A legkeményebb HVG-címlapokból nyílt kiállítás az Agora-MSH-ban

ugytudjuk.hu 2020-09-03 19:53:56
Negyven év a minőségi újságírás jegyében.

A Heti Világgazdaság (HVG) első száma 1979  június 9-én, fekete-fehérben jött ki és 8 forintba került. Ez akkor egy újságért nem kis pénznek számított (ma a lap ára 790 forint). Az első főszerkesztő Vince Mátyás volt. A jubileum kapcsán a szerkesztőség járja az országot és bemutatják a legjobbnak tartott címlap-plakátokat.

A hetilap a megjelenés óta folyamatosan ott van a magyar sajtó élvonalában, az elemző, minőségi újságírás egyik meghatározó szereplője. A vándorkiállítás szeptember 2-án eljutott Szombathelyre is. Az Agora-MSH galériáján dr. László Győző alpolgármester köszöntötte a szépszámú közönséget, valamint a lap két vezetőjét, Jakus Ibolya felelős szerkesztőt és Szauer Péter kiadó-vezérigazgatót. Mint mondta, a HVG minden újabb száma rejt valamilyen értékes tartalmat, elemzést.

Jakus Ibolya a megnyitó utáni közönségtalálkozón elmondta, hogy a fiatalabb korosztályok már nem a hagyományos, hanem az online platformokat keresik. „Attól azonban nem kell tartani, hogy vége a papíralapú újságírásnak, a legtöbb elemzés szerint van benne még legalább 25 év... De az tény, hogy harmincéves kor alatt már más a világ", mondta a 60 fős redakciót vezető szerkesztő.

Szauer Péter a lapkiadás részleteibe avatta be a közönséget. Egy kérdésre elmondta, hogy „jogi értelemben a HVG nem keríthető be úgy, mint ahogy az történt a Népszabadsággal, vagy legutóbb az Index-szel".  Ennek oka az átlátható tulajdonosi háttér, amelyben meghatározó szerepet visz a szerkesztőség.

Megtudhattuk, hogy külön stáb ötli ki a nagysikerű címlapokat hétről hétre. „Több variációval állnak elő, majd közös értekezleten döntjük el, mi kerüljön ki. Van, hogy olyan jó az ötlet, hogy picikét ehhez igazítjuk a cikket. De a címlapnak minden esetben fednie kell tartalmat".

Szóba kerültek a mai sajtóviszonyok és az, hogy milyen esélyei vannak a nem kis pénzt igénylő minőségi újságírásnak. Elhangzott, hogy az internet megjelenése, a közösségi média elterjedése megváltoztatta a játékszabályokat. Az oknyomozó újságírók munkáját ahol lehet, nehezítik a hivatalok, ugyanakkor nem érzékelnek direkt beavatkozást a szerkesztőség életébe. A hirdetési piac azonban egyre inkább az állami, vagy ahhoz közeli médiák felé orientálódik.  

„Tudomásul kell venni, hogy már most, de a jövőben még inkább fizetni kell a minőségi tartalomért. Ennek megszerzése, feldolgozása és kiadása nagyon sok pénzbe kerül. Az ezt hosszú évekig úgy-ahogy megfinanszírozó, hagyományos hirdetési piac ugyanis eltűnőben van. Nálunk is működik már fizetős platform, és úgy látjuk, elkezdődött a szemléletváltás", mondta a vezérigazgató.

Egy rögtönzött közvélemény-kutatás során az is kiderült, a kiállításon melyik címlap tetszett leginkább a közönségnek. Ez az Aranypart volt, nem sokkal maradt le tőle A nagy harácsony, ami megjelenésekor nagy botrányt kavart és per tárgya is volt.

A HVG a 40 éve alatt szinte minden kormánnyal súrlódott a bíráló írásai miatt, de a szerkesztők szerint ez így van rendjén. Mert mutatja a lap kiegyensúlyozottságát, következetes irányvonalát.

A kiállítás az MSH-ban október 4-ig tekinthető meg. 

Szólj hozzá!

Az autófóliázás egy közkedvelt marketingeszköz

Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.

Nem jelenthető ki egyértelműen, hogy Bábolnán soha többé nem földelnek el fertőzött állati tetemeket!

Nagy István nem tudott határozott válasszal felelni a kérdésre a zárt ajtók mögött tartott szakmai értekezleten.

Hiányoltad már a szalagvágást? Pedig Sárváron tegnap nyisszant az olló

A Nádasdy-vár kapott macskakövek közé szorított új fákat. Szegények.

Nem ülhet le az Egis Körmend kispadjára a pénteki meccsen Forray Gábor

Vezetőedző nélkül kell helytállnia a Rába-partiaknak a Szolnok ellen.

A mese szerepe gyermekkorban

Folyamatosan hallhatjuk a híreket arról, hogy a gyerekek manapság túl kevés mesét hallanak, helyette mindig a képernyőt nézik. A hírek középpontjában ennek a jelenségnek a káros hatásai állnak. De mit tehet a szülő, ha szeretne ezen a helyzeten javítani?

Pénteken újabb alpolgármester csatlakozhat a győri városvezetéshez

A pletykákkal ellentétben Antal Imre nem lesz jelölt.

Nem maradtak némák a bábolnaiak

Nagy István agrárminiszter szerint a szigetközi magas talajvíz miatt hoztak Bábolnára több ezer leölt szarvasmarhát.

Hogyan szerezhető be gyorsan és egyszerűen a cégkivonat?

Sürgős ügyintézés vagy vásárlás kapcsán gyakran merül fel az igény, hogy gyorsan és egyszerűen hozzáférjünk a szükséges dokumentumokhoz.

Megszavazták, marad a forgalmi rend változás a szombathelyi Kiskar utcában

A volt Sylvester János nyomda átépítése miatt kellett plusz kanyarodó sávot kialakítani.

Új tulajdonosa van a szombathelyi ISIS Hotelnek

Az elképzelés szerint lakásokat alakítanak ki az épületben. A változás a Móló Éttermet is érintheti.

A napelemes rendszer bővíthető

A hírek tele vannak a napelem rendszer bővítésével kapcsolatos tudnivalókkal.

Autós üldözés volt Győrben

Hosszas autósüldözés Győr belvárosából az M1-es autópályáig tartott.

Meghalt Ferenc pápa

A katolikus egyház első emberét húsvéthétfőn, 88 éves korában érte a halál. 

Hogyan találhatunk magunknak jól fizető állást?

A híroldalak időről időre foglalkoznak azzal a kérdéskörrel, hogy milyen szakmát érdemes kitanulni, melyikkel mennyit lehet kezdőként vagy tapasztalt szakemberként keresni. Mivel manapság egyáltalán nem ritka az, hogy az emberek átképzik magukat, ezért mindenképpen érdemes figyelemmel követni ezeket a híreket.

Vasárnap és hétfőn is várja a gyerekeket a Fő téri vidámpark Szombathelyen

Hétfőn Bing nyuszival is találkozhatnak a legkisebbek.

Így viseld a gyűrűidet!

A divat világában villámgyorsan változnak a trendek, és ezen belül az ékszerek, különösen a gyűrűk terén is igazi forradalmat élhetünk meg. Hol egy újdonsült fazon kerül reflektorfénybe, hol pedig valami más ragadja meg a közönség figyelmét.