A tavasszal többször is írtunk arról, hogy megindult az építkezés a sárvári Batthyány utcán. A 383 millió forintos beruházás ugyan egy ideje már készen van, hivatalosan azonban csak ma került pont az építkezés végére, ennek apropóján tartott közös sajtótájékoztatót szombat délután a sárvári Batthyány téren Kondora István (Fidesz-KDNP), a város polgármestere, Ágh Péter (Fidesz-KDNP), országgyűlési képviselő és Böröcz Miklós, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója.
A tájékoztatón először Böröcz vette magához a szót, aki elmondta, hogy az útszakasz a Magyar Közút 100 milliárdos komplex útfelújítási programjának keretében készült el. Vas megyében az utolsók között készült el a 88100-as jelű Sárvár bekötőút burkolata, az építkezés egészen pontosan a Batthyány, a Sársziget és a Szombathelyi utcákat foglalta magába. A munkát azonban megelőzte két éve az a felújítás, ami a Fekete-híd utca csomópontjától a Batthyány és az Ady Endre utcák találkozásáig tartott, így két év alatt Sárvár ütőere összesen 3,3 kilométer hosszan újulhatott meg. A két felújítási szakasz összesen 688 millió forintot emésztett fel, amit teljes egészében hazai forrásokból valósítottak meg, a kivitelező a Strabag Kft. volt.
Böröcz a munkáról elmondta, hogy az útburkolat felmarásával kezdtek, ezután 9 centiméter vastagon fektették le az összesen 2300 köbméter aszfaltot. Az építkezés során 330 méter szegélyt cseréltek ki, mintegy 1000 négyzetméternyi burkolatfestés készült el, és a táblákat is kicserélték, így komplett módon újult meg a teljes útszakasz. Böröcz zárásként elmondta, hogy az 100 milliárdos útfelújítási program keretein belül egész Vas megyében 25 kilométernyi útszakasz újult meg, összesen 2,8 milliárd forint értékben.
Böröcz után Kondora szólalt fel, a polgármester elmondta, hogy személyesen is öröm számára, hogy a várost átszelő főútvonal végre megszépülhetett, amire azért is szükség volt, mert Sárvár turisztikai központként nagyobb terhelésnek van kitéve. A polgármester a tájékoztatón azt is megosztotta, hogy a városlakóknak a felújítás során számos kellemetlenséggel kellett szembenézniük, amiért a városvezetés kapott hideget-meleget is, de szerinte megérte kivárni a munkát, hiszen az a sok aszfalt, amiről Böröcz beszél a munka végére egy jól járható úttá változhatott. A polgármester végül azt is elmondta, hogy a város sem volt tétlen, hiszen a közút munkáját megelőzőlen 132 millió forintot költött az önkormányzat arra, hogy 2017-ben elkezdhessék a főutca felújításának háttérmunkálatait.
Ez annyit jelentett, hogy ahol kellett, már az útfelújítás előtt kicserélték a szennyvíz, vagy az ivóvíz-vezetékeket, de ebből a pénzből oldották meg csapadékvíz-elvezetését és a szegélyek cseréjét. Kondora végül a város jövőbeli terveiről is ejtett pár szót, az önkormányzat jelenleg azon dolgozik, hogy a Sári templomnál, ahol szintén nemrég fektették le az új burkolatot, kialakítsanak egy új gyalogátkelőt.
A sajtótájékoztató végén Ágh Péter országgyűlési képviselő szólalt fel, aki felemlegette, hogy a jelenlegi beruházást hosszú folyamatok előzték meg, amivel a város megközelíthetőségén akartak javítani. Ágh szerint ez a terv több elemből állt, az első ilyen volt az M86-os megépítése, ezután következett az M86-ost Sárvárral való összekötő útszakasz kiépítése. A képviselő szerint már ekkor tudták, hogy ennek a folyamatnak a harmadik eleme a Sárváron átvezető út felújítása lesz. Az útszakasz aztán néhány évvel ezelőtt került fel a felújítandó utak listájára, a munka végül 2018-ban, a Rákóczi utcával kezdődött el, majd a Batthyány utcával végződött idén tavasszal. Ágh szerint az önkormányzat és a kormány között komoly munka zajlik azért, hogy megújítsák a várost, ami nem csak az út felújításában, hanem például a Hild parkon, vagy a Sárvár Arénán is látszódik.