A Heti Világgazdaság (HVG) első száma 1979 június 9-én, fekete-fehérben jött ki és 8 forintba került. Ez akkor egy újságért nem kis pénznek számított (ma a lap ára 790 forint). Az első főszerkesztő Vince Mátyás volt. A jubileum kapcsán a szerkesztőség járja az országot és bemutatják a legjobbnak tartott címlap-plakátokat.
A hetilap a megjelenés óta folyamatosan ott van a magyar sajtó élvonalában, az elemző, minőségi újságírás egyik meghatározó szereplője. A vándorkiállítás szeptember 2-án eljutott Szombathelyre is. Az Agora-MSH galériáján dr. László Győző alpolgármester köszöntötte a szépszámú közönséget, valamint a lap két vezetőjét, Jakus Ibolya felelős szerkesztőt és Szauer Péter kiadó-vezérigazgatót. Mint mondta, a HVG minden újabb száma rejt valamilyen értékes tartalmat, elemzést.
Jakus Ibolya a megnyitó utáni közönségtalálkozón elmondta, hogy a fiatalabb korosztályok már nem a hagyományos, hanem az online platformokat keresik. „Attól azonban nem kell tartani, hogy vége a papíralapú újságírásnak, a legtöbb elemzés szerint van benne még legalább 25 év... De az tény, hogy harmincéves kor alatt már más a világ", mondta a 60 fős redakciót vezető szerkesztő.
Szauer Péter a lapkiadás részleteibe avatta be a közönséget. Egy kérdésre elmondta, hogy „jogi értelemben a HVG nem keríthető be úgy, mint ahogy az történt a Népszabadsággal, vagy legutóbb az Index-szel". Ennek oka az átlátható tulajdonosi háttér, amelyben meghatározó szerepet visz a szerkesztőség.
Megtudhattuk, hogy külön stáb ötli ki a nagysikerű címlapokat hétről hétre. „Több variációval állnak elő, majd közös értekezleten döntjük el, mi kerüljön ki. Van, hogy olyan jó az ötlet, hogy picikét ehhez igazítjuk a cikket. De a címlapnak minden esetben fednie kell tartalmat".
Szóba kerültek a mai sajtóviszonyok és az, hogy milyen esélyei vannak a nem kis pénzt igénylő minőségi újságírásnak. Elhangzott, hogy az internet megjelenése, a közösségi média elterjedése megváltoztatta a játékszabályokat. Az oknyomozó újságírók munkáját ahol lehet, nehezítik a hivatalok, ugyanakkor nem érzékelnek direkt beavatkozást a szerkesztőség életébe. A hirdetési piac azonban egyre inkább az állami, vagy ahhoz közeli médiák felé orientálódik.
„Tudomásul kell venni, hogy már most, de a jövőben még inkább fizetni kell a minőségi tartalomért. Ennek megszerzése, feldolgozása és kiadása nagyon sok pénzbe kerül. Az ezt hosszú évekig úgy-ahogy megfinanszírozó, hagyományos hirdetési piac ugyanis eltűnőben van. Nálunk is működik már fizetős platform, és úgy látjuk, elkezdődött a szemléletváltás", mondta a vezérigazgató.
Egy rögtönzött közvélemény-kutatás során az is kiderült, a kiállításon melyik címlap tetszett leginkább a közönségnek. Ez az Aranypart volt, nem sokkal maradt le tőle A nagy harácsony, ami megjelenésekor nagy botrányt kavart és per tárgya is volt.
A HVG a 40 éve alatt szinte minden kormánnyal súrlódott a bíráló írásai miatt, de a szerkesztők szerint ez így van rendjén. Mert mutatja a lap kiegyensúlyozottságát, következetes irányvonalát.
A kiállítás az MSH-ban október 4-ig tekinthető meg.