Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázata szerint a kivitelező feladata a Gönyű és Komárom közötti Eurovelo 6 kerékpárforgalmi útvonal fejlesztése, kiépítése önálló vonalvezetésű kerékpárúttal, illetve részben meglévő földutak felhasználásával, kerékpárosbarát úttal – összesen 13 881 m hosszan.
A csaknem 14 kilométer hosszú kerékpárút Ács és Komárom közigazgatási határán, a komáromi Fenyves utcánál indul Gönyű irányába. Az 1. sz. főutat összekötő, mintegy 4,8 km hosszú szakasz zárkerti és erdőterületek között halad, nagyrészt egy jelenlegi földút helyén, jellemzően vegyesforgalmú útként kialakítva. Ezt követően önálló vonalvezetésű kerékpárút épül az 1. számú főút északi oldalán. A tervezett kerékpárút helyszínrajzi értelemben a főúttal párhuzamosan halad 9,1 km hosszan, egészen Gönyűig, a szakasz végét képező Dózsa György utcához történő csatlakozásig.
Mint írják, a kerékpáros útvonal alapvetően kétféle kialakítással épül: vegyesforgalmú (mezőgazdasági forgalmat is biztosító) kerékpárosbarát útként, illetve önálló kerékpárútként – mindkét esetben aszfalt burkolatú pályaszerkezettel.
A kerékpáros útvonalon két helyen épül híd: a kerékpárút Ács közigazgatási területén a Concó patakot, Nagyszentjános és Gönyű közigazgatási határán pedig a Cuhai-Bakony ér elnevezésű vízfolyást keresztezi.
A gyakorlatban is látszik, hogy nem megoldás a biciklisek kitiltása a győri Jedlik utcából
Az elmúlt hetekben kétszer is írtunk arról, hogy a Jedlik utcából kitiltották a nyári időszakban a bicikliseket. Első cikkünkben csak a tényt rögzítettük, a másodikban pedig azt is kiderítettük, hogy az utat leszűkítő teraszokért egyébként havonta 164 ezer forintot fizetnek a városnak a vendéglátósok, miközben a vonatkozó rendelet alapján is problémás lehet a győri útkezelő döntése.
Az Eurovelo 6 Európa egyik legnépszerűbb kerékpáros útvonala, ám magyarországi kiépítettsége finoman szólva is elmarad a környező országok infrastruktúrájáról, különösen a szlovákétól, amely így el is szívhatja a kerékpáros turistákat.
S bár elkezdődtek a pontszerű fejlesztések, az összefüggő, teljes kerékpárút a kampányszerű ígéretek ellenére – hasonlóan a Budapest-Balaton bicikliúthoz – egyelőre csak álom.