Információink szerint szerda déltől 60 km/órás sebességkorlátozást rendelt el a MÁV a teljes Szabadbattyán-Balatonfüred vasútvonalon.
A vasúttársaságnál dolgozó forrásunk szerint a területileg illetékes szombathelyi pályavasút üzletág igazgatóság rendelte el a korlátozást. Információink szerint a pálya "beszabályozását" végezte el rosszul a felújítást végző vállalkozó.
A MÁV szerda délben kiadott közleményében viszont a hőségre vezetik vissza a sebességkorlátozást. Mint írják: A hőség miatt a Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon szerdán és csütörtökön 11 órától 19 óráig vezették be a korlátozást, ezért az észak-balatoni vonalon 45-60 perccel megnőhet a menetidő.
MÁV-nál dolgozó forrásunk szerint ugyanakkor ez csak a "fedősztori", valójában a pálya állapotával van a gond. Ezt jelzi, hogy a pár évvel ezelőtt felújított 30-as (Székesfehérvár - Nagykanizsa) vasútvonalon semmilyen korlátozást nem kellett elrendelnie a vasúttársaságnak.
15 pályahiba egy frissen felújított vonalon
Ezen felül információink szerint hiába javítottak itt-ott a pályán, a villamosítást követően is megmaradtak a lassújelek. Úgy tudjuk, hogy Szabadbattyán és Balatonfüred között összesen 15 olyan lassújel van, ami a pálya hibájából fakad és nem a pályaív miatt került kitűzésre.
Informátorunk szerint, bár a villamos vontatójárművek többletterhelést jelentenek a közel 60 éves pálya számára, a hibák már a múlt héten elkezdtek előbukkanni, amikor még dízeles vontatás volt.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi közleményéből viszont az derül ki, hogy a villamosítás, valamint az állomások akadálymentesítése és átépítése mellett megtörtént a teljes vonalszakasz fenntartási vágányszabályozása, és a lokális pályahibák megszüntetése.
Vagyis ez alapján nem maradhatnának pályahibák, és így sebességkorlátozás sem a pályán. Korábban foglalkoztunk magával a villamosítás körüli problémákkal is, ezekről itt olvashat bővebben:
Hiába készült el Balatonfüredig a villamosítás: egyelőre valami nagyon nincs rendben vele
A probléma súlyosnak tűnik, ami talán a június 19-én kezdődő vasúti üzemet és így a strandszezont is veszélyeztetheti. "A vasúti hírközlés vonalkábel zavartatása a legkritikusabb a Szabadbattyán - Csajág szakaszon, ahol szükségüzemen 1X25 kV-os táplálás esetén várhatóan 430 A-as korlát lesz érvényben, ami szükségüzemben menetrendi és táplálási problémákat vet fel" - derül ki, egy a birtokunkba került dokumentumból.
Több ízben is kerestük a MÁV, illetve a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóosztályát is a sebességkorlátozásról, illetve a lassújelekről,