkor nem koncepcióváltásról van szó, csupán a helyi érdekek győzelméről, vagyis nem minden vonalat érint a visszaállítás.
Mint írják: A MÁV-nál már dolgoznak az új szerelvényfordulók megtervezésén. Az érintett vonalak:
- 25 Boba–Zalaszentiván–Zalaegerszeg–Hodoš
- 38 Nagyatád–Somogyszob
- 60 Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc–Pécs
- 75 Vác–Diósjenő–Balassagyarmat
- 78 Ipolytarnóc–Balassagyarmat–Aszód
- 102 Kál-Kápolna–Kisújszállás
- 103 Tiszafüred–Karcag
- 109 Debrecen–Tiszalök
- 125 Mezőtúr–Mezőhegyes
- 145 Kecskemét–Lakitelek–Szolnok
A RegionalBahn szerint a fenti listából is látszik, hogy elsősorban azok a térségek kapják vissza a vasúti kínálatot, ahol a leghangosabb és legjobb érdekérvényesítő képességekkel bíró polgármesterek és helyi képviselők vannak jelen a politikában. Vagyis szó sincs arról, hogy az Információs és Technológiai Minisztériumban, illetve a sokak szerint a járatpusztításért felelős Közlekedési Kutatóintézetben (KTI) új közlekedési koncepciót dolgoztak volna ki.
Mint ismert, a szakmai szervezetek éles tiltakozását kiváltó járványmenetrend egész térségek közlekedését lehetetlenítette el, hosszú pótlóbuszozásra, átszállásokra kényszerítve az utasokat, miközben valódi megtakarítást nem is jelentett volna az intézkedés. A témáról itt írtunk bővebben:
A MÁV új menetrendjével ezentúl három átszállás kell majd, hogy Szombathelyről eljussunk Pécsre
A tegnap este jelent meg a MÁV-Start június 6-tól érvényes menetrendje, ami miatt már most nem egy szervezet emelte fel a hangját, az utasok pedig zúgolódnak, ami nem csoda. A Magyar Közlekedési Klub szerint az új menetrend a legsúlyosabb botrány kategóriájába tartozik, mely „totálisan tönkreveri egész térségek közösségi közlekedését", a Közlekedő Tömeg pedig közlekedéspolitikáért felelős államtitkár lemondását követeli.