Manapság az óceánjáró luxushajók bonyolítják le a világ turizmusának egy igen jelentős részét. Egy-egy monstrumon akár 5-6 ezren is lehetnek, a személyzet sem kevesebb ezernél. Számos magyar vállal munkát a hajókon, nemrég hárman is bajba kerültek a koronavírus miatt. De messze nem ez a jellemző és a hírek szerint honfitársaink tünetmentesek.
Nem aggódik a vírus miatt egy igazán „öreg tengerész", Bauer Kálmán Zsolt sem, aki jelentős karriert futott be ebben a különleges ágazatban. Fiatal még, de már bejárta a bolygó vizes felszínét, világhírességek kóstolják termékeit. Angliában él, pár év alatt főcukrásszá küzdötte fel magát, egy multi hajóscég fejlesztő főcukrásza lett. Tíz luxushajó édességeiért felel, s mint mondja, most készül cége a legnagyobb hajót vízre tenni. Ezen 6 ezer embernek lesz helye és 17 étterem várja őket. Meg persze Zsolt a finomságaival.
Bauer úr Körmenden született és Szombathelyen, az Orlayban szerzett szakképesítést. Persze, ez nem lett volna elég az álomkarrierhez. Kellett oda még állandó önképzés, tanulás, szorgalom és szerencse. Felsorolni sem tudja, hány filmsztárnak, sportolónak, celebnek készített desszertet. Izgalmas életet él. Belefér ebbe nyílt tengeri kalóztámadás éppen úgy, mint egy alaszkai ősgleccser jégfalának megmászása. És néha az izgalom is teljes fordulaton pörög. Mint amikor a Tűzföldet kerülve pokoli viharba futott a hajója."Huszonöt méteres hullámokkal küzdöttünk. Akkora volt az ütésük, hogy az egész hajón megállt az élet. Tizenkét órán keresztül nem is hagyhattuk el a helyünket, az összes szolgáltatás leállt".
Zsolt a Korona cukrászüzemében kezdte el a szakmát Péter Andrásné, Anikó keze alatt. Az élethez szerencse kell és neki volt. Kiváló mesterekhez került, megtanult angolul és a Berki csárdában képezte magát a legendás Pilnay Zoltán segítségével. A szombathelyi Orlayban szakvizsgázott, cukrász lett. Aztán befutott az első hajós szerződés. Előbb segédcukrász volt, majd pár év alatt küzdötte fel magát főcukrásszá. Egy ideje pedig a hajós cég fejlesztő cukrásza-szakácsaként dolgozik.
„Tíz luxushajón felszolgált összes ételért és cukrász termékért személyesen felelek. Szó szerint tengernyi már az élményem. Ezek sorából is kiemelkedett a Queen Mary 2 avatása. Óriási volt a tömeg, csillogással, gazdagsággal. Ezek más léptékek, mint amihez az átlagember szokott. A luxushajókat mindig is keresték a világ ismert személyiségei, sztárjai. Sokuknak szolgáltam fel saját készítésű desszertet. Két olimpián is részt vehettem, mint az olimpia zászlós hajójának főcukrásza. A magyar sportolók, akikkel az athéni olimpián találkoztam, nagyon kedvesek voltak. Nagyon ritkán, de üdvözölhettem a hajón magyar vendégeket is, közte egy szombathelyi családot. A hajók gyakorlatilag körbejárják a Földet és a fedélzeten minőségi a kiszolgálás".
Zsolt több világkörüli úton is részt vett már, az egyik 115 napig tartott. „Ha valakinek sok a tenger, akkor a San Franciscóból induló hajóról Sydneyben kiszállhat. Egy ilyen út nem olcsó, már 2000-ben is elérte a 285 ezer dollárt"- jegyzi meg. Maga a hajó is megér egy misét. Zárt rendszerű, saját hulladék feldolgozójában darálják le a matériát. Kórháza van és képes ivóvizet előállítani. Dízel motorok hajtják, de jön a hidrogénmeghajtás. Zsolték reggelire átlag 6 ezer tojást használnak el, évente 20 tonna homár fogy, a liszt és a cukor mennyisége vagonokban mérhető. „Ez egy vizes szálloda mozikkal, színházzal, úszómedencékkel, sétányokkal, golfpályákkal, üzletekkel, bevásárló utcával. Szóval ami egy többezres városhoz dukál és közben megy a hajó".
Az is érdekes, amit az utasokkal kapcsolatban mond. „Hihetetlen, hogy miket tudnak kérdezni. Például, hogy a hajónak van-e saját elektromossága? Melyik lifttel jutnak el a hajó egyik végéből a másikba? A wc-ben a víz sós, vagy édes? Mit csinálunk a jégszobrokkal, miután elolvadtak? A személyzet a hajon alszik –e? A személyzettel és a hajóval mi fog történni, miután ők hazamentek? – ezekre az egyszerű kérdésekre elég sokszor adtam érdekes válaszokat. Kifejtettem kérdezőnek, hogy a személyzetért minden este jön a helikopter, hogy elvigye, reggel pedig visszahozza őket. Na, másnap hívattak a hotel igazgatóhoz. Aki mondta, hogy az illető vendég panaszkodott, mert nem tudtak aludni a személyzeti helikoptertől, annyira zajos volt... Hát így jár, aki viccel egy nagy hajón".
Szólj hozzá!
A 100 éves verseny első szakasza az ETO Parkban ért célba, Pelikán János a legjobb magyar.
Az indoklás szerint a képviselő példaértékűen támogatta a mentők munkáját és fejlesztéseit.
Hat hónapnyi herce-hurca után újra lehet helyben intézni egy csomó mindent.
Időről időre helyet kapnak a hírekben olyan betegségek, állapotok, amelyek az adott ország lakosságának jelentős részét érintik.
A határozat egyelőre nem jogerős.
A képviselő kitiltotta a férfit a szociális bérlakásokból, emiatt akart rá kezet emelni.
A Fidesz vezetésének hamarosan döntenie kell, hogy ki ül be a Vas01-es választókerület megüresedett képviselői székébe.
Az Országgyűlés elnöke Fekete Dáviddal karöltve kampányolt Ukrajna ellen. (Véleménycikk következik.)
A hatóságok és a civil állatvédő szervezetek 102 kutyát és 32 további állatot mentettek ki két csöngei ingatlanról.
Roller, ruha, dohánybolt: az óvári férfi nem tudott leállni.
A 100 éves verseny páratlan élményt, és komoly lezárásokat hoz szerda délután.
Donald Trump, Európát sújtó vámjai miatt kért segítséget a győri polgármester.
Szombathely parlamenti képviselőjének hivatalos közösségi oldala februárban frissült utoljára.
A lakosság tájékoztatása nem lehet pénz kérdés.
A korábbi igazgató H. Vörös Márta nyugdíjba vonul.
Egytől hat évig terjedő börtön lehet a vége.
Majd’ 10 milliót kért kölcsönt de esze ágában sem volt visszadni.
A hazai bajnokságban vergődő csapatok vívnak a második számú európai trófeáért.