Korábban Szombathelyen a Rumi úton már megtapasztalhatták a lakók, hogy milyen az, ha egy beruházásról csak utólag kapnak tájékoztatást. Az történt ugyanis, hogy az EU támogatásával esővíz-csatornát kezdett építeni a város.
Ez azzal jár, hogy a házak előtt a kivitelező felbontja a sok helyen 30-40 éve meglévő bejáró hidakat és újat épít helyette. Csakhogy a lakók nem azt kapják vissza, ami addig volt.
Sok helyen ugyanis mindössze 4 méter széles bejárókat építenek, korábban azonban 7-8 méter széles hidak voltak. Minderről azonban előre nem értesítették a lakosságot, vagyis de. A városvezetők szerint a szombathely.hu-n tették közzé az egy évvel ezelőtti lakossági fórumok időpontját. Erről azonban a lakók így nem értesültek és azokból a szórólapokból sem kaptak, amiket állítólag minden érintett postaládájába bedobtak.
Ez történt a Rumi úton, és pontosan ugyanez történt Oladon is a Dozmat, a Bárdos Alice, a Komlósi Ferenc és az Áchim András utcákban is.Érzékelve a lakók dühét, haragját ls tanácstalanságát Kecskés László (Fidesz-KDNP) a körzet képviselője és Illés Károly (Fidesz-KDNP) a beruházásokért felelős alpolgármester hétfő délután három órakor lakossági fórumot tartott.
Kecskés rögtön azzal kezdte, hogy mekkora munkája volt abban, hogy az utcák közműve és csatornája megújuljon. Ez egyébként már a környék rekonstrukciójának előkészítése, aminek keretén belűl az utak is új burkolatot kapnának, csak hát az új többség ezt leszavazta - mondta Kecskés.
Arról egyébként nem nagyon beszélt a körzet fideszes képviselője, hogy 9 éve lett volna rá a Puskás vezette városvezetés, hogy kezdjen valamit az egyre jobban lepusztuló utakkal. Ráadásul Kecskés előtt is fideszes képviselője volt a körzetnek, Lazáry Viktor személyében.
Illés is szót kért, ő azt mondja, hogy mindenki nyugodjon meg, mert most ugyan felfordulás van, de hát az építkezés már csak ilyen, hogy kosszal jár. Mindenkinek vissza lesz építve a bejárója, akinek engedélyes terve volt rá. Ám a jogszabály 6 méternél szélesebb nem enged meg, ezt muszáj lesz mindenkinek elfogadnia.
A panaszáradat csak ezután következett:
- magasak a hídfejek
- szűkek a bejárók, nem tudnak ráfordulni
- a túl széles árkok miatt leszűkült az út nem lehet parkolni, nem lehet közlekedni
- nagyon mélyek az árkok, ha egy gyerek beleesik, nem tud belőle kijönni
- silány a kivitelezés
- omlik be az árok széle, mert semmi sem fogja
- eddig sosem áztak be az eső miatt, minek egyáltalán az árok
- 35 évig senki az utcák felé sem nézett, most kapkodva, monyákolva dolgoznak
Volt, aki azt nehezményezte, hogy eddig nem is volt árok a telke előtt, most lesz, de mivel korábban nem volt árok, így bejáró sem kellett neki. Mivel nem volt bejárója nincs amit visszaállítsanak, most, hogyan fog ki, be közlekedni.
A lakók többsége azt mondta, hogy az utóbbi 30 évben 2-3 autóról közel 60-ra nőtt a kocsik száma. Ezzel senki nem számolt. Most pedig ott is csatorna lett ásva, ahol korábban nem volt, így megszűntek a parkolóhelyek. Nem tudják, hol fognak parkolni.
Egy másik lakos azt nem értette, hogy miért dolgoznak duplán, sőt triplán a kivitelezők. Neki most 3 méteres a bejárója, 4 helyett. Jönnek és kiszélesítik, de akkor minek építettek három méterest.
Egy, egyébként építészmérnök, lakó foglalta össze az egész kivitelezést:
Szerinte trehány a munka, össze-vissza kapkodnak, ahelyett, hogy egy utcát megcsináltak volna félig, aztán újabb fél, így is haladtak volna végig. Arról nem is beszélve, hogy ahogy elmondta szabály szerint egy ilyen volumenű építkezést nem is szabadott volna addig elkezdeni, amíg a tervező nem egyeztetett mindenkivel. Ez nem történt meg.
Időközben egyébként bekukkantott a fidesz polgármesterjelöltje, de mivel látta, hogy mennyire paprikás a hangulat, így inkább gyorsan elillant a teremből.
Az is érdekes volt, hogy bár a lakók követelték a közbeszerzési pályázatot elnyert A-Híd Kft.-től, hogy mondja meg kik az alvállakozói, a cég képviselői üzleti titokra hivatkozva megtagadták azt. Csak, hogy az egész építkezés közpénzből valósul meg, így annak minden szereplője nyilvános kell, hogy legyen.
A kivitelező és a politikusok is azzal védekeztek, hogy engedélyes kiviteli tervek alapján dolgoznak, csak éppen arról feledkeztek meg, hogy a terveket a városvezetés rendelte meg és hagyta jóvá.
A városvezetők és a lakók abban állapodtak meg, hogy a város delegál egy háromfős bizottságot, akik a végigjárják az összes érintett házat, beszélnek a lakókkal és felmérik a helyreállítási igényeket.
Az építkezéssel november végig kell végeznie a kivitelezőknek.
Szólj hozzá!
Információink szerint akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó termeléshez is kerestek területet a Komárom-Esztergom megyei település környékén korábban.
Minden programot megtartanak.
Íme a lista: ezzel pazarolják el a magyarok a legtöbb időt a munkahelyen.
Több mint 12 ezerszer játszották le.
A sorsolásra várhatóan július első hetében kerül sor.
Van nem használt, de még jó állapotban lévő tárgya? Ne dobja ki!
Az állam 6,6 milliárd forinttal támogatja a fejlesztést.
Azt állította valakiről a sárvári férfi, hogy rosszul tartja kutyáit.
Egy 159-cel siető másik autóst előzött.
Augusztus 17-től látható az előadás, ami ezúttal csakis szombathelyi színészeket vonultat fel.
Nem a legfontosabb része az uniós pénzek a magyar gazdaságnak, de akkor mi lesz pl. a pedagógusok bérnek emelésével?
Humanitárius és ökológiai katasztrófa fenyeget Dél-Ukrajnában.
3,2 millió forintért újítottak fel egy helyiséget.
200 forintot költött rá, és még el is kapták.
Nagyon aggasztó a helyzet.
Az olasz fenevad becsült értéke 86 millió forint, de akár már ennek a feléért is elvihető.
Jenei Ferenc és Keresztes László Lóránt tartott sajtótájékoztatót Győrszentivánon.