A pénteki, hockenheimi edzéseken a perzselő hőség lesz a jellemző, a pálya hőmérséklete már az 1. szabadedzésen bővel 40 fok fölé emelkedhet, délután pedig a 60 fokot is megközelítheti. Ez egyrészt megkönnyíti a gumik felmelegítését, másrészt növeli a gumikopás mértékét hosszabb távon.
Szombaton a 3. szabadedzésen is magas aszfalthőmérsékletre számíthatnak a pilóták, viszont az időmérőre megváltozhat a helyzet. A változóan napos-felhős időben esély mutatkozik arra, hogy a kvalifikáció ideje alatt átmenetileg futó záporok, zivatarok érjék el a pálya egyes részeit, vagy akár egészét, melyek a csapatok dolgát megnehezíthetik, valamint a pálya hőmérséklete is hirtelen visszaeshet. Egy rosszkor időzített kör, mikor megérkezik a csapadék az időmérő végét is jelentheti a még mért kör nélkül álló pilótáknak.
Ha az előrejelzéseknek megfelelően záporok öntözik meg a hockenheimi pályát, akkor nagyon izgalmas és kaotikus kvalifikációt hozhat a szombat délután.
A futamot megelőző éjjel nagy eséllyel várható csapadék, így a pályára addig felhordott gumiréteget ez lemoshatja, így a versenyre valamelyest csökkenhetnek a tapadási viszonyok. A verseny alatt a napos-felhős időben kis eséllyel ugyan, de előfordulhat átmenetileg kevés csapadék, mely szintén okozhat fejtörést a csapatoknak, hogy váltani kell-e átmeneti esőgumikra, vagy elég magas marad a pálya hőmérséklete ahhoz, hogy a lehullott csapadékot elpárologtassa, és így még száraz pályás gumikon is lehessen körözni.
Az időnkénti élénk délnyugati széllökések pedig a 2-es és a 6-os kanyar előtti féktávon hátszélként jelentkeznek majd, így csökkenhet a leszorítóerő, melynek hatására alulkormányzottság fordulhat elő.