Manapság az óceánjáró luxushajók bonyolítják le a világ turizmusának egy igen jelentős részét. Egy-egy monstrumon akár 5-6 ezren is lehetnek, a személyzet sem kevesebb ezernél. Számos magyar vállal munkát a hajókon, nemrég hárman is bajba kerültek a koronavírus miatt. De messze nem ez a jellemző és a hírek szerint honfitársaink tünetmentesek.
Nem aggódik a vírus miatt egy igazán „öreg tengerész", Bauer Kálmán Zsolt sem, aki jelentős karriert futott be ebben a különleges ágazatban. Fiatal még, de már bejárta a bolygó vizes felszínét, világhírességek kóstolják termékeit. Angliában él, pár év alatt főcukrásszá küzdötte fel magát, egy multi hajóscég fejlesztő főcukrásza lett. Tíz luxushajó édességeiért felel, s mint mondja, most készül cége a legnagyobb hajót vízre tenni. Ezen 6 ezer embernek lesz helye és 17 étterem várja őket. Meg persze Zsolt a finomságaival.
Bauer úr Körmenden született és Szombathelyen, az Orlayban szerzett szakképesítést. Persze, ez nem lett volna elég az álomkarrierhez. Kellett oda még állandó önképzés, tanulás, szorgalom és szerencse. Felsorolni sem tudja, hány filmsztárnak, sportolónak, celebnek készített desszertet. Izgalmas életet él. Belefér ebbe nyílt tengeri kalóztámadás éppen úgy, mint egy alaszkai ősgleccser jégfalának megmászása. És néha az izgalom is teljes fordulaton pörög. Mint amikor a Tűzföldet kerülve pokoli viharba futott a hajója."Huszonöt méteres hullámokkal küzdöttünk. Akkora volt az ütésük, hogy az egész hajón megállt az élet. Tizenkét órán keresztül nem is hagyhattuk el a helyünket, az összes szolgáltatás leállt".
Zsolt a Korona cukrászüzemében kezdte el a szakmát Péter Andrásné, Anikó keze alatt. Az élethez szerencse kell és neki volt. Kiváló mesterekhez került, megtanult angolul és a Berki csárdában képezte magát a legendás Pilnay Zoltán segítségével. A szombathelyi Orlayban szakvizsgázott, cukrász lett. Aztán befutott az első hajós szerződés. Előbb segédcukrász volt, majd pár év alatt küzdötte fel magát főcukrásszá. Egy ideje pedig a hajós cég fejlesztő cukrásza-szakácsaként dolgozik.
„Tíz luxushajón felszolgált összes ételért és cukrász termékért személyesen felelek. Szó szerint tengernyi már az élményem. Ezek sorából is kiemelkedett a Queen Mary 2 avatása. Óriási volt a tömeg, csillogással, gazdagsággal. Ezek más léptékek, mint amihez az átlagember szokott. A luxushajókat mindig is keresték a világ ismert személyiségei, sztárjai. Sokuknak szolgáltam fel saját készítésű desszertet. Két olimpián is részt vehettem, mint az olimpia zászlós hajójának főcukrásza. A magyar sportolók, akikkel az athéni olimpián találkoztam, nagyon kedvesek voltak. Nagyon ritkán, de üdvözölhettem a hajón magyar vendégeket is, közte egy szombathelyi családot. A hajók gyakorlatilag körbejárják a Földet és a fedélzeten minőségi a kiszolgálás".
Zsolt több világkörüli úton is részt vett már, az egyik 115 napig tartott. „Ha valakinek sok a tenger, akkor a San Franciscóból induló hajóról Sydneyben kiszállhat. Egy ilyen út nem olcsó, már 2000-ben is elérte a 285 ezer dollárt"- jegyzi meg. Maga a hajó is megér egy misét. Zárt rendszerű, saját hulladék feldolgozójában darálják le a matériát. Kórháza van és képes ivóvizet előállítani. Dízel motorok hajtják, de jön a hidrogénmeghajtás. Zsolték reggelire átlag 6 ezer tojást használnak el, évente 20 tonna homár fogy, a liszt és a cukor mennyisége vagonokban mérhető. „Ez egy vizes szálloda mozikkal, színházzal, úszómedencékkel, sétányokkal, golfpályákkal, üzletekkel, bevásárló utcával. Szóval ami egy többezres városhoz dukál és közben megy a hajó".
Az is érdekes, amit az utasokkal kapcsolatban mond. „Hihetetlen, hogy miket tudnak kérdezni. Például, hogy a hajónak van-e saját elektromossága? Melyik lifttel jutnak el a hajó egyik végéből a másikba? A wc-ben a víz sós, vagy édes? Mit csinálunk a jégszobrokkal, miután elolvadtak? A személyzet a hajon alszik –e? A személyzettel és a hajóval mi fog történni, miután ők hazamentek? – ezekre az egyszerű kérdésekre elég sokszor adtam érdekes válaszokat. Kifejtettem kérdezőnek, hogy a személyzetért minden este jön a helikopter, hogy elvigye, reggel pedig visszahozza őket. Na, másnap hívattak a hotel igazgatóhoz. Aki mondta, hogy az illető vendég panaszkodott, mert nem tudtak aludni a személyzeti helikoptertől, annyira zajos volt... Hát így jár, aki viccel egy nagy hajón".
Szólj hozzá!
Mindegy mit írtak az osztrák lapok, nem volt ‘megoldása’ a győriek ellen a bécsi alakulatnak.
Úgy nőtte ki az eredeti helyszínt, hogy ott sem járt.
Németh tanulmányai alapján akár püspök is lehetett volna.
Új játszótér, buszmegálló és felújított óvoda is szerepel a listán.
Zavar van erőben.
Kóny, Sopron és Mosonmagyaróvár érintése után érkezik.
Ugyanennyi a kikiáltási ára a csapat megmaradt ajándéktárgyainak.
A két csapat a Konferencia-liga play off körében csap össze.
Biztosan te is gondolkodtál már azon, hogy milyen internetcsomag lenne a legjobb számodra.
Letöltendő fegyház lehet a vége.
A nem hivatalos információk szerint 16 órától lehet meghallgatni a politikust.
A város 15 pontján helyeztek ki ilyen szerkezeteket.
Benis Martin így is ott lesz a nemzetközi megmérettetésen.
Több városrészben, egymással párhuzamosan folyik a munka.
Az egykori szombathelyi Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola docense magas színvonalú munkáját ismerték el.
Két személyautó ütközött korábban.
A város idén saját költségvetéséből 8 millió forintot különített el erre a célra.
Egy gondosan megtervezett és kiváló minőségben elkészített matrica nem pusztán információt nyújt, hanem egyedi márkaélményt is kínál.
Szent Kvirin emlékének ápolásában vállalt szerepe miatt részesül elismerésben a szombathelyi önkormányzati képviselő.